Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 1392 ggr
[chames]
0

Har beslut Ångest till 10000

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken hade ni haft kvar i katteriet?

Först ut Lillit

[chames]
0

Lillit

[chames]
0

Triton

[chames]
0

Triton

jenay
1

lillit tycker jag men du betsämer.

Skrattandeha en bra dag. kram

mallabralla
0

Triton tycker jag, rundare kraftigare huvud, bättre öronplacering, Tycker lilliths öron är liiite för stora. triton kommer få ned öronen bra och få en snygg top, kraftig benstomme och härlig look!

så de fick tillbaka sina ursprungsnamn ;)

Sajtvärd på Perser iFokus

[chames]
1

Jo men lillits öron är mindre en på bilden men hon har bättre ögon en triton sen tycker ja han har lite mkt svart?

mallabralla
0

absolut, båda har för och nackdelar, jag skulle titta på vad du behöver förstärka i ditt katteri, om du behöver bättre ögon eller topar, öron osv…så skulle jag välja katt efter det ;)

men skulle vara intressant o se lillit frammifrån så man kan jämföra, men jag gillar som sagt tritons look.

behöver du en till hane eller behöver du en till hona?

[chames]
0

nej vill bara spara från dessa linjer då det är så stark vitfläckhet

[chames]
1

t

yadhayezibas
0

Jag säger som en annan uppfödare sa till mig. Bygg huset först o måla det sen. FlörtGlad

Om nån av dom är bättre än sina föräldrar så behåll den , annars sälj och hoppas på bättre lycka nästa gång. Glad

mallabralla
1

hmmm båda är ju gudomliga, kan du inte spara honan i hemmet och sätta hanen på foder? eller spara båda hemma?

håller med #10 man ska bara spara om avkomman är bättre än föräldrarna, förutom om man vet att det bara blir en kull från den kombinationen, då kan det vara värt att spara en avkomma som håller samma kvalitet.

Headturners
1

Behåll båda, du kan ju alltid sälja längre fram.

Och som en klok kvinna längre upp i tråden skrev : Bygg ditt hus först, sen kan du måla Flört

Firinella
0

Håller med de andra här. Alla kattungarna jag fick på sista kullen är bättre typade än sin mamma så jag har tänkt behålla en av de men jag är i samma sits som du hona eller hane. Vilken du än väljer så tänk på vad de andra säger här  att du försöker stärka upp det som fattas på de andra du ska para med./Laila

Erna
2

Oftast är det opraktiskt att behålla en hane om man inte har många obesläktade honor. Kan du para honom med dina honor utan problem?

En gammal tumregel som håller än idag: Hanarna köper man och honorna kan man behålla. Annars är det lätt hänt att man "målar in sig i ett hörn".

Jag gillar honan. Hon har mycket vitt vilket du tydligen uppskattar.

Lycka till, hur du än väljer!

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

[chames]
1

Ja tycker båda dessa kattungar ser bättre ut en mamman allafall..Hanen är mkt typas även honan Kanske lämnar han på foder får se lite hur jag gör då ja fått nästan alla sålda men hållt på dessa 2 nu så får ja se lite om ja håller dom nån vecka till så jag tänker efter lite

roisleo
1

vore det ja, som alaredan vet… så skulle kag behålla honan.

Håller med Erna, Bäst att behålla honan.  Annars har du ingen att para dina honmor med. Avvakta tills det dyker upp en super hane som inte är släkt med dina honor.

Kram-Missar