Nu har Matte & Merlin jagat klart
Vi har nu legat och letat efter en hoppa långben som va Merlins första byte. Merlin lyckades fånga den i badrummet, efter en stund tappade han den, så nu har Matte & Merlin jagat & letat efter bytet, men vi hittade inte hoppa långben
Merlin va så ledsen och lät med ledsamt läte. Konstiga va att då Matte sa till Husse gå ut fånga en ny så flinade bara Husse
Hoppas det flyger in en ny snart så Merlin blir glad.
Va kul ni har,men var är långben för något blir nyfiken.Hej Hopp Lena
Hälsningar LENA

Ja vad heter de där flygande stora surrande med långa ben, smal kropp som ser ut som en mygga nästan men i jätteformat. Vi kallade dem så då vi va små
smaskens..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#2 Vi kallar dem bara för "långben", kan förstå att Merlin blev besviken när bytet försvann. Ge inte upp Merlin det kommer in fler, det är "långben" tid nu. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Harkrank kanske ni menar???

Ååå lilla Merlin!
Tog jakten slut..jag får väl se om jag kan leverera en harkrank till honom vid nästa besök 
Här hemma var det en spindel som blev ett offer för Smulans list..
Förstår att merlin tyckte det var tråkigt när jakten tog slut…för de verkar ju ha jättekul över småkryp.
Kram maria

Ja han va så ledsen
Matte får ut o jaga ikväll.
a..harkrank heter de ju
har inte sett några ännu här
förra året var det miljoners miljoner

Ikväll har vi inte hittat någon :(((( Hoppas de kommer fram snart för de har så roligt om kvällarna och jagar för fullt.

Du får väl börja föda upp Harkrankar, hehe. 
Jag är glad så länge jag slipper harkrankarna 
kallas dom inte för pappa långben?? gud va lurad ja blivit annars hahaha

Nanna jag tror vi har olika namn för dem
Min barndom fr Kungälv där fångade vi dem i burkar, stackars kryp säger jag, men de kallades av oss barn då hoppa långben.
#12..ja..alla mina barn kallar de för pappa långben hehe
tack annki då har ja inte blivit helt grund lurad då hehe
Pappa långben heter dom hemma hos oss …
då är vi fler hehe

Kan ju vara så att vi barn tyckte pappa långben lät som hoppa långben en gång
Ja Ja och jag som lärt min pojke detta namnet med.