Sår på nosen
Hej!
Jag har sökt runt lite på nätet efter vad man kan göra om kissen gått sår på nosen?
Är det bara tvål och vatten som gäller?
Blir ju aldrig någon skorpa där eftersom den är fuktig hela tiden och blir lite orolig att det ska blir massa bakterier.
Tack från en orolig kattmamma
Eftersom jag använt Aloe Vera Gelly i ca fem år till mina katter så rekommenderar jag den. Den gör att det läker snabbt och det gör inget om det kommer in i munnen.
Jag kan skicka en tub till dig?
Tack båda för era svar!!!
Jag är väldens hönsmamma när det gäller mina katter :)
Har ren Aloe hemma så jag kan prova direkt faktiskt! Tack vad snäll du är som vill skicka en! Kul att det finns vänliga själar!
Vem är du Lollipop 2 och vad har du för katt? Det skulle vara kul att få veta lite om människan bakom katten? 
:) Jag har en EXO kille på 6år som är busig, kelig och envis som en liten bebis och så har jag en perser tjej på 2 år som är precis som mamma, lite galen, pigg och busig.. och mysig såklart. Båda har fina stamstavlor och…. Dom är underbara!!! : )
Nu har jag dock provat tvål o vatten och aloe men tyvärr tycker jag inte det ser så mycket bättre ut. Så imorn blir det kanske en tur till veterinären ändå.
Låter som din katt fått ett virusutbrott, eller har den fått en klo på nosen? du bör nog kolla upp det hos din vetrinär . Har du nyligen vaccinerat?
Instämmer med Headturners! Ett veterinärbesök blir nog bra 
Kul att få lära känna dina katter lite!!! Lycka till nu!