Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 3275 ggr
JessicaN
0

Avelshane finnes, blå perser, colourpointbärare.

Hej! Jag har en avelshane som jag skulle vilja låna ut. Han är född 17 augusti 2011 och han har länge velat para vår exotichona, men hon ska inte paras förrän i november och då med en annan hane. Han är lite frustrerad över det och därför tänkte jag höra om någon vore intresserad av att låna honom :) Han heter S*Stolen Heart's Schtroumpf Poet (uppfödaren Alfadis finns här på perser.ifokus.) Teddy som han kallas är solid blå perser och bär på colourpoint. Han är hereditärt fri från PKD och han har ett underbart temperament, spinner så fort man tittar på honom :) Han är helt lukt och strilfri. Eftersom jag sitter över telefonen så kan jag inte lägga ut någon bild men det finns bild på honom på min hemsida; www.lovelygodivas.cybersite.se Vi bor i Hallsberg och Teddy kommer finnas att se på riktigt på söndagen på VÄKs utställning och båda dagarna på Järvas utställning. Undrar ni över något så är det bara att fråga :) Är helt ny som uppfödare och detta är min första avelshane. Mvh Jessica Nordin Pettersson SE*Lovely Godiva's Exotic och Perser

JessicaN
0

Putt :)

A_KickEm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Hjälper Jessica med att lägga upp bilder o text från FB för hennes dator strular) Här är Teddy :) S*Stolen Heart's Schtroumpf Poet PER a (cpc)
Eftersom han inte ställts ut sedan december så är han ganska otrimmad just nu och han har bara fått ett vardagsbad några dagar innan bilden togs, showbadet pch trimning får han på… lördag. Han har utvecklats väldigt bra i speciellt panna och ögonfärg och han är väldigt cobby och tung :) Hans ögon är väldigt runda och fina men på bild är det svårt att fånga det :P Han är iallafall väldigt härlig och har ett toppentemperament :)Visa mer

A_KickEm
0

Ytterligare en bild :) Ljuset är ganska dåligt och det syns att han är otrimmad. Öronen ser större ut än vad dom är. Men han är väldigt snygg :)/Jessica

JessicaN
0

Tack så mycket för hjälpen :) Hoppas någon nappar på min härliga kille :)

JessicaN
1

Ska som sagt till VÄK med honom på söndag och Järva nästa helg så jag hoppas på att han blir Champion nästa söndag. Hans kull blev BIS två dagar i rad i december förra året :)

JessicaN
0

I söndags blev "Teddy" Champion på Järvas utställning :D Allt va excellent och han fick flera exc+ :) Massa lovande fick han höra, lovande huvud, lovande proportioner, lovande ung hane. Ex tofsar i öronen och vacker blå färg :) Han är ju som sagt bara 10 och en halv månad än så länge och han har utvecklats väldigt fint så jag tror han kommer utveckla sig ännu bättre framöver :)

Solitaire
0

Han ser jättefin ut! Grattis till Champion-titeln. Synd att han har colourpoint i sig, annars skulle jag absolut vara intresserad av att använda honom.

[MonEnil]
0

Just det faktum att en hane har colourpoint i sig skulle inte bekymra mig så mycket om katt och stamtavla i övrigt passar. Det var skillnad förr när colourpointerna var så mycket sämre än övriga färger.

JessicaN
0

Snart kommer det lite nya bilder på killen :) Det sägs ju att colourpointbärare har sämre ögonfärg än icke bärare men för att vara bärare så tycker jag att han har en väldigt fin ögonfärg :)

Solitaire
0

#8 Jag håller på med vitfläck och då känns det inte som någon höjdare att få in colourpoint.

Àlfadís
0

Här kommer en bild till på Teddy

Àlfadís
0

En till

jenay
0

grattis till champion titlen jisses va snygg han är kram jenay.

Skrattandeha en bra dag. kram

mallabralla
0

han är underbart vacker!

Sajtvärd på Perser iFokus

JessicaN
0

Tack så mycket! :D

jenay
0

ha pmat dig jessica. kram.

Skrattandeha en bra dag. kram

Àlfadís
0

Ännu en bild :)

Àlfadís
0

En till bild på finingen

Àlfadís
0

En till bild

JessicaN
0

Han har små fina öron och stora fina näsborrar :)