Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 1464 ggr
Erna
2012-07-03 16:28
1

Trollhättans utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har varit på Trollhättans Nordic Winner Show i helgen, arr FHK och SNRF (WCF).

Jag tävlade min lilla tjej Yamacatos Wild Wicca, chinchilla EXO, just nu 3½ mån. Hon blev BIR på söndagen, så kul att det lilla yrvädret lyckades slå ut alla EXO, trors att hon nu börjat att växa ur lite.

Det var en ganska stor utställning med 57 PER/EXO + kullklass och veteraner, totalt 65 st.

Wicca trivs på utställningar som hon tycker är roliga lekplatser. Det var knappt att domaren kunde slita sig, när hon dömt henne klart.

Resan tog 8 timmar vardera vägen, eftersom vi tog vägen om Hässleholm, där vi blev hämtade av Sara som också tävlade.

Wicca klarade av den långa resan fint och jag lät henne klättra runt lite i en sele, så att hon inte blev så uttråkad. Många barn och vuxna stanande och ville klappa henne, vilket hon gärna ville ha mer av.

Saras båda hanar tog sina cert, så alla var glada och nöjda.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Snobbehills
2012-07-03 19:51
0

Grattis til Wiccan! Kyss

jenay
2012-07-03 19:59
0

grattis mina tog bara sina cert men jag är njöd ändå.

Skrattandeha en bra dag. kram

heliotropes
2012-07-04 21:38
0

Jättegrattis!! Det här har du väntat på ett tag Flört

Eva // medarbetare på Perser

Erna
2012-07-05 12:05
1

Tack alla!

Jag har väntat på att få fram fina silver och golden EXO, nu med andra försöket, och det har ju lyckats över förväntan, mycket tack vare de fina hanar jag fått använda.

Så ett stort tack till hanarnas ägare och uppfödare, Yvonne Frid (Arapaho´s), Carina Antonsson (Chimel´s), Kerstin Fredriksson (Terranova´s) och inte minst Pamela Hill, USA (Echo Hill).

Utan samarbete kommer man ingenstans.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

[MonEnil]
2012-07-05 22:28
0

Grattis! Det hade varit kul att vara där och titta, men jag ville inte åka ifrån mina små.

mallabralla
2012-07-09 12:35
0

hon är underbar!

Sajtvärd på Perser iFokus

roisleo
2012-07-10 09:27
0

Erna, hon är en riktigt liten docka.

Grattis och lycka till med henne

www.leo-rois.se

Erna