A-kullen Grekiska Gudar
Kattungarna är äntligen här födda 2012-04-12
Far: Leo´Roi`s Chames
Mor: Kopparkullens Smaragd
Vart 5st i kullen varav en kanske ska stanna i katteriet men ej bestämt vem det blir än. Lägger in lite bilder här på alla busfröna :)
Vill ni veta mer Maila gärna Chihuahua89@hotmail.se eller gå in på min hemsida
www.ministarz.se Mvh Malin och missarna 
Superfina allihopa, stort grattis till en så jämn kull 
Tack 

Grattis till dina sötnosar, så söta och goa alla fem.
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
jag vill ha athenaaaaaaaaa
Sajtvärd på Perser iFokus
haha visst är hon söt Malle ;)
men pappa till kullen är väl inte silver???
ha en bra dag. kram
Chames som är pappa till denna kull är röd silver tabby vit Jeany
Vill bara tala om för dig Jenay, att Chames är EXO ds 22 62 03
Alltså rödsilvertabbyvit.
ds står för rödsilver, 22 står för tabby, 62 står för ögonfärgen och 03 för vitfläcksgraden
Borde väl veta det som uppfödare till honom och dessutom har 40 års jubileum med perser i år.
Hans far är svartsilvertaby och mamma är EXO w 63, (63 står för ögonfärgen oddeyd) men genetiskt svartsköldpaddvit, hennes ( moderns) far är svartsmokevit harlequin så mor till Chames kan också vara svartsköldpaddsmokevit f EXO fs 03 genetiskt…
Förstår du nu att Leo-Roi's Chames är en silverkatt samt så kan du få veta att all ungarna blev silver på båda kullarna jag hade inklusive kullen med Chames. Båda kullarna, 7 ungar i allt är silverkatter och Exotic.
Mor heter Leo-Roi's Yakamoz och far heter Betty Back's Rival
Hoppas du förstår nu
MVH Maria
ps. Du kan gå in på min sida och se stamtavlorna på föföräldrarna. När du kommer in på sidan med stamtavlorna så klicka på lilla bilden så ser du stamtavlan i rätt storlek. Namnet på katterna står ovanför lilla bilden på stamtavlan. DS.
Glömde: Malins ungar kan även de vara silver Skall åka och titta om ett par veckor.
Du är så välkommen så Maria
Tack Malin !! så klart man vill se sina "kattbarnbarn"
Kram-Missar på dig och missarna
Så söta !
Stort Grattis!
Mvh / Gujje
tack =)
hmm konstigt du ställde väl ute chames på dackekatten?? där sa domaren han inte är silver??? jag förstå inge tnu.
ha en bra dag. kram
Ursäkta mig men förstår inte vad du är för människa att sitta och hitta på saker om andras katter? Chames ställdes inte på dackekatten då jag hade skrivit in fel färg på honom så han var me som sällskap till Elvira då jag hade missat att fylla i rätt färg.Tycker att Marias förklaring borde räcka för att du ska förstå? Chames är Röd Silver Tabby vit.,
Jeany nu får du allt ge dig. Ta reda på hur saker och ting är innan du kommer med en massa dödsnack som inte leder någonstans.
Jag bad dig om att titta på stamtavlorna som finns på min hemsida eller åtrminstonde be någon om att titta, som kan genetiken
MVH Maria
Åhhh så lik han e Chames 
ja men fotot är han bara 10 mån. så öronen är lite stora..
Här ett foto på Chames och hans kullbror som ca. 10 veckor stora. Och på mamman och pappan. Mor: Leo-Roi's Yakamos EXO w 63.
Hennes far är ns 22 62 02 (02 står för harlequin i vet fläcksgraden) så därför är Yakamoz vitfläck genetiskt och sannolikt även med silver
Kram från Maria.
Ögon godis 
Tack snällt sagt. Kanske, kanske det går att förstå nyu att Chames är en silvermisse
be om ursäkt jag som missuppfatta det hela om chames förlåt.
MEN JAG FRÅGDE INTE TRAKSERADE JAG INTE.
ha en bra dag. kram

Grattis till kullen! Jag har morfar till kattungarna här Kopparkullens Diamond och han är ju vit men jag har klurat ut att han är genetiskt med största sannolikhet blå silver (eller bärare av silver och svart) Detta efter uteslutningsmetod på några parningar. /Laila
Tack så mkt :) Jag tror nog han är bärare av silver och svart blått tror jag nog inte :) //Malin 
Ingen katt kan vara bärare av silver.
Din katt är genetiskt silver om den ger silver.
Har ingen betydelse om katter längre bak är silver, mamman eller pappa måste också vara det annars blir det inte silver. Samma med vitfläck spelar ingen roll om det finns längre bak i stamtavlan för är inte mamman och/eller pappan det då blir det inte det.
//Rita
nee men dom bär på de då jag fått 5 vit fläckar samt 2 ev 3 silver :)
Ingen katt bär på det, alltså silver eller vitfläck , det är skillnad på att vara bärare eller att ha den färgen eller mönstret .
//Rita
okej då vet jag!!!

Jo Malin han/Diamond MÅSTE vara svart eller blå eftersom jag bara fått röda resp vita hanar och paddor när jag parat med en röd hona. Hon är inte silver så då måste han vara det också. Parade Diamond med en padda och då blev det en blåtabby hona och en rödtabby hane.
Ni som kan detta rätta mig men inte har jag fel eller… /Laila
stämmer nog bra Laila :)
då är nog min rubin svart el blå silver med då??? efts diamond är hans pappa.
ha en bra dag. kram
Vitfläck, tabby, silver kan inte bäras, ena föräldern måste vara synligt av detta om kattungar skall kunna få dessa mönster.
undantag är för VITa katter som har sin vita färg som en maskering över den egentliga färgen. med andra ord kan en vit katt ha vilken färg som hälst under och ge detta till sina ungar, vit är ingen färg utan snarare en avsaknad av pigmentering i hårstråna.
vill man veta vilken färg ens vita katt har föreslår jag att man gör ett gen test, lätt och smidigt, eller så väntar man och ser vad det blir i kullarna.
Jenay, bara för att Rubins pappa kanske är silver betyder inte det att rubin är genetiskt silver, jag har för mig att du redan fått veta att Rubin är solid svart, med andra ord inget tabby, ingen vitfläck och inget silver. den enda katt du kan få silver på i ditt katteri är Jade som är sköldpaddssmoke. ingen av dina andra katter är silver och därför kommer de heller inte ge silver.
Bra förklaring Malle :)
Man gör så gott man kan 

nej han är ev svart el blå mönstrad.
ha en bra dag. kram
ok men där har du svaret Jenay, han är svart eller blå mönstrad, med andra ord inte silver.
han är mönstrad, med andra ord är han tabby, spotted eller tigree, alltså kan du får mönstrade ungar efter honom. inga silver inga vitfläck :)
ok det vet vi inte efts hans mamma ä rsilver vitfläck el hur??. man få vänt aoch se.
ha en bra dag. kram