Bilder på Exotic
Det kom önskemål om att vi skulle ge Exotic också lite plats här, och det är inget problem.
Då har jag en liten bön till er, finns det någon som har bilder på Exotic som vi skulle kunna visa här?
Om du har det kan du väl kontakta mig
Uffe

En sådan här liten trubbnos skulle jag vilja ha här hemma! Synd att maken är allergisk. Jag får glädja mig åt våra fem stallkatter i stället.
Va många fina bilder på fina katter ni har. Hoppas jag får använda dem i någon komande artikl om Exotic
Nu blir man nästan lite sugen. JAg var inne ett tag på att börja med Exotic också, men så lade jag de planerna på hyllan. Man skall kanske tänka om
Uffe
Jag har hört en del som inte tycker om man blandar Perser & Exotic. Men jag ångrar inte detta. Sen att Exotic fäller mer, nä nä! de har kortare hårstrån bara. Lite lekfullare är de som kattungar, märktes då jag hade en kull med 5st och Exoter i, mer aktivt runt. Nu gillar jag lekfulla små, roligare än se på Tv
Jag är nöjd med valet av en Exotic. Mvh Carina
Jo det är så att vissa uppfödare vill ha rena perserstamtavlor isin uppfödning. I USA skall det visst vara ännu värre och man vill absolut inte ha Exotic i stamtavlan. Men det har jag aldrig förstått, man kan ju inte få Exotic om man parar två Perser även om den ene skulle ha Exitic i stamtavlan
Ufe
Nä man kan inte få exotic mellan 2 perser
Detta vet förhoppningsvis alla med ju. Det som är som man kan råka ut för är ju att en exotic som har en perser som föräldrer är ju att pälsen kan vara för lång enligt en domares smak, och jag kan väl tänka mig att tanken är lika åt andra hållet med en perser kan få lite kortare päls. Men detta har däremot inte de perser vår exotic fått, de har enorma pälsar nu iallafall. Får väl försöka sätta in ett exotickort här nu, meningen är ju detta ska vara inlägg med foton på exotic
Vår pojke med en röd-vit exotic pojke fr vår Bellas första kull.
#12-#14: Åh vilka sötnosar du har där hemma
/Lotta
/Lotta
# 15
tack. la precis in bilder i mitt fotoalbum om du vill titta,är ny här
Härlig bild. så där ser man ut när man verklingen njuter av livet
Vilka härliga bilder du har i ditt album ! Mona och Wilma är ju bara typiska "Jag vill ha !!"
uffe tack:)
Noah o Wilma e så mysiga, speciellt Noah han kan ligga som en nallebjörn i knät(på rygg med bakbenet åt varsitt håll o tokspinna när matte kelar hans mage
)
Vilka sötnosar du har Naguita, roligt få se!
Det är alltid kul när någon vill visa sin pälsbollar
nu när jag ändå är igång måste jag visa upp min förstfödde hane i katteriet, en blåsilvertabby exotic
S*Beautybear´s Born To Stay Alive
Hmmmm färgen jag vill ha ! Eller svartsilvertabby :O)
Fy F-N vad fin va min första kommentar, den andra; nämen herregud har Carina den i sin kull nu? Oj, vad jag blev sjuk nu. Stygga dig Carina man får inte lägga ut sådana bilder på det här forumet!
Johan fyller snart år….han har ju pratat om en exot. Som tur är så får vi inte plats med fler här hemma. Suck, dessa ljuvliga bebbar! Vill se fler bilder på henne och de andra.
/Lotta
/Lotta
Ja hon är en speciell tjej, och de teckningarna med dessa färger hon har, jag har aldrig sett något liknande, men men aja aja inga fler i huset nu.
Jag håller med Lotta man får inte trackasera forumet med så underbara katter. Jaag skall kanske dra in skrivrättighetrna
sitter här och dreglar
Jag tar det som ni tycker om dem iallafall
Ni vet det där man säger: finns det hjärterum så finns det stjärterum…hi, hi ja här hemma finns hjärterum i massor men den andra delen är det bristvara på!
Tänk den som ägde typ en herrgård eller nåt. Fast vi är ganska "idiotförklarade" redan, man hör ofta kommentarer som; åhh gud så många katter ni har, men inte har ni väl namn på alla, suck, de är ju våra älsklingar ju
men det är svårt för "vanligt" folka att fatta, men här på forumet vet nog de flesta vad jag menar, eller hur?
/Lotta
/Lotta
Oja Lotta! Vi förbjöd släkten den fina komma hit överhuvudtaget i år, vi är så trötta på allt tjat om katter i antal. Men jag hade också velat ha ett stort hus, gärna så man hade kunnat få några kattgårdar osv där de kan springa o leka ute vid de fina årstiderna med en stuga till. Ja man har sina drömmar, vi orkade ju inte med vårt hus eftersom gubben är så sliten i knäna, va jobbigt med så mkt mark som vi hade att sköta, men jag saknar mina hönor, stora gårdplanen, och min inhänade tomt med gunnebostaket på 2 meter runt där katterna sprang fritt.
Det är klart vi gillar katterna, tangentbordet ligger risigt till av dreglande 
Det var en snygging det där. Det härliga med Exoter är ju att det är katt alltihop, de har ingen lång päls attt gömma sig under
Idag var jag hemma hos min kompis som jag inte träffat på flera år och hon har en jättefin exotic-hane som jag tyvärr inte har några bilder på… :(
Jag visade dock henne den här sidan, så förhoppningsvis blir hon medlem och lägger upp några bilder själv.
Herrn i fråga ser dock ut som #2 ungefär - mycket stilig!!
/Ida
#36 här tröttnar vi aldrig på att titta på bider på fina katter
#57 hoppas din kompis blir medlem och visar sina katter för oss

Ajaj vad fina katter ni har visat upp här nu. Vill ha tarmen skriker. *sucka*
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Välkommen Kusin(Raktajinos)
Började just undra vart du tog vägen. Kul att du hittade hit! Fast du kanske ville vara anonym som kusin
#40 hej hej kusin! :) nejdå inget roligt med att vara anonym inte 
Tänkte regga mig som C.Ivelind *asgarv* men jag kanske inte skall lägga beslag på detta hehe…..
Får du gärna! Vi kan ju inte hjälpa våra föräldrar reggad oss med så lika namn så bägge börjar med C och samma efternamn
Det är ju riktigt snygga katter du föder upp !
#43 Vilken snygg grabb från dig Carina. (synd att de inte hade toppat öronen på honom på fotot
) Vilka är han efter?
/Lotta
/Lotta
Dena killen är efter min Koby en Röd-Vit Hane som jag fött upp. Och så är det Isabelle som är mamma. Ja isabelle ger mkt snygga kraftiga bebisar.Men Uffe jag har precis startat upp känns det som, men ja klart man är stolt över de små man fött upp. Första kullen kom 2003, men Isabelle är en hona som löper alldeles för ofta och även med P-Piller, så detta har inte varit lätt. Detta är 3e kullen för henne på 1år.Nu kan hon inte tjuvpara sig med något mer, har ingen fertil hane just nu. Och denna hanen jag visat på bilden, han såldes t sällskap t en underbar familj i Göteborg, de sa direkt de klarar inte ta toffsar mm på öron
Ska se om jag kan visa en bild på den svart-Vita som föddes i samma kull:
Vilken härlig teckning i ansiktet på den lilla svartvita 
Jag förstod nästan att det var så med örontofsarna…det gör ju inget men en annan "stör" ju sig lite på dom när man är van vid att se dem utan, speciellt på en bild (Fast jag ska erkänna att en del av dem har det här hemma också, och då pratar jag inte om skogisarna)
/Lotta
Mina har det hela tiden, tar dem t Utställning el då jag ska fotografera, tycker de är söta med sina toffsingar
Tur du inte visste detta då, eller? kanske jag inte fått köpa min lilla kärlek Merlin utav dig
Fast det hade jag nog :)
Klart du hade! 
/Lotta
Vilka små sötnosar, du kan ju ta bort tofsarna i ett bildredigeringsprogram
så blir det perfekta på bild, men jag ska erkänna att på kattungar brukar jag inte reagera på att öronen inte är plockade, menska man ställa ut vill det nog till att man gör det, så man inte får bassning av domaren 
Ja jag vet man kan klippa dem i fotoprogrammet, men jag brukar ta ett riktigt bad o sen fota dem riktigt då de är sisådär 11-12 veckor, men då de är som nu 4-5 veckor, då tar jag inte bort, nä de får sitta där. Men t utställning är det nog bäst
Kommer ihåg första utställning med min första hane, de sa jag skulle ta bort på kinderna o annat, jag grät då de tog detta, min lilla gubbe, men domaren sa t uppfödaren med ett stort leende att hjälpa t övertala mig då han blev framtagen t Domarens bästa att hon ville visa honom bra, det tyckte jag han va med allt hår.
Ja det är inte lätt det dår, vi tycker ju at våra pälsklingar är fina precis som de är
Oj, vad roligt med ett forum för Perser/Exotic! Jag fick överta en åtta gammal Exotic-dam av en arbetskamrat i höstas, och jag är helt såld. Vilken tjej! Hon vet precis hur hon vill ha det, är MYCKET misstänksam mot tvåbeningar - men samtidigt världens gosigaste när hon själv vill ha kontakt.
Efter sedvanligt inledande gnissel har det visat sig att Soysa går väldigt bra ihop med min andra omplaceringskisse, huskatten Alice 4 år. De är inte superpolare, men accepterar varandra och sover tillsammans med mig varje natt. Bifogar ett inte särskilt bra kort, men det visar i alla fall hur Såjsisen ser ut! :)
Vilken härlig liten dam. Att hon är bestämd kan kanske bero på att hon är padda, det sägs ju att de är lite speciella
Jättesöt liten tjej, ja säkert som uffe säger, paddor de bestämmer verkligen över en, jag har en del paddor, jag vet! En del surar genom stirra i väggen för rätt mat inte kommer fram el något inte passar.

# 23, 24 Ursäkta men måste fråga kan de verkligen andas normalt när de ser ut så där. Jag hade perser på 80-talet och djuren som fanns då liknar ju inte ens dagens perser och exotik.
Vad händer om man kommer med en "klassisk" perser eller exotik på en utställning? Är de helt chanslösa?
Kommer du med en klassisk Perser till en utställning i dag har du nog inte mycket att hämta.
Dagens Perser och Exotic har inga problem med att andas, det fanns en period när det kunde vara lite si och så med det, men i dag ser man på utställningar även på näsborrarnas storlek och att katten inte låter när den andas

Där ser han ju ut att ha det tryggt och gott

Sune katten är ju jätte fin!!!

Satt och letade igenom gamla disketter häromdagen och hittade detta underbara kort på en rödshaded exotic som tyvärr inte finns kvar längre. Hans namn var GIC S*Kung Bore's NB Déjà Vu. Många av er har säkert aldrig fått förmånen att se denna katten live. Men det har Uffe som tom funderade på att köpa honom. Uffe kommer du ihåg vad du sa första gången du såg honom live?
Raktajinos eller Cattis du har glömt att visa en exo som du har hemma!!
Ska jag vara ärlig så kommer jag faktiskt inte ihåg det. MEn jag vet ju att jag var vild med rödshaded då

Ja hon är en vacker katt =))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
min lilla exotickattunge Wilma är rätt rolig med sina knasiga sovsilar hihi
Hahahaha, ibland undrar man om det verkligen är bekvämt att ligga som de gör

Hon var ju bara för söt, kanonbra bild där man ser hennes stora fina näsborrar, det finns en tråd som heter Platt ansikte där skribenten är lite orolig för att katerna inte kan andas. i den tråden hade bilden platsat
bild 76 wow
o Carinas lilla padda….supersöt med sina pytteöron
Katter och hundar är oftast helt underbara tillsammans.
JAg hade innan en stor rackare, liknade en Leonberger, kattungarna älskade att sova i hans varma päls
vilken liten sötis:)
Va söt hon är
Tack! Jag är nog kär denna gången
Hon är väldigt mysig av sig.
hihi. hur gammal är hon nu?
Hon är 7 veckor denna veckan.
#79 hon är sååååå sööööt, blivande fästmö till Merlin? 
/Lotta
Jaha blivand fru t Merlin. Flickorna i huset är trogna sin nya kille. har sett bröllopskläder o smoking, planer på klä upp dem o fota, få se om jag köper in detta i dagarna, måste mäta bara.
Här är en liten bild på en av våra töser, Betty Backs Mirra. Hon är en svartsköldpaddssilvertabby exotjej.
En riktig liten sötnos är hon Mirra
Mirra är sååå söt! Kul att du har hittat hit Liljekattens.
/Lotta
/Lotta
#95 Oj Oj vilken fin kisse
Tack så mycket. Mycket kul på den här sajten.
Va fin den var, går det bra med både marsvin och katt ??

Herregud hon blir ju bara maffigare o maffigare
vilken svans hon har
#105 Ja har kompisar

#107 Nu ska här inte frestas alltså
Jag har ju planerat att behålla något eget ju.Men hittar jag en bra hane ligger völ parning bra till
finns det ingen som har en rödvit hane till lilla Ophelia
eller liknande

Jag har ingen exotic själv, men måste säga att de är helt UNDERBARA ALLIHOP HÄR!!!!
Lilla Diablo kan FAKTISKT flytta hit tycker jag!!!! 
Såååå SÖTA exotickisar ni har!!!
Någon gång i mitt liv MÅSTE jag bara få leva med en…….*den som väntar på något gott……* 

här är min Flisan ganska maffig o go
inte sååå mycket kvar av henne nu efter att amma alla dessa ungar….men snart så har hon nog blivit lika goo igen

Ohh det såg otroligt skönt ut!!!

Kul med exoticbilder tycker jag som bara ÄLSKAR dom här nallebjörnarna.
Här kommer mitt bidrag S*Categoris My-Oh-My aka Sharon på bilden 6 mån
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

………och här kommer mamman till Sharon
(N)Exporama´s Endless Summer
Kram alla och ha en bra dag i solen
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

och när jag ändå håller på :-)) här är syrran till Sharon
S*Categoris Q-Tie
Vi behöll Sharon oQ-Tie i den här kombinationen
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
min lilla har hunnit bli 10 månader gammal o vet nu hur en dam ska se ut;)

hon är vacker lilla brumma
#131 åh vad finer..mums vilken goding..precis min smak..
#132 Din lilla är också fin. Kul att du har fått hem henne nu.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
jättefina båda 2