En klurig kattmage att hantera...
I alla år har jag fått testa mig fram mellan foder och just nu försöker jag fasa in ett nytt med mer kött i, som det talas om så mkt nu.
Ibland undrar jag hur era katters magar är, för han kan fungera utmärkt i långa perioder och utan foderbyten eller ngt annat som skett, så kan han växla från att vara för hård i magen(så att han spricker,har han gjort i två dagar nu) till att han har diarré, men mestadels så går magen att balansera, men jag tycker så synd om honom. Han tycks inte störas lika mycker som matte(Det enda är att han verkligen försöker dölja avföringen extra mkt när han vet att den luktar mera..han skäms)
Han är pigg och glad och jag hoppas att hans mage kan finna ro med det nya fodret, som ännu bara är uppe i 10% av hans intag, då jag inte vågar gå fortare fram.
Finns det någon annan som har fått kämpa med kattmagar. Jag har själv IBS, så jag vet att saker och ting kan flukturera över tid, men han verkar bli svajjigare med åren (Han är nu 5,5 år )
Jag har talat med veterinär och de har aldrig kunnat hjälpa till, utan jag har fått finna den perfekta balansen mellan fodren under "den" speciella fasen av hans liv och jag har väl inte varit allt för orolig, då jag tycks finna djuren med magproblem konstant, börjar undra om de söker upp mig :P
Tja bara nyfiken på era erfarenheter!
aha, det kan ju vara ngt. Det gör jag ju med mig själv, men visste inte att det fanns till katt..kanske kan vara en tanke :) Tack:)
Den fungerar bra till både tröga,lösa och irriterade tarmar. Den strör du på maten som om du skulle krydda din egna mat. Den innehåller levande mjölksyrebakterier. OBS.se till att ta den till katt,den finns även för hund.