Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2138 ggr
krasivis
2012-06-28 07:00
5

Varning?

Och vart tog varningen om oseriös tidigare dömd för vanvård köpare vägen?

Alla behöver verkligen få kännedom om denne man. Han köpte en katt av mig i höstas och tyvärr visste jag inget om hans bakgrund då. Han är inte snäll emot katten och nu försöker jag få henne tillbaka.

Så akta er för att sälja era katter till denne man. Hör av er till mig så får ni hans namn.

Cajza
2012-06-28 07:13
0

Ja var tog den vägen? Det är bra att bli varnad för just sådana köpare. Jag mailade Jessica igår och fick hans namn och jag kommer att "varna vidare" till mina kollegor.

Hoppas du får tillbaka din kise, Elisabet.

Kramar // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

krasivis
2012-06-28 07:18
0

Det hoppas jag med Karin! Vi får se hur det går?

Kram tillbaks <3

Razzmatazz
2012-06-28 07:38
0

varför tas varningar bort. Det är väl viktigt att sådant sprids. Är inte den här sidan til för information till folk ?

//Rita

JessicaN
2012-06-28 08:08
0

Ingen pekades ut med namn i just den tråden, allt togs privat. Folk borde veta att dom ska akta sig. Man tycker ju att jag kunde ha fått en förklaring till varför den togs bort då det va jag som startade tråden :/ Tänk bara på att han kan använda ett annat namn än sitt riktiga också, jag har båda namnen.

JessicaN
2012-06-28 08:09
0

Och han ser väldigt välvårdad ut så låt inte det yttre lura er.

Solitaire
2012-06-28 09:45
0

Det är inte första gången en varning av den här typen tas bort från PiF. Andra forum på iFokus låter däremot sådana här varningar vara kvar, så man undrar ju litet över regelverket och hur det tolkas av de olika site-värdarna.

JessicaN
2012-06-28 10:38
0

En man som har haft djurförbud pga djurplågeri av katt behöver vi akta oss för och jag tror ingen vill sälja en katt till en sådan man, så jag förstår inte alls varför den andra tråden togs bort.

heliotropes
2012-06-28 10:49
1

Våra Skrivregler är tydliga. Dessa har uppkommit av år med erfarenhet av liknande trådar. Varningar är bra men det fungerar inte på ett öppet forum.

1á. Hur ska man veta att allt är sant.

2á. Sådana trådar kan skapas för att smutskasta någon man personligen inte gillar.

3é. En människa kan förändras till det bättre.

4é. Det kan finnas personliga tragedier bakom.

5é. mm.

hälsningar

Medarbetare Eva

Eva // medarbetare på Perser

rosensilver
2012-06-28 10:59
1

Tur att Facebook finns Skrattande

En liten förklaring är på plats gällande Varför tråden togs bort.

Hur ska man förebygga och stoppa att katter kommer i orätta händer.

Särskilt när det finns så många onda & ansvarslösa människor som har eller   har haft djurförbud.

Det finns andra katt sajter på PiF som man kan skriva varningar på.

Anita/Rosengångens Cattery

JessicaN
2012-06-28 11:03
0

#8 Men han verkar inte ha ändrat på sig eftersom flera märkt att den här katten ifråga far illa, och jag har tagit del av och läst domarna från 1996.

heliotropes
2012-06-28 11:13
0

För att kunna hålla med varningstrådar skulle det krävas 100% av sajtens Medarbetare och Sajtvärd för att göra en uppföljning och kontrollera med myndigheter om det ligger sanning eller inte bakom en varning.

Även koll av tråden nästan dygnet runt så den inte spårar ur. Och att namn inte röjs.

Finns det någon medlem här på PIF som skulle vilja syssla 100% med det??

Isåfall ska jag ta upp det med Ida,sajtvärden.

hälsningar Eva/medarbetare på PIF

JessicaN
2012-06-28 11:22
0

Isåfall hade det räckt med att låsa tråden så man inte behöver hålla koll på den, men då hade ändå varningen funnits kvar så folk ser.

heliotropes
2012-06-28 11:33
2

Nu finns det endå möjlighet att höra av sig till Krasivis.

Att jag personligen lämnat just den här tråden är de knapphändiga uppgifterna och att Krasivis har varit medlem här ett längre tag och inte är anonym. Så valet är nu att höra av sig till henne för mer info.

I den andra tråden kom det fram flera röjande uppgifter.

Denna tråd låser jag nu för fler kommentarer,den har fyllt sitt syfte.

Eva

Inlägget är låst för nya kommentarer