Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 3924 ggr
Uffe
0

Bilder på Exotic

Det kom önskemål om att vi skulle ge Exotic också lite plats här, och det är inget problem.
Då har jag en liten bön till er, finns det någon som har bilder på Exotic som vi skulle kunna visa här?

Om du har det kan du väl kontakta mig

Uffe

Dockan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan här kommer Fia,Vänliga hälsningar Lena

Hälsningar LENAGlad

Dockan
0

Hej igen sen kommer nästa en stor herre vid namn Herman.Hälsningar Lena

Hälsningar LENAGlad

Kittentotts-deleted
0

Våran Isabelle

Annette
0

En sådan här liten trubbnos skulle jag vilja ha här hemma! Synd att maken är allergisk. Jag får glädja mig åt våra fem stallkatter i stället.

Uffe
0

Va många fina bilder på fina katter ni har. Hoppas jag får använda dem i någon  komande artikl om Exotic

Kittentotts-deleted
0

Det är bara andvända de bilder jag sätter in iallafall. Om du behöver mer bilder så kan jag ha mer på cd även på kattungar jag fått.

Dockan
0

Här kommer ännu en bild på min lilla Fia

/Lena

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

Nu blir man nästan lite sugen. JAg var inne ett tag på att börja med Exotic också, men så lade jag de planerna på hyllan. Man skall kanske tänka om Fundersam

Uffe

Kittentotts-deleted
0

SkrattandeJag har hört en del som inte tycker om man blandar Perser & Exotic. Men jag ångrar inte detta. Sen att Exotic fäller mer, nä nä!  de har kortare hårstrån bara. Lite lekfullare är de som kattungar, märktes då jag hade en kull med 5st och Exoter i, mer aktivt runt. Nu gillar jag lekfulla små, roligare än se på TvGlad Jag är nöjd med valet av en Exotic. Mvh Carina

Uffe
0

Jo det är så att vissa uppfödare vill ha rena perserstamtavlor isin uppfödning. I USA skall det visst vara ännu värre och man vill absolut inte ha Exotic i stamtavlan. Men det har jag aldrig förstått, man kan ju inte få Exotic om man parar två Perser även om den ene skulle ha Exitic i stamtavlan

Ufe

Kittentotts-deleted
0

Nä man kan inte få exotic mellan 2 perserSkrattandeDetta vet förhoppningsvis alla med ju. Det som är som man kan råka ut för är ju att en exotic som har en perser som föräldrer är ju att pälsen kan vara för lång enligt en domares smak, och jag kan väl tänka mig att tanken är lika åt andra hållet med en perser kan få lite kortare päls. Men detta har däremot inte de perser vår exotic fått, de har enorma pälsar nu iallafall. Får väl försöka sätta in ett exotickort här nu, meningen är ju detta ska vara inlägg med foton på exotic OskyldigVår pojke med en röd-vit exotic pojke fr vår Bellas första kull.

Naquita
0

det här är min bäbis Wilma svartsköldpaddsilvertabby exoticSkrattande

Naquita
0

en bild till på Wilma

S*chantico´s Magic Metallica

Naquita
0

en till..kan inte låta bli..*ler*

simzonites
0

#12-#14: Åh vilka sötnosar du har där hemmaSkrattande
/Lotta

/Lotta

Naquita
0

# 15

tack. la precis in bilder i mitt fotoalbum om du vill titta,är ny härSkrattande

Uffe
0

Härlig bild. så där ser man ut när man verklingen njuter av livet Skrattande

Vilka härliga bilder du har i ditt album ! Mona och Wilma är ju bara typiska "Jag vill ha !!"

Naquita
0

uffe tack:)

Noah o Wilma e så mysiga, speciellt Noah han kan ligga som en nallebjörn i knät(på rygg med bakbenet åt varsitt håll o tokspinna när matte kelar hans mageFlört)

Kittentotts-deleted
0

Vilka sötnosar du har Naguita, roligt få se!

Uffe
0

Det är alltid kul när någon vill visa sin pälsbollar

Naquita
0

nu när jag ändå är igång måste jag visa upp min förstfödde hane i katteriet, en blåsilvertabby exotic

S*Beautybear´s Born To Stay Alive

Uffe
0

Hmmmm färgen jag vill ha ! Eller svartsilvertabby :O)

Kittentotts-deleted
0

Har lagt lite bilder på några av mina bebisar bland pälsklingar, men tänkte att jag lägger Exotic Flickan här, Hon är en Svartsköldptabby Exotic, lite svårt idag få henne glad baraSkrattande

Kittentotts-deleted
0

en till på henne

simzonites
0

Fy F-N vad fin va min första kommentar, den andra; nämen herregud har Carina den i sin kull nu? Oj, vad jag blev sjuk nu. Stygga dig Carina man får inte lägga ut sådana bilder på det här forumet!Flört

Johan fyller snart år….han har ju pratat om en exot. Som tur är så får vi inte plats med fler här hemma. Suck, dessa ljuvliga bebbar! Vill se fler bilder på henne och de andra.

/Lotta

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

Ja hon är en speciell tjej, och de teckningarna med dessa färger hon har, jag har aldrig sett något liknande, men men aja aja inga fler i huset nu.

Uffe
0

Jag håller med Lotta man får inte trackasera forumet med så underbara katter. Jaag skall kanske dra in skrivrättighetrnaSkrattande
sitter här och dreglar

Kittentotts-deleted
0

Jag tar det som ni tycker om dem iallafallSkrattande

simzonites
0

Ni vet det där man säger: finns det hjärterum så finns det stjärterum…hi, hi ja här hemma finns hjärterum i massor men den andra delen är det bristvara på!Glad Tänk den som ägde typ en herrgård eller nåt. Fast vi är ganska "idiotförklarade" redan, man hör ofta kommentarer som; åhh gud så många katter ni har, men inte har ni väl namn på alla, suck, de är ju våra älsklingar juSkrattandemen det är svårt för "vanligt" folka att fatta, men här på forumet vet nog de flesta vad jag menar, eller hur?

/Lotta

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

Oja Lotta! Vi förbjöd släkten den fina komma hit överhuvudtaget i år, vi är så trötta på allt tjat om katter i antal. Men jag hade också velat ha ett stort hus, gärna så man hade kunnat få några kattgårdar osv där de kan springa o leka ute vid de fina årstiderna med en stuga till. Ja man har sina drömmar, vi orkade ju inte med vårt hus eftersom gubben är så sliten i knäna, va jobbigt med så mkt mark som  vi hade att sköta, men jag saknar mina hönor, stora gårdplanen, och min inhänade tomt med gunnebostaket på 2 meter runt där katterna sprang fritt.

Uffe
0

Det är klart vi gillar katterna, tangentbordet ligger risigt till av dreglande Skrattande

miapia
0

här kommer min exotic hona med

Uffe
0

Det var en snygging det där. Det härliga  med Exoter är ju att det är katt alltihop, de har ingen lång päls attt gömma sig under

Raktajinos
0

Hej vad kul! Har varit medlem i ca 3 minuter och måste genast bidra med mitt exotic material :))

Ludde är min prins fast han har rufism så det skriiker om det men vad gör det när man är världens goaste pajjas :)

Raktajinos
0

…. och så här kan det gå när man är matglad…. ( han är på bantningsläger hos min arbetskamrat … )

Raktajinos
0

med risk för att ni tröttnar på mig redan efter en halvtimma :) … vårat nytillskott … lilla Gucci …

gonatt och sov gott alla nattsuddare…

Ida
0

Idag var jag hemma hos min kompis som jag inte träffat på flera år och hon har en jättefin exotic-hane som jag tyvärr inte har några bilder på… :(

Jag visade dock henne den här sidan, så förhoppningsvis blir hon medlem och lägger upp några bilder själv.

Herrn i fråga ser dock ut som #2 ungefär - mycket stilig!!

/Ida

Uffe
0

#36 här tröttnar vi aldrig på att titta på bider på fina katter Skrattande

#57 hoppas din kompis blir medlem och visar sina katter för oss

EddaM
0

Ajaj vad fina katter ni har visat upp här nu. Vill ha tarmen skriker. *sucka*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Kittentotts-deleted
0

Välkommen Kusin(Raktajinos)KyssBörjade just undra vart du tog vägen. Kul att du hittade hit! Fast du kanske ville vara anonym som kusinFot i munnnen

Raktajinos
0

#40 hej hej kusin! :) nejdå inget roligt med att vara anonym inte Glad

Tänkte regga mig som C.Ivelind *asgarv* men jag kanske inte skall lägga beslag på detta hehe…..

Kittentotts-deleted
0

SkrattandeFår du gärna! Vi kan ju inte hjälpa våra föräldrar reggad oss med så lika namn så bägge börjar med C och samma efternamnSkrattande

Kittentotts-deleted
0

Fick så gulliga bilder från en som köpt kattunge i Somras av mig, det är en Rödspotted-Vit Exotic Hane, man blir så glad av få se dem igen, han är nu 9 månader, detta är en stor o fin kille. Några bilder:

Kittentotts-deleted
0

en till:

Uffe
0

Det är ju  riktigt snygga katter du föder upp !

simzonites
0

#43 Vilken snygg grabb från dig Carina. (synd att de inte hade toppat öronen på honom på fototSkrattande) Vilka är han efter?

/Lotta

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

Dena killen är efter min Koby en Röd-Vit Hane som jag fött upp. Och så är det Isabelle som är mamma. Ja isabelle ger mkt snygga kraftiga bebisar.Men Uffe jag har precis startat upp känns det som, men ja klart man är stolt över de små man fött upp. Första kullen kom 2003, men Isabelle är en hona som löper alldeles för ofta och även med P-Piller, så detta har inte varit lätt. Detta är 3e kullen för henne på 1år.Nu kan hon inte tjuvpara sig med något mer, har ingen fertil hane just nu. Och denna hanen jag visat på bilden, han såldes t sällskap t en underbar familj i Göteborg, de sa direkt de klarar inte ta toffsar mm på öronSkrattandeSka se om jag kan visa en bild på den svart-Vita som föddes i samma kull:

Kittentotts-deleted
0

bild2

Kittentotts-deleted
0

Och så bild 3, bara roligt få visa lite olika Exotic med, de finns ju i så många olika typer.

simzonites
0

Vilken härlig teckning i ansiktet på den lilla svartvita Kyss
Jag förstod nästan att det var så med örontofsarna…det gör ju inget men en annan "stör" ju sig lite på dom när man är van vid att se dem utan, speciellt på en bild (Fast jag ska erkänna att en del av dem har det här hemma också, och då pratar jag inte om skogisarna)Flört

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

Mina har det hela tiden, tar dem t Utställning el då jag ska fotografera, tycker de är söta med sina toffsingarSkrattandeTur du inte visste detta då, eller? kanske jag inte fått köpa min lilla kärlek Merlin utav digOskyldigFast det hade jag nog :)

simzonites
0

Klart du hade! Kyss

/Lotta

Uffe
0

Vilka små sötnosar, du kan ju ta bort tofsarna i ett bildredigeringsprogram Skrattande så blir det perfekta på bild, men jag ska erkänna att på kattungar brukar jag inte reagera på att öronen inte är plockade, menska man ställa ut vill det nog till att man gör det, så man inte får bassning av domaren Glad

Kittentotts-deleted
0

Ja jag vet man kan klippa dem i fotoprogrammet, men jag brukar ta ett riktigt bad o sen fota dem riktigt då de är sisådär 11-12 veckor, men då de är som nu 4-5 veckor, då tar jag inte bort, nä de får sitta där. Men t utställning är det nog bästSkrattandeKommer ihåg första utställning med min första hane, de sa jag skulle ta bort på kinderna o annat, jag grät då de tog detta, min lilla gubbe, men domaren sa t uppfödaren med ett stort leende att hjälpa t övertala mig då han blev framtagen t Domarens bästa att hon ville visa honom bra, det tyckte jag han va med allt hår.

Uffe
0

Ja det är inte lätt det dår, vi tycker ju at våra pälsklingar är fina precis som de ärSkrattande

[sugarcane]
0

Oj, vad roligt med ett forum för Perser/Exotic! Jag fick överta en åtta gammal Exotic-dam av en arbetskamrat i höstas, och jag är helt såld. Vilken tjej! Hon vet precis hur hon vill ha det, är MYCKET misstänksam mot tvåbeningar - men samtidigt världens gosigaste när hon själv vill ha kontakt.

Efter sedvanligt inledande gnissel har det visat sig att Soysa går väldigt bra ihop med min andra omplaceringskisse, huskatten Alice 4 år. De är inte superpolare, men accepterar varandra och sover tillsammans med mig varje natt. Bifogar ett inte särskilt bra kort, men det visar i alla fall hur Såjsisen ser ut! :)

Uffe
0

Vilken härlig liten dam. Att hon är bestämd kan kanske bero på att hon är padda, det sägs ju att de är lite speciellaSkrattande

Kittentotts-deleted
0

Jättesöt liten tjej, ja säkert som uffe säger, paddor de bestämmer verkligen över en, jag har en del paddor, jag vet! En del surar genom stirra i väggen för rätt mat inte kommer fram el något inte passar.

miapia
0

hehe  den finaste katten på forumet är helt klart lilla bella från kittentott och sen kommer givetvis min lilla helvita perser sen min diablo*ler*

tycker vi skall ha en röstning här vem som har finast kisse hehe

miapia
0

lilla diablo  mmmm

Maggie
0

Jag måste ju bidra med några bilder på min Exotic, Sune….

*blängandes på halm-grisen*

Maggie
0

Sune hos fotografen..

Keso
0

# 23, 24 Ursäkta men måste fråga kan de verkligen andas normalt när de ser ut så där. Jag hade perser på 80-talet och djuren som fanns då liknar ju inte ens dagens perser och exotik.

Vad händer om man kommer med en "klassisk" perser eller exotik på en utställning? Är de helt chanslösa?

Uffe
0

Kommer du med en klassisk Perser till en utställning i dag har du nog inte mycket att hämta.
Dagens  Perser och Exotic har inga problem med att andas, det fanns en period när det kunde vara lite si och så med det, men i dag ser man på utställningar även på näsborrarnas storlek och att katten inte låter när den andas

CBA
0

Nytagen bild på våran exotic kille…han bor under granen när den tiden på året har kommit :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Uffe
0

Där ser han ju ut att ha det tryggt och gott

malin_rosen
0

Sune katten är ju jätte fin!!!

KungBores
0

Satt och letade igenom gamla disketter häromdagen och hittade detta underbara kort på en rödshaded exotic som tyvärr inte finns kvar längre. Hans namn var GIC S*Kung Bore's NB Déjà Vu. Många av er har säkert aldrig fått förmånen att se denna katten live. Men det har Uffe som tom funderade på att köpa honom. Uffe kommer du ihåg vad du sa första gången du såg honom live?

Raktajinos eller Cattis du har glömt att visa en exo som du har hemma!!

Uffe
0

Ska jag vara ärlig så kommer jag faktiskt inte ihåg det. MEn jag vet ju att jag var vild med rödshaded då

miapia
0

min lilla ojoj vill med vara med  han sitter o slickar sig om munen  åt gucci och lisa  hehe

miapia
0

helt slutkörd efter lekt med sina tjej kompisar Glad

miapia
0

kittentotts underbara exotic

vill bara visa upp denna skönhet hon borde vinna allt här..

EddaM
0

Ja hon är en vacker katt =))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Naquita
0

min lilla exotickattunge Wilma är rätt rolig med sina knasiga sovsilar hihi

Uffe
0

Hahahaha, ibland undrar man om det verkligen är bekvämt att ligga som de gör

Dmiorettys
0

Bild på min lilla exotic hona Daisy svartsköldpaddssmoke-vit

Uffe
0

Hon var ju bara för söt, kanonbra bild där man ser hennes stora fina näsborrar, det finns en tråd som heter Platt ansikte där skribenten är lite orolig för att katerna inte kan andas. i den tråden hade bilden platsat

Annkis54
0

bild 76 wow
o Carinas lilla padda….supersöt med sina pytteöron

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Tack Annki ! Men guud så söt exoticen ovan är #76. Vår nya lilla paddis är en tuff o go flicka, just nu är hon kysst flertalet ggr av hunden våran, hon älskar honom, ser ut som en mumsbit för den stora hundenGladHon sträcker på sig för se efter när han går, vi älskar hnnes coola sätt.

Uffe
0

Katter och hundar är oftast helt underbara tillsammans.

Kittentotts-deleted
0

Ja det finns det många bevis på i vårat hemSkrattandeKalle älskar när de små kan bli så stora att han får vara med också.

Uffe
0

JAg hade innan en stor rackare, liknade en Leonberger, kattungarna älskade att sova i hans varma päls

Naquita
0

här hemma e de me mys me vovven som gäller:)

Kittentotts-deleted
0

Måste bara få visa vår lilla tjej i kullen. Fick en ny kamera idag,så skratta inte åt hur bilderna är, måste ha lite tid på mig.

Kittentotts-deleted
0

bild 2

Kittentotts-deleted
0

bild 3

Naquita
0

vilken liten sötis:)

Kittentotts-deleted
0

bild 4 blev lite gul men vill visa den ändå, hon har blivit stor tjejen.

Uffe
0

Va söt hon är

Kittentotts-deleted
0

Tack! Jag är nog kär denna gångenSkrattandeHon är väldigt mysig av sig.

Naquita
0

hihi. hur gammal är hon nu?

Kittentotts-deleted
0

Hon är  7 veckor denna veckan.Skrattande

simzonites
0

#79 hon är sååååå sööööt, blivande fästmö till Merlin? Fundersam

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

Jaha blivand fru t Merlin. Flickorna i huset är trogna sin nya kille. har sett bröllopskläder o smoking, planer på klä upp dem o fota, få se om jag köper in detta i dagarna, måste mäta bara.

Liljekatten
0

Här är en liten bild på en av våra töser, Betty Backs Mirra. Hon är en svartsköldpaddssilvertabby exotjej.

Annkis54
0

En riktig liten sötnos är hon Mirra

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

#95 Smiley 3d Amoureux2.gifMirra är sååå söt! Kul att du har hittat hit Liljekattens.

/Lotta

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

#95 Oj Oj vilken fin kisse

Liljekatten
0

Tack så mycket. Mycket kul på den här sajten.

jamaren
0

Ojojoj vad många sötnosar! Man bara njuter.

Lägger in ett foto på en av mina exoter Dusse. En riktig gosenalle som bara älskar att få ligga knät och spinna. När han inte är ute i stallet och jagar möss vill säga….

jamaren
0

Här är min andra exotickille Castor. Ett litet busfrö som ändå vill sova nära matte när kvällen kommer. :)

jamaren
0

Måste ju visa mamma exotic också. Berta som kommer från Cina Dolls. En underbart snäll och tillgiven kisse.

[Thats_hot]
0

Hejsan!

Här är min Krumben :D

Uffe
0

Va fin den var, går det bra med både marsvin och katt ??

ophelia
0

Här är mitt lilla hjärta.Får nog skaffa en till snart blir ju lite tjatigt med samma kiiiise hela tidenFundersam

Annkis54
0

Herregud hon blir ju bara maffigare o maffigare
vilken svans hon har

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

#105 Ja har kompisarSkrattande

ophelia
0

#107 Nu ska här inte frestas alltsåGladJag har ju planerat att behålla något eget ju.Men hittar jag en bra hane ligger völ parning bra tillGenerad

Annkis54
0

finns det ingen som har en rödvit hane till lilla Ophelia
eller liknandeOskyldig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

nopp inte nu! Men kanske nästa årSkrattandeDenna sötnosen hade jag i våras:

feiner
0

Måste verkligen säga att jag tycker exoticen är så söt, troligen det sötaste som finns. Det är som hjärtat växer på mig när jag tittar in i Doris runda lilla ansikte. Det är det goaste jag sett.

feiner
0

Här kommer en till bild, lite mer skärpa tycker jag mig se.

Leonis
0

#109 jag vet av denna. Kanske för gammalt inlägg nu?

Lovebuffen
0

Jag har ingen exotic själv, men måste säga att de är helt UNDERBARA ALLIHOP HÄR!!!!

Lilla Diablo kan FAKTISKT flytta hit tycker jag!!!! Glad

Såååå SÖTA exotickisar ni har!!!
Någon gång i mitt liv MÅSTE jag bara få leva med en…….*den som väntar på något gott……* Flört

Bettyback
0

Vad roligt att se så många fina exoter. Jag måste bara få visa ett gulligt far och son kort. Pappa heter (N) Mixtur`s Quatro ( Måns) och sonen är Betty Back`s Nalle Puh.

Lena W

Betty Back`s Exotics

Bettyback
0

Här kommer Jensen`s Flitiga Lisa

Lena W

Betty Back`s Exotics

Bettyback
0

Till sist kommer här Lisas dotter Betty Back`s Dancing Dragon.Ha en skön helg !

Lena

Lena W

Betty Back`s Exotics

Marita-L
0

Här kommer min plutt..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Raktajinos
0

Här är mitt allra nyast tillskott :) Vi trodde hon var perser men tji fick vi:)

Annkis54
0

här är min Flisan ganska maffig o go
inte sååå mycket kvar av henne nu efter att amma alla dessa ungar….men snart så har hon nog blivit lika goo igen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

feiner
0

Här är min gullegris Doris. Liten men tuff.

feiner
0

Livsnjutare.

feiner
0

En till på Dorisen.

dexter
0

Ohh det såg otroligt skönt ut!!!Kyss

englagirl
0

Kul med exoticbilder tycker jag som bara ÄLSKAR dom här nallebjörnarna.

Här kommer mitt bidrag S*Categoris My-Oh-My aka Sharon på bilden 6 mån

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

………och här kommer mamman till Sharon

(N)Exporama´s Endless Summer

Kram alla och ha en bra dag i solen

// Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

och när jag ändå håller på :-)) här är syrran till Sharon

S*Categoris Q-Tie

Vi behöll Sharon oQ-Tie i den här kombinationen

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Naquita
0

min lilla har hunnit bli 10 månader gammal o vet nu hur en dam ska se ut;)

Naquita
0

här ett där hon ser normal ut;)

Bumbie
0

får väl visa upp min lilla pojk oxå…

B-Jean
0

Heisann:-)

Her er et bilde av min Exotic ns 22 62…

Han heter (N) Exporama’s Snack-A-Jack,

han ble BIS på Smaalenenes utstilling 9. juni:)))

Naquita
0

min nya lilla flicka:)

miapia
0

hon är vacker lilla brumma

Marita-L
0

#131 åh vad finer..mums vilken goding..precis min smak..Glad

#132 Din lilla är också fin. Kul att du har fått hem henne nu.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

jättefina båda 2

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.