Utställningar vad betyder dom för er???????
Jag ställer ut för att få en bedömning på Katten.I första hand för att veta att den kan hålla måttet i en eventuell avel.Naturligtvis hoppas jag på en rättvis bedömning och jag blir varken ledsen eller arg om dom fel påpekas som jag själv är medveten om.Är nog ganska självkritisk.Påhittade fel kan dock irritera mig.
Men den största anledningen är nog den sociala biten.Att få komma ut och träffa andra kattmänniskor.Gamla och nya vänner. Fika ,snacka och skoja lite med varandra.Glädjas åt deras framgångar.För min katt är lika fin för mig med eller utan Cert.
Vad är viktigt för er?????

Att få komma ut o träffa lika sinnade människor. Jag ställer ju ut min husis ganska mycket och eftersom hon inte får några cert (sverak) så är det mest för att komma ut o så tycker jag att det e så väldigt roligt med. Och skogisarna ställer jag ju ut för att få cert på.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
som du säger Ophelia…för att få en bedömning…men …..egentligen så vet man ju hur katten ser ut..efter några år i alla fall hehe
men cert vill man ju ha..o ta titlar på våra katter
o så att träffa alla vänner…o skämma bort sig på hotell 2 nätter. hehe
det är bara sååå kul
Det är bra att få en bedömning av sina katter och se hur de är jämfört med andra i rasen, man blir lätt hemmablind. Katter som visar att de inte trivs d v s fräser, morrar och gömmar sig under bädden eller bakom skynket tar jag med en gång till, är det lika då så får de vara hemma i fortsättningen. Den sociala biten är väl det trevligaste egentligen. Nu till SW t ex så ska jag bo i stuga med kompisar från Göteborg, det är fler kompisar på samma camping så vi får en chans att hinna med att umgås fredag och lördag kväll också.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
#3..vad kul det låter
vi bara går o väntar för att se hur det blir för oss inom IDP

Jag åker inte så mkt på utställningar längre. Tycker det är så mkt tjurigt folk. Men jag har tänkt åka i höst om det blir något på nära håll. Visst träffar man även de där vännerna man har, detta tycker jag är roligt, att få prata och umgås.Jag åker för få bedömningar av mina katter, och går det bra blir jag världens lyckligaste naturligtvis
Jag gläds även över mina vänners framgångar. Efterom jag har reumatism värk är en utställning på 2 dagar mkt för mig, detta slutar med jag ligger 2 dagar eferåt. Så min tanke är ställa 1 dag för se om detta gör jag mår bättre.