Mycket ska man behöva vara med om…
Vet knappt i vilken ände jag ska börja för jag är så arg och ledsen
…Jag hade en person som hade bokat en kattunge av mig i kullen jag har nu. Dagen efter att hon skrivit på tingningsavtalet ångrar hon sig och ville att jag skulle betala tillbaka handpenningen. Enligt avtalet (och vanligt folkvett) så har hon ju ingen rätt att få tillbaka dessa pengar eftersom det är HON som ångrar sig och vill ta tillbaka köpet. Det visste hon från början och det står både i annonsen och i avtalet + att jag sagt det i telefon. I kontraktet står det klart och tydligt att köparen får ångra köpet men skall ersätta köparen med 15% av köpesumman (i detta fallet handpenningen) Solklart!..trodde jag!
Nu har hon i alla fall trakasserat mig i 2 veckors tid med mail, telefonsamtal och idag fick jag ett brev där det står att hon ska polisanmäla mig och "förstöra mitt ryckte"! Så idag orkade jag inte mer och betalade tillbaka pengarna till henne. Jag hoppas hon är nöjd! Jag förstår inte hur hon har mage att hålla på så här!?
Hade det varit tvärt om, hade hon ju velat att kontraktet vi skrev verkligen gällde! Jag blir så ledsen och besviken att det finns så oseriösa, oärliga och j*vliga människor.
Jag tackar ändå min lyckliga stjärna att kattungen inte hamnade där och om hon slutar nu så kan det vara värt pengarna jag förlorade…
Usch! Fyy vad hemskt. Jag hade faktiskt inte betalat tillbaka pengarna och definitivt inte under hot :( men jag förstår dig! Jag tycker du skall ringa upp eller mejla henne och tala om att på samma sätt som hon tyckte att hon skulle förstöra ditt rykte så kan det gå tvärt om oxå hon kommer ha svårt att köpa en perserkatt från någon seriös uppfödare framöver … ifall du bestämmer dig för att varna för henne. Jag hoppas verkligen inte att jag råkar ut för henne :(
Jag trodde jag hade blivit av med henne eftersom hon slutat ringa och jag trodde hon hade gett upp eftersom jag stått på mig hela tiden..fram tills idag när brevet kom. Jag har varit väldigt saklig och ärlig och har berättat precis vad som gäller för henne. Men hon vägrar gå med på detta och jag förstår inte hur hon orkar!? Hon har ju själv skrivit på kontraktet, ingen har ju tvingat henne…Hon verkar faktiskt så besatt av detta att hon nog skulle gå till polis/advokat och ställa till med värsta cirkusen och det är det inte värt.
Men man får vekligen passa sig! Hoppas inte nån annan råkar ut för henne.

Usch vilken jobbigt sits du hamnat i! Lider med dig!!
Men du, tänk på att du iaf slapp vara med om att din lilla kattunge hamnade hos henne, för en sak är klar: din kattunge hade inte fått det bra hos en sådan människa!!!!!
Varm kram till dig!
Ewa

Håller med#3 var glad för att du slapp henne.Du kanske kan hjälpa andra att inte sälja till henne genom att berätta lite om henne utan att direkt namnge om du tycker det är otrevligt.Tror inte att någon som läst detta är intresserad att sälja till henne.
Tack för er omtanke
Det verkar som man måste vara både beteendevetare och sierska för att sälja kattungar…jag svarar gärna om nån skickar mig ett pm. Hon har dessutom sagt att hon var ute efter en perserkattunge kompis till min kattunge, så det är ju möjligt hon varit i kontakt med fler…
jag håller med de andra.,…tur att du slapp henne
o det enda du förlorade..var pengar
jag pm dig för jag vill gärna akta mig för henne
kram på dig