Chokladkull...kort
Nu har jag fotat de lite
vet fortfarande inte vad det är för färger…o hur jag än gör så visar inte kameran vad mina ögon ser
Åhh vilka små gullungar! Nu kan jag absolut inget alls om choklad men nr 3 och4 ser väl ut till att vara det, eller? 
/Lotta
enligt det sista kortet…där ligger de som de föddes
mina ögon säger..blå, choklad, lila lila
kameran säger..blå, svart, choklad, choklad va????
hehe
spelar ingen roll egentligen
klurigt att kameran inte ska kunna återge färgen bara
men det är väl jag som gör nåt fel
ska ta nåt kort med nån av de svarta katterna bredvid så att man på samma bild ser en svart katt
Chocko har bestämt att JAG inte får bestämma var hon ska ligga med sina ungar
så just nu så ligger hon i en skinnfåtölj med ett täcke hängande över..har fått fixa till lite så att de inte kan ramla ur..o nu är hon såååå belåten
#9 Hoppas de inte hänger med i tuttarna när hon hoppar ner från fåtöljen bara…
/Lotta
Jag kan inte lila heller så jag är inte till någon större nytta 
/Lotta
än så länge så har det inte varit nåt "tuttproblem"
nä…jag har ju knappt sett lila ens på kort
men det behöver jag ju inte bry mig om förrän om ca 5 veckor eller nåt…när det är dags att regga
hårlag har jag heller ingen aning om
kan ju vara perser oxå hehe

GRATTIS till de ljuvliga bäbisarna!!! Och du, det går jäääääättebraaaaaaaa att skicka hit dem till mig, allihop!!! *blink, blink* Åååh vad de är söta!!! Och vilka färger de har allihop! *grön av avund och beundran* 

Så fina! Och fräcka teckningar de har!

Som Lotta säger jag samma då ju, men tyckte att nr 1 såg ut vara blå, nr 2 svart el blå????? mörk iallafall.nr 3 choklad nr 4 choklad, de ser ju bruna ut liksom. Gällande hårslag va det svårt nu att se, men är inte nr 4 exo tro? ser så ut.
Åh vad söta smaskens..nu måste du bara behålla choklad….
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Jättesöta!! =)
Jättesöta kissar jmk¨vb ' 4lllllllllllllllllllllllllllllllllllloer0 ojdå Vippen skrev lite till dig/er oxå :-)
Kram
Jätte fina! Vad vältypade och runda de ser ut att bli! Jätte kul 
Vilka sööööta kattungar
Pussa på dem från tant Lena
Hälsningar LENA

Grattis Annki till jättesöta bebisar

Vilka fina bebisar du har fått!!! Massa grattis Annki det blir spännande att följa utväcklingen!!!!
Kramisar Pia och Dexter

Hej Annki!
Vilka fina kort du tagit..Jag tycker som de andra att det ser ut på själva korten att det är 2 choklad.Sen en ev blå och en lila.Men vänta lite till ska du se..Jag fick tips att de lila ser ut som lite rosa skimrande i solljuset.
Lycka till med de små…
Kram Sanna

Så gulligt mönstrad nr två är med färgad svans o huvud, allt övrigt vitt.
tack alla
att färgbestämma de ordnar sig säkert
har ju ingen brådska med det
allt går bra här hemma…när hon fick bestämma liggplats så är det ok

Sicka fina kattungar.Säger som dom flesta att det ser ut som blå svart och chocklad.Ska bli jätte spännande att se dom växa till sig.
/Sylvia

Super super grattis till din underbara kull, gud så kul för dig.
All lycka med dom
kram Tessan
nu har min chokladuppfödare förklarat lite för mig..
**Att dom chocolad ar lysere end mamman ar kun väldig godt, dar finns lys, mellem och mörk chocolad, dommerne foreträkker den lyse chocolad.Så dom ar helt fina.
**nu nu vet till o med jag…jag lurade mig själv för att jag trodde att chokladfärgen skulle se ut som Chockos…..
1 blå, 1 svart, o 2 choklad..o alla vanar…
Chocko sköter sig jättebra..ungarna väger nu. 125, 144, 123, 98
så här har vi ett matvrak (som så många andra har) samt en liten försiktig själ.
Chocko börjar bli väldigt smal..så där håller jag på som det står i en annan tråd här…försöker göda henne.
kattungemjölken, MYCKET gimpets vitaminpasta. mjukmat viskas o nån annan portionspåse..o RC-blandning…babycat/persian kitten/oral/persian30
man får ta en dag i taget
tack alla för era snälla ord

Underbart då är det två choklad.
Jag brukade bjuda mina honor på lite buljong med vispad äggula i och lite druvsocker när dom fått smått.Men det kanske inte Chocko gillar.man kan använda antingen höns eller nöt buljong som ska vara ljummig.Ger dom lite extra kraft.

Vilka härliga färger på kullen! 
Fint att allt går så bra. Väntar ivrigt på nya foton!
"29..har du "recept" ..ska testa det oxå
det enda som jag tycker funkar just nu är gimpets pasta
vad annat jag än öppnar o ställer ner så tar hon bara lite o så äter de andra upp det..
försökte ta in henne i ett enskilt rum o ge bara henne..mjukmat..men hon slickade bara i sig gelen o så lämnade hon resten.
så jag ska testa detta du nämner Ophelia…ska köpa ad oxå o se om hon gillar det…o kanske sheeba
man får testa allt…hon verkar i alla fall superstark i magen..verkar tåla allt.
#30Tänkte ta nya kort runt 1 veckas ålder..de var 3 dygn imorse
men man kan ju ändra sig

Jag brukar använda köttbuljong men en del katter föredrar höns.Buljongen ska ha en angenäm styrka i smaken får inte bli för vattning.Ca o,5dl +en äggula och en till två teskedar druvsocker.Ljummig mot det varma hållet men inte het.Smaken blir nästan som flytande gelé.
ska testa direkt o se vad hon säger om det

Hur gick det Annki ville hon ha????Alla har ju något knep på vad man erbjuder sina katter men det funkar kanske inte på någon annans.Hoppas hon får sin aptit tillbaka snart./Sylvia
nää det funkade inte på henne
de andra smakade liiite
jag har inte lyckats med nåt annat än gimpet ännu
ska köpa sheeba o testa

Såå jobbigt för dig.Dricker hon ordentligt då så att hon åtminstone får i sig mycket vätska????Inte lätt att komma med tips förstår ju att du provar/provat allt som går att hitta på.Barnmaten Kalvfrikadeller på burk där finns det ju mycket gelée i.Håller tummarna att det lossnar för henne.

Hej Annki!
Mina älskar gimpet och även Sheeba.
Det bästa är de med små bitar i.
Finns även ett märke som heter Gorme
som är poppis.
Om det funkar har Proplan en liten burk med Lax,
som är mums.
Pro plan är lite dyrarae 10:- för en pytte burk.
Men jag har en som inte vill ha något,
hon tar bara KMR och RC modersmjölk och Rc baby som även går att blöta upp.
Men det funkar de me.
Lycka till
Mona

Hej vännen,
usch vad maktlös man blir då man vill att dom ska äta och ingenting behagar dom. Jag ger ju mina rå kycklingfilé och rå oxfilé,det har ALLTID gått hem och det är ingen som tackar nej till det. Strömmingsfilé klippt i små bitar brukar oxå vara poppis.
När min Jonny Bravo var som mest fertil så gick han ner sig otroligt mycket och han är kräsen på allt….utom rå oxfilé, jag fick upp vikten på honom med det, dyrt? jaaaaaa men värt varenda krona bara dom äter tycker jag.
Hoppas att hon kommer igång snart med maten så hon orkar ta hand om sina små läckra chokladbollar.
KraMissar // Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Filmjölk, leverpastej , kaviar…
idag har jag köpt ett litet föråd av diverse
testade först…gourme Gold..kyckling…haha
näää inte ens slickade…men de andra blev glada
jag får ju vara lite försiktig med att ge andra saker för att det är ju alla de andra som äter upp denna nya maten
80-90 % äter kattungarna upp o de verkar ju ha stålmagar hehe
så vi får se
det enda hittills är gimpet.
men jag tänker beta av ett förslag i taget..eller 2