60 hela dygn...
Nu sover jag sen två nätter tillbaka i 2 timmars intervaller….
….Bettan ser ut som hon håller på spricka & d bör komma när som helst nu. Slemproppen har gått, hom släpper mig max 2 m ifrån sig, går ofta på lådan (trycker välan på), pratar med mamsen hela tiden å hoppar in & ut i förlossningslådan!
Mamsen e nervös nu, ser att hon e tagen av värmen å ger henne färskt vatten ofta, ofta…
…men söt som socker e hon*ler*
Vi har "innekaninburar" som förlossningslådor…detta är kanon. Rekomenderar dem varmt!!!
Kramar!
Harlibrie´s Tina

Så spännande! Hoppas allt går bra!
Smart idé med kaninburar, kanske måste testa det nästa gång…

Ja det är kanon bra stl. på dem! när förlossningen börjar så tar vi av gallret på ett "kick"….
…å sen så e bebbarna skyddade från de andra missarna! Bettan behöver ju bara bevaka själva ingången å den brukar vi vända bakåt mot väggen!
Lätt å flytta dem e d me, ifall vi måste ta ner hela kittet i källaren/gillestugan nu när sommarvärmen kommer!

Lycka till med förlossningen.
Kan oxå varmt rekomendera kaninburen, skaffade en sån till Majken för ett år sedan då hon fick sina bebisar och fick för sig att flytta runt dom överallt. Den är lagomt stor att få plats med bebisar i ena änden och matskålar som man kan hänga upp och toalådan i andra änden. Då behövde jag aldrig vara orolig att hon bar runt dom då jag var på jobbet.
håller tummarna för finfina bebisar
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
jäkla bra förslag med kaninbur
varför är de ingen som har sagt det förut.hehe
nu ska här införskaffas det …

…e lite nervös för jag tror hon har många bebbar i magen…
..& när det e första gången så tycker jag att 2-3st e lagom!Har på känn att d kan va ett par till, så släkten e redo att stödja ifall jag måste va på plats att stödmata å så…har en svärmor som e gul värd! *ler*
Men "Bettan" har en mor som e en exeptinellt underbar kattmamma, både när d gäller förlossning å att ta hant om sina bebbar…
#6 Annki!Hon e en "coling" denna tjej, me bra gener
Sänd lite bra energier till oss nu! "gammelmormor" där *flin*
Åh vad spännade ..småttisar på gång..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Kan man inte sätta en sån där fläkt de säljer t utställningsburar på en kaninbur när de har smått? Hoppas allt går bra med bebisarna nu, ska bli spännande höra hur många det blev

spännande och även jag tackar för tipset om kaninbur. vad smart:)
vad söt Bettan är, kommer nog bli många fina bebbar där:D

Så rund och gooo hon är.Ser ut som många bebbar.

Gissar på 4 kisseungar!
ja jäklar vad tjock hon är
Nelly första kull…(fick kolla upp det hehe)
o vad bra hon har blivit i typ…eller bättre menar jag
ja..jag har oxå en känsla av 4st
skickar "gammelmormorsenergi" åt hennes håll
har det hänt nåt mer nu idag…jag är sent inne o läser
hur har det gått Tina??
62 fulla dagar idag eller??

#16 jepp idag har hon gått 62 hela dygn…
…& på fronten inte´ett nytt *s*
idag så har maggen sjunke´ rejält & så har det komme 2 droppar klar vätska ur slidan me…mjölken har gått till, så det kan inte vara så länge kvar. Ser att hon har någe´form av värkarbete, men jag tror att hon kniper lite till…
jag tar inga risker så jag ska vara uppe ett tag till sen går mats & jag skift natten igenom…ställer klockan i 2 h intervaller i natt igen…

Spännande!
spännanade!
Hur har det gått ??? Har det kommit några småttisar??????

63 hela dygn nu….
…men hon kniper fortfarande!
Hon följer mig hela tiden, jag får gå max 2 meter ifrån henne! Jag får ställa in uppvaktningar & brännbollsturneringar på löpandeband här…det är ju sista skolveckan nu, så ni kan tro att det är mycke aktiviteter, tur e att jag har en make & en svärmor som ställer upp. Sen alla dessa mackorna som jag trycker i mig på natten när jag vakar….
…kommer nog gå upp 20 kg innan detta e klart *ASG* Fast Bettan tycker nog att vi har mysigt, hon & jag tillsammans *ler*
nuuuuuuuuuu kan du börja vänta hehe
Hm..hon låter sig väntas..hm hur går det???

Klart Bettan är nöjd*ler*Har ju matte alldeles för sig själv hela natten så mycket uppmärksamhet hon kan önska, klart att hon kniiiiiiper lite till.Du får tala om att vi är många som väntar oooootåligt nu.
Ja tydligen så bjuds det smörgåsar å vem vill då föda?!?

I natt så ska hon få se på andra bullar…*s*
…ja fast jag menar faktiskt d, Kanelbullar! Min underbara svärmor har bakat sina ljuvligt goda kanelsnurror på äkta smör!!!! & så kom hon hit me dem till mig…
Fast om jag ska va ärlig så vill nog Bettan ha sin vanliga smörgås med läcköskinka & ost; fast hon äter mest pålägget hon, brödet lämnar hon till vovven *ler Lik´bra d så får ja ha mina "kanelisar" för mig själv *flin*
Tur att ungarna sover, tänk om d visste att mor deras satt & doppa kanelbullar i varm Oboy *s*
Ja, Bettan hon kniper vidare hon. Fast hon har vare in i "bebbelåddan" & bäddat ett par ggr. Ska ha ett snack me henne nu, för i morron så ska grabbarna ha skolavslutning & d vore ju revligt om hela familjen kunde få gå på den *ler*
Mvh!
Tina
Hur har det gått ??? Har dom tittat ut ännu?????
Du vet Tina du måste sluta ge henne massa gott på natten..

#27 nä…det händer ingenting! Hon e pigg & gla´ lekte faktiskt lite me vippan me, har god aptit & dricker som hon ska. Man ser rörelser i magen, så de e gått gry i både Bettan & di små…
Vi fick kalla in svärmor i dag för att våga gå på barnens avslutning, satt på helspänn å väntade på att hon skulle ringa, men nä…
Nu har hon helgen på sig! Annars blir det vetten på måndag! Får han kika lite på´na iaf…
Jag tror dock inte att det e någe fel eller så men jag tar hellre det säkra före det osäkra!

#27 vi har d rätt mysigt Bettan å ja på natten*flin* Hon gilla bulla me…

har inte bebbarna kommit ännu?
Jag då är det väl bara att vänta lite till är hon i dag 65 nu?

#31 ja nu har hon gått 65 hela dygn! Tycker att d borde hända någe snart, då mjölken gick till för nåra dar´sen , slemproppen har (börjat i omgångar?) gått mm mm
´Vi har ju gäster idag som ska "bo över" så hon får välán i natt *ler*
Kram!
Tina
har det hänt nåt Tina
Vi väntar juuuuuu

Vilka snygga föräldrar,det blir otroligt spännande att följa den spännande fortsättningen!!! Lycka till
Ja dem är jätte söta båda två ! =D

Auuuw han ser så mysig ut =D!!!
då avvaktar vi en natt till då hehe
is i magen
Men har dom kommit nu eller??? 
Börjar bli otålig
Jätte fina föräldrar så bebbarna borde bli finemang..

Bettan har fortfarande inte "komme´te´ skott" & vetten gör ingenting förns efter 72 hela dygn om hon inte visar tecken på att må dåligt förstås…& så vet man ju inte när parningen tog heller hon va ju me Tabbo i 3½dygn, så man har ju d spelrummet me!!!
Bettan mår ju utmärkt bra och hon har tydliga fosterrörelser, hon äter & dricker, tom leker när andan faller på. Hon går dock in oftare & oftare i "bebbelådan/buren", mjölen rann till för nåra dagar sedan, slemproppen har gått i omgångar, värkarbete d har hon det både syns på mage &piskningar på svansen (& så fiser hon illa) hon snurrar & spinner om vart annat…
Ja, d e ju som Annki säger
-D e bara att ha is i magen!!!
Bebbarna kommer när tiden e inne 
Önskar att tiden va inne nu snart
Kramar!
Bettan & Tina
spännande sommarläsning, fortsättning följer…. Maggan47 som spänt väntar på BEBBARNA