Gula fläckar TIPS i massor önskas :)
Hej alla vitfläcksfantaster och andra för den delen :) Hur gör man för att få bort gula fläckar under ögonen? Vill ha massor av tips och trix :))

Jag har gett mitt råd! Men du kommer få fler
Jag har för mig att Annki hade bra tips..det finns en tråd om detta om jag inte minns fel..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Eftersom jag har en vit perser och vill försöka ha honom vit så har jag prövat allt som finns,men jag har nu kommit fram till att inga dyra preparat hjälper alls utan jag har linsväska från apoteket,men det bäästa tips jag kan ge är att alltid varje dag hålla efter ögon mun krage då blir dom så fina så lite jobb för både matte o katt men så är det.Hej Hopp Lena
Hälsningar LENA

Instämmer Lena! Man får helt enkelt ta bort det gula om det ska bli 100%(noppra)
#3 håller med Lena
jag har skrivit en artikel om det
rengöra fläckar på perser eller exotic
vet inte om du kommer till den via länken
testa det först
jag har aldrig noppat bort päls på nån

#3 jag instämmer åxå , daglig ögonvård. Fast jag använder koksaltlösning som jag gör själv i micron & så har jag på lite potatismjöl, har fått för mig att detta "suger upp" tårvätskan.
Kramar!
Harlibrie´s Tina
Potatismjöl är jättebra det är som du säger Tina.Lena
Hälsningar LENA

Några vill veta mer ingående hur jag gör!
koksaltslösningen som jag kokar i micron består av:
1 dl vatten samt 1krm salt
den ska vara ljummen, behaglig att ha fingret i (inte för varm & inte för kall) jag använder bommulsrondeller att tvätta med (euroshoppers) sen har jag alltid kattvård på morgonen, ett par timmar efter vi vaknat. Jag har nämligen fått för mig att det är när de har sovit länge som den rinner mest Å får tårvätskan stanna för länge i pälsen blir det en reaktion & den blir färgad! Jag är noga att torka torrt när jag tvättat ren dem. Jag använder alltid potatismjöl, varje morgon, den suger upp tårvätskan samt minskar "reaktionen" (då den kan bli färgad)när den kommer i kontakt med syret & pälsen utanför ögat (har jag åxå fått för mig) *ler*
Mina katters ögon rinner som alla Perser/exo ögon gör…ibland blir det mer (vid blåst, torr luft, pollen etc) ibland nästan inge alls. Detta är vad jag tycker, tänker, tror & gör inget annat!
Kramar!
Harlibrie´s Tina
har detta funkat även på katter som har fått missfärgning??
Mitt tips är som alltid Eye envy puder 
Suveränt för att få bort missfärgningar, förhindra nya och minska rinn från ögonen. Fungerar jättebra på min som också är vit runt ögonen.

#9 om katten har en missfärgning så försvinner den så småningom. Jag har testat andra saker me…men då våra missar tvättar sig med tassarna så rekomenderar jag koksalt samt potmjöl. Får de in någe annat i ögonen så blir problemet bara värre…
Detta funkar allra bäst och är behagligast för mina älsklingar!
Har de en rinnig period så kan jag ta en torr bomullsrondell & torka dem försiktigt runt ögonen på "kvällningen" tror inte att man ska ginda med bött för mycke…

Jag vet detta låter grymt att noppra, men detta är ju inget man gör i ett, och oftast bara på enstaka strån.Och man gör inte allt på samma gång. Sen ska man komma ihåg, de rinner mer första året, sen kommer detta rätta till sig när huvudet vuxit klart. Kattungepälsen suger åt sig mer än vuxenpälsen också. Då jag hade mina vita tjejer så torkade jag dem 3 ggr dag i början, då med koksalt som Tina sagt, gjorde också eget, detta va det mest effektiva. Alla ndra preparat jag åkte runt o köpte förvärrade nästan allt. Då jag skulle på utställning tog jag helt enkelt bort de mest mörka stråna, sen va de så vita. Klipper man så blir stråna ihåliga, detta ger istället svarta prickar och ser inte klokt ut.

Tillägger att man kan ju ta täckpulver med i rätt nyans om man behöver dölja lite på utställningen. jättebra, och att första tiden som kattunge förstår de flesta domare de kan bli lite gult
tusen tack för alla tips! Nu är det bara att pröva sig fram :)