Femkullen
Här kommer en bild på en av mina nu 4 veckor gamla ungar. Vet ännu inte om det blir exo eller per. Mamma exo och pappa per. Kullen består av: en svartsköldpaddssilvertabby, en svartsköldpaddstabby, en vit hane , en vit hona och sist men inte minst en rödsilvertabby hane. Har inte skrivit något innan för den vita hanen vägde bara 58 g vid födelsen så jag var rädd att han inte skulle klara sig men han är nu på väg att komma ikapp sina syskon även om han fortfarande är liten. Fler bilder kommer längre fram /Laila
Jisses så söt

Grattis till kullen, Laila. Fem stycken i kullen, inte dåligt. Ser framemot fler foton.
Lycka till med dem alla // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Vilken fin unge du visar! Ser fram emot att få se övriga i kullen så småningom.

Tack… # 2 Ja det är min egna exohona Firinellas Dior, rödtabby, som blev mamma för första gången. Hon var så duktig och klarade allt själv. Dock får jag hjälpa till med lite matning då hennes eget inte räcker till /Laila
Grattis till en söt kattunge!! 5st… ja om ett par veckor är det full rulle hos dig!
Ser fram mot bilder på dem alla.

Jättefina!! Jag gillar också rödsilverhanen 
Grattis!
Fina o flickan var ursöt:)
Jätte fina kattungar!
Flera godingar!! Vad härligt att det dräller av bebisar här nu. :)

Tack alla! Ja denna kullen är en av mina bästa tycker jag. Nu har de förstått att det är på lådan man ska göra sina behov. /Laila
söta :)

Grattis till dina söta bebisar. Så stora de har blivit, vad tiden gått fort. Hot Zafari ser helt ljuvlig ut, förstår om du behåller honom.
Lycka till med dem alla // Trevlig helg Karin
Karin

# 21Tack Karin!
Rödsilverhanen har nu visat sig vara en 03. Har inte sett det tidigare men han har vita tassar. Han har varit så ljus i sitt silver så jag som inte har haft någon "silverkatt" innan har inte sett detta förrän i dag. /Laila

Är din hona vitfläck, mamman till kullen? Jag trodde ingen var vitfläckar :)
Ha det bra
Karin
Karin

# 24 Min hona är rödtabby exo men min perserhane är vit och med största sannolikhet blå/svart silver och vitfläck 03 (en dålig sådan) Både jag och hans uppfödare har fått kattungar efter honom där de har fått vita tassar. /Laila

Jag trodde bara att han var w62 och inte vitfläck. Du menar att det kan ligga "under" det vita?
För annars, för att ge vitfläck måste någon förälder vara vitfläck. Jag är inte så kunnig i vitfläck, utan snappar upp lite från andra :)
// Karin
Karin
Vilken fin och jämn kull du visar! Väldigt lovande allihop. Stort grattis!

# 26 Enligt Gunnel hans uppfödare (hon har varit både dommare och uppfödare i över 35 år) så kan det ligga "under" det vita. Jag litar på henne för var skulle annars vitfläckigheten komma ifrån?
# 27 Tack Ja denna kull är en av mina bästa. /Laila

Tack Laila, nu lärde jag mig mer. Alltid bra att fråga då lär man mer :)
Din kull är jättefin, så söta så
Karin

# 29 Ja man blir aldrig färdiglärd är min uppfattning
/Laila
Hej Tjejer
Vita katter döljer en genetisk färg, man kan se det som att dom har en vit vinterkappa men under döljer det sig en färg. Ex min vita hane vet jag nu efter sin första kull som är född i USA att han är blåvit eller svartvit genetiskt. Han fick två flickor som var blåvita vanar och två vita pojkar .
#31 Jag har en vit blåögd hane vars mor är vifläck. Hoppas så att han bär på vitfläck under den vita "täckmanteln"! Det får väl framtiden utvisa…
Ja det är lite extra spännande å se vad det blir då 

Hot Zahib, är en "vill ha katt" för mig :)))
Kanonfina hela kullen 

# 40 Ja han är fin. Lite liten men hela han är kobby.
# 41 Tack. Jättebra psyke på allihopa.
Synd bara att det är så trögt på marknaden…/Laila
Hot Zahara var en favvo
men de är jätte fina allihop!