Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 618 ggr
Faxlin
0

Fler med blandisar

Hejsan! Japp mitt första inlägg här. Tidigare enbart komentarer. Nu undrar jag om det finns fler här inne som har blandraser med perser i. Och vad ni har för raser i era blandisar. Gärna en bild på era blandisar också.

Mvh åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Uffe
0

:( jag har ingen litenhusis längre,men jag har haft en långhårig padda

Leffe
0

Har haft en där pappan var Cornish Rex och mamman var Perser.

Faxlin
0

Oh, cornish och perser. den måste sett lite fräsig ut. hmm, undrar om det är rätt ord för att beskriva en katt. men jaja, ni fattar nog vad jag menar. Annars bara fråga.

Jag har haft två blandningar med perser och birma.
Tyvärr finns bara den ena kvar. den andra är helt borta. Hon bara försvann en dag.

Men av mina som då var från samma uppfödare. Så var det ruskigt stor skilnad på dem utseende mässigt. En med perserpäls men birma utseende och en med birma päls men med perser utseende.

Audiatur et altera pars

Leffe
0

Det var en korthårskatt med rak päls. Litet "runt" huvud långa ben

Faxlin
0

Låter sött. Har du inget kort?

Audiatur et altera pars

Uffe
0

Jag skall i alla fall ha något kort på min pdda och hunden någonstans i gömmorna.
Bara tänk er hunden var också en blandis Skrattande

simzonites
0

Jag har ingen perserblandis men för att nämna nåt helt annat så har jag tidigare haft 2 illrar, med tanke på vart du är Sajtvärd Åsa, de är tråkigt nog båda i himlen nu på grund av ålderdom.

/Lotta

Fija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är min Tjorven! Hon är blandis perser/skogis!

simzonites
0

#8 Vilken vacker svartsmoke. Kanonfin Skrattande

/Lotta

Faxlin
0

#7: Vad skojigt. ja inte att de har dött utan att du haft iller. Ett underbart husdjur de med hos rätt ägare :-)

#8: Ohh, sicken snygging.

Uffe, leta genast reda på bilden med vovven och missen. vill se flera ju .-)

Audiatur et altera pars

Uffe
0

Kanonfin katt, har du ställt ut henne någon gång ??

Åsa, du vet inte vad du begär, mina gamla pappersbilder ligger i en enda salig röra

Faxlin
0

haha, men Uffe, då får du ju världens anledning att sortera dem nu. Kunde ju inte bli bättre. hihi

Audiatur et altera pars

Uffe
0

Då kan jag ju inte sitta här och tjata

Alex
0

Uffe - du får skaffa en laptop och trådlöst internet som Åsa.. Så kan du göra både och, samtidigt. ;)

Fin katt, Fija. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Uffe
0

Jag har laptop, sitter med den framför TVn där jag missar det mesta.
Det trådlösa får jag inte att funka så det ligger tio meter LANkabel på golvet, till katternas stora glädje

Faxlin
0

haha, ja jusst det Uffe, skaffa laptop och trådlöst internet då kan du göra både och. Det gör jag :-)
Ja, okej inte sorterar kort, men gör fler saker :-)

Audiatur et altera pars

Annkis54
0

jag har haft blandraser för 15-20 år sen
började som de flesta andra med mer eller mindre vanliga huskatter.,.sen så fick jag tag på en blandras mellan chinchilla o husis…trodde de i alla
Sessan hette hon
det tror jag mina första 10 katter hette
detta är Sessans dotter Molly..en helt otrolig katt

Mollys bror Robin. Och till sist en hittekatt som jag tog hand om som ser ut som en riktig chinchilla…tycker då jagCool

S E N var det kört…detta ledde mig in i perservärlden

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Faxlin
0

Ohh, vilka mysiga bilder du hade.

Audiatur et altera pars

Fija
0

Uffe- Om det var mej du mena så är svaret nej. Visste inte att man kunde ställa ut blandisar??…

JAg är ingen mäster fotograf precis! Å de e svårt att få ett bra kort på ett litet busfrö. Då hon äntligen ligger stilla har man en chans på sej att få ett bra kort. För efter första kortet rusar hon i full fart igen! Men kolla vilket hår i örenen lillskruttan börja få! Haha…

Fija
0

Och så en bild då hon var liten bejbis…

Faxlin
0

Ohh, men vilken underbar liten päls du har där.

Audiatur et altera pars

Uffe
0

Jodå det går alldeles utmärkt att ställa ut en huskatt, men de skall vara vaccinerade, Kastrerade och ID-märkta. Sen går det bra

EddaM
0

Jag har två långhåriga husisar. Zlatan vars pappa är skogis och mamman är långhårig huskatt. Och Feztiz som är ja ingen aning men hon är väldigt fin och om jag får gissa så finns det både perser och skogis längre bak på henne. Underbara är de båda ialf. Och jag har ställt ut Zlatan men han gillade det inte så han får vara hemma och ja Feztiz släpar jag land o rike runt och norge på olika utställningar och det går ju väldigt bra måste jag säga.

Bild på Zlatan

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Och på Feztiz

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Bart
0

Jättefina båda två!

Fija
0

Rolf- Okejj, då kanske jag ska ställa ut henne nån gång. Kan ju vara roligt att testa. Hon är ju inte kastrerad eller id-märkt än, då hon bara är innekatt.

Men önskar mej en birma. Så är utställning skojj så köper jag gärna en sån och ställer ut.

Jag vill ju också hemskt gärna ha kattungar någon gång, har aldrig haft det då jag tycker det finns alldeles för många hemlösa fina kissar redan. Men när jag skaffar renrasig kisse ska jag helt klart ha kissebäbisar!

Fija
0

Ojdå! Fattar inte vart jag fick Rolf ifrån…hmm…menade såklart Uffe!

Denna kommentar har tagits bort.
blackangel
0

jag har en blandis mellan skogskatt och huskatt, jätte fin donna som nyss fått 5 bebbar då hon vart ute o fulat sig hmmmm

Naquita
0

# 29 en kastrering vore kanske på sin plats efter detta "misstag"?=) synd att hon "slarvat" då vet du ju inte vem pappan är eller vilka sjukdomar han har/bär på. Sälj dina ungar vaccinerade, avmaskade, chippade och veterinärbesiktade för 1500-2000:)

(nu vet jag inte om du tänkt göra det utan att ha skrivit de, så ursäkta om jag gör pekpinnar i onödanGenerad)

blackangel
0

ingen fara hehe. Ja du jag skulle precis sterilisera henne då hon smet ut sGeneradamma dag. sen så ska jag självklart vaccinera de, gör ju ingen skillnad på henne eller min exotic i det fallet.

Kittentotts
0

#31 Hoppas du vet om detta med blandrasavel är strängt förbjudet om du är uppfödare. Man kan bli avstängd o allt vad som innebär, inget kul!  Hoppas du hittar bra hem till de små.

blackangel
0

jodå jag vet om det, jag har redan fått de borttingade allihopHemlis

Notaquita
0

1999 dog min sista blandis i leukemi. Det var nog den största sorg jag haft i mitt liv. Han var min bästa vän och närmsta familj. Har fortfarande hans aska stående i rummet jag sitter i just nu.

Han var röd och vit, augoti och långhårig. Han var född under en ladugård i norbotten och hans mormor var en vit perser. Han hette Gusten och blev nästan 10 år. Dog strax innan jul 1999 på Ultuna Djursjukhus i Uppsala dit jag tagit honom för att han skulle få bästa möjliga vård.