Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 494 ggr
Prizma_o_Kristall
0

Sommartips! (Sprid vidare)

Detta är ett tips som en MorganP lagt ut på hundar.ifokus och jag sprider detta vidare då det är väldigt viktigt att veta hur man ska göra i en situation då en hund sitter i en för varm bil, då det kan gälla på liv och död att man har kunskapen om hur man ska göra! Det kan ju även gälla andra husdjur som ägaren lämnat i bilen.

_"När du ser en varm hund eller annats djur i en bil
SMS:a bilnumret till: 71456

Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta."_

Sprid gärna detta vidare så att fler djur kan räddas!

englagirl
0

ohhhh vad bra, det nr ska jag genast lägga in i min telefonbok

Detta var precis vad som hände igår då jag var till köpcentrum.

Jag har bara en liten undran….vad har dessa människor innanför skallbenet som kan ta med sig hunden i bilen i denna värme och sen lämna den för att gå in och handla!

Jag fick så ont i magen då dom ropade upp att bil med regnr … … har en hund som väntar i bilen:-(

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

Detta ska jag verkligen ha med mig i min plånbok alltid. Igår va vi på Willys

framför oss går ett äldre par som absolut ska ha hela varuhuset genom gå i bredd, ja de putte undan vår vagn för få gå i bredd med

de bad sig så löjligt åt att vi blev smått irriterade denna långa tid vi va inne i affären

När vi kommer ut öppnar de luckan på sin bil , gissa vad som fanns där inne bak i en combi cupe, mitti gastande sol, de hade en cavalier i cupen?? i denna värmen, hela denna tiden de va inne med käpparna och gick i affären,hmmm, ja jag blev vansinnig, johnny bad mig inte bråka

Saken är att: det finns parkeringar i skuggan med, inte ens detta kunde de ordna för hunden

Vi har 2 hundar, de får vara hemma nu om dagarna, och de går ut i vår trädgård där vi sätter på vattenspridaren 3 ggr dag en stund för dem

kvällarna drar vi ut till sjön el skogen

man kan inte ha med dem ute i denna värmen

så sitter vissa i bilar, en del ska inga djur ha!

Prizma_o_Kristall
0

#2 Jag kan inte heller fatta hur vissa tänker… Och även i skuggan blir det snabbt väldigt varmt! Det bästa är ALLTID att lämna hunden hemma, och man ska åka någonstans så ska inte hunden sitta ensam i en bil iaf. När man åker i bilen är det en sak, då många bilar numer har airconditioner, eller kan man ha fönsterrutorna öppna.

Nej, dessa människor borde lära sig att djuren kan DÖ av värmen, och det gör ingen skillnad om det är skugga där man parkerar just då, eftersom att jorden snurrar och därför "flyttar" även solen på sig….

Kramar

Friida
0

Jag är ganska säker på att man har rätt att krossa bilrutan! Ha dock gärna något vittne som kan intyga att hunden är i dålig kondition. Man kan ju också ringa polisen, samtidigt kan man ju anmäla ägaren för djurplågeri.

Kittentotts
0

Om man ser en hud lider och håller på dö av värmen i bilen så varför tveka krossa rutan? men man bör nog ha någon som kan titta på hur hunden mår innan tillsammans med dig, om det är en parkering på badplats el enskilt läge och ingen finns i närheten, ja då får man ju fatta beslutet själv, men jag hade nog valt rädda hunden och inte bilen.