Perser iFokus

Perser

Etikett14-sverak-eller-wcf-anknutna-frågor
Läst 1588 ggr
Ditchhiker
0

Ännu en fråga

Fått reda på att i Sverak har olika klubbar olika många röster på t ex Årsmötet, jag tycker att det verkar lite orättvist…

eller är jag helt ute och cyklar?

//Tomas

Om ni har frågor kring IDP är ni välkomna med massor av frågor!

Notaquita
0

Det är väl inte så konstigt. Klubbarna har mandat som står i relation till hur många medlemmar de har/företräder.

Klart att en klubb som företräder 30 medlemmar har färre röster än en klubb som företräder 300 medlemmar

simzonites
0

#1 ja jag trodde nog att det var något sådant och det tycker jag också är helt rätt. Jag har nyligen gått över från en IDP-klubb till SVERAK.

/Lotta

Ditchhiker
0

Hur ska då en liten klubb kunna få sin röst hörd någonsin.

men men det är vad jag tycker.

Ha de Gott!
//Tomas

Notaquita
0

#3 Det kallas "Representativ Demokrati". Det är enligt samma principer som vi styr Sverige. Nej det är inte perfekt men man har väl kommit fram till att det är det bästa man hittills kunnat komma på när det gäller demokrati.

Hur gör sig små klubbar hörda? På samma sätt som små partier i riksdagen. Genom allianser så klart, överenskommelser o s v. Det är så represantativ demokrati fungerar.

blackangel
0

Skulle vilja veta mer om IDP då jag hört att de är billigare m.m, är nu med i SverakFörvånad

Annkis54
0

om du tittar lite längre ner till vänster..scrollar dig lite längre ner så ser du grupp 14 o 15..där handlar det om SVERAK jämfört med IDP

läs där o bilda dig en uppfattning
det finns för o nackdelar med båda

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se