Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2737 ggr
Maggie
0

Aluminiumfolie

Mina katter hatar ljudet av aluminiumfolie. Är de i köket när jag ska riva av folie spinger dom..  varför?! Gör era katter så, är det allmänt känt att katter inte gillar folie, eller är det bara mina katter som är lustiga.. Fundersam

Bart
0

Det har jag hört förut,att katter inte gillar.

Summerwinds
0

Mina kastrater ( 9 och 10 år) har börjat bli känsliga för detta de senaste åren. Har funderat på om de har blivit mer ljudkänsliga, nu när de är lite äldre. De går undan även om man bara tar fram plastfolie eller bakplåtspapper. De tar väl det säkra före det osäkra Fundersam Mina yngre katter bryr sig inte ett dugg.

Kittentotts
0

Det har jag inte tänkt på alls, ska jag se nästa gång, vilken matte jag är som inte märkt det i så fall

Bullan
0

hmmm…mina kommer springandes och vill att jag ska göra en folieboll åt demGlad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

HaHa Bullan kanske är det så att mina inte reagerat negativt då, måste prova detta nu eftersom så många sagt de reagerat på detta ljudet. Nu ska jag snart ner och titta på smått efter en av mina sålda flickor, hon heter Peggy och är ifrån min första kull 2003. Pappan är också från min uppfödning och heter Koby.

Måste ta lite foton på de små när jag är där, just nu är de på Veterinärbesiktning.

Summerwinds
0

Jag tror att mina katter börja höra sämre pga av åldern och att vissa ljudfrekvenser låter illa för dem, eftersom de inte brytt sig tidigare och att de yngre inte heller reagerar. De springer inte iväg direkt, utan de blänger på en, viker ner öronen och lommar iväg. De visar tydligt att det är ett mycket obehagligt ljud…

Annkis54
0

hörde nån gång "för 100 år sen" nån som sa
om du har en katt som kissar i nåt hörn eller nånstans ..o inte vill att katten ska gå dit igen…lägg dit aluminiumfolie..för de gillar inte det
kul att ha aluminiumfolie liggande i hörnena

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Jo men det är bättre en piss AnnkiSkrattande Fast då går nog katten till ett annat hörneOskyldig

LarsiForshaga
0

Det där med alufolie testade vi…..det funkade några minuter tills våran hane Sky började traska omkring på det….då var det ju fritt fram, hehehe.

Annkis54
0

Påhittig vår Sky
var det när Tingis löpte o skvätte???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

LarsiForshaga
0

#10…japp japp…när vi trodde det var Sky som markerade revir. Nära att han blev av med kulorna då, en dag ifrån, hehe.

christell
0

Min lilla My blir helt tokig av folie, ska ha en boll av det och så ska man kasta den, de andra fem fattar inte vad det är som är så kul med detSkrattande

Annkis54
0

#12..se vad olika de är
men det kanske är lite som med kattmynta…vissa gillar det…vissa bryr sig inte..o vissa blir som tokiga

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se