Dräktig/Skendräktig
Blir inte klok på om min hona är dräktig eller skendräktig?
(Perser)
Hon har tidigare fått en kull med lånad hane, då blev tuttarna större och väldigt rosa vid tre veckor, men hon ökade endast 600g i vikt och fick ändå 6 kattungar.
Nu har jag försökt igen med min ena egna hane, hon gick då först tom och löpte om efter 3 veckor så parade jag henne igen.
Det har nu gått 6,5 vecka utan löp, tuttarna är större och rosa, hon är väldigt kelen och efterhängsen.
Hon har kräkts ett par gånger och skiftat humör, men endast ökat 100g i vikt(med reservation för hon är ej vägd idag).
Jag försöker ge henne så mycket mat hon bara vill ha, hon har fri tillgång på både RC Persian kitten och RC Queen, hon får blötmat, babypasta detta äter hon, däremot ratar hon filmjölk, grädde, ägg.
Kan dom gå skendräktiga såhär länge? eller är hon dräktig?
Det finns bara ett svar: vänta tills hon föder!
Hon kan vara skendräktig eftersom hon har större tuttar.
På slutet kan man känna fostren även om man inte är van. Även känna sparkar.
Skendräktiga honor brukar vanligen löpa om när de skulle ha fött.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Så dom går skendräktiga så länge ändå, :(
jaja bara att se tiden an, tycker ju att det känns som om där vore något i magen <3
#" jodå…det kan dom! Dom kan t o m "gå över tiden"
Fasen så jobbigt, 3 veckor och 2 dagar kvar iaf….
Äsch tiden går fort, vips så är de födda :)
Nu är hon på 49 dygn <3
Men dom sista tre dagarna har hon verkligen förbryllat mig!
Hon jamar som om hon löpte, riktigt högt nästan skriker/klagar ibland, men bara till mig.
På nätterna när jag sover är hon tyst och sover helst intill mig hela natten.
Är det löp? Vill isåfall inte missa det. Men tror hon pratade ganska högt på slutet av förra dräktigheten också.
Vad tror ni?
Jag tycker att katter som är skendräktiga brukar börja löäpa när det gått ca 42-45 dygn efter att dom varit hos pojken. Så kanske din hona löper nu?
//Rita
Fast tycker det är konstigt eftersom hon är helt tyst så fort jag gått o lagt mig?
Dessutom pratar hon ju endast ibland o till mig? Men högt som vid löp
kan min va dräktig jag tro det ialf har ju gått tre v sen hon löpte.
och hon visar ju många dräktighets tecken med redan.
ha en bra dag. kram
Jag tror din tjej är dräktig :)
Daisy boar nu <3
ok och min ha ju boll mage och väldigt efterhängsen och ändrat humöret. spinnig ovch gosig.
ok jag tro din och även min kan va dräktig.???
ha en bra dag. kram