Mors dag. Hur firas den hos er
ja..imorgon är det alltså mors dag.
För 23 år sen så låg jag på förlossningen o fick mitt 5:e barn på mors dag. Den morsdagspresenten går inte att toppa..så därför firar vi inte hehe
nä …allvarligt talat så brukar vi inte göra det
är lite dålig på sånt.
men om jag hade varit frisk så hade det varit kalas imorgon eftersom David fyller år..men vi får flytta fram det
hur firar/firas ni?????????

Vi firar inte detta hos oss. Jimmy brukar vilja köpa el göra något till mig, men jag har aldrig brytt mig om göra så stort av detta.
Gällande min egen mor, känner mig tvungen säga Grattis, men hade varit glad o få slippa. Tycker alla som har en fin mamma ska säga Grattis, bara detta betyder mkt.Min egen är inte värd detta tyvärr.
Jag är bjuden till min son med familj på grilleftermiddag imorgon,håller nu på o göra en tårta som jag ta med mig.Min egen Mor är borta så jag går till graven med liljekonvaljer o rosor i,sen ikväll har alla mina kissar o Majken gjort en stor bakelse till sin matte de ni.LENA
Hälsningar LENA
Här hemma brukar vi inte fira, det har väl hänt att ungarna köpt nå't till mig nån gång. Min egen mamma däremot brukar jag åka till med en blomma eller en bok.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
vad jag kommer ihåg så "firade" vi barn alltid mamma..på ena eller andra viset
jag kom inte heller så bra överens med min mamma…men jag "gjorde upp" o talade igenom lite med henne..precis innan hon försvann in i alzheimers-dimman..o det är jag jätteglad för idag
jag skulle allt tycka att det vore lite roligt att fira….liite
men nu är vi för många..5 barn…4 respektive..o 5 barnbarn
vi får ta det i nästa liv hehe
Vi firar alltid mamma på morsdag. De senaste åren har hon fått sommarblommor till sina utekrukor. Vi döttrar, 4 st brukar lägga ihop till detta.
/Lotta

Jag brukar fira min mamma med blommor och tårta, men de är uppe och hälsar på min syster denna helgen, så imorgon blir det "grille" med svärmor istället. Men jag ska plantera om några krukor hos mamma som en överraskning när hon kommer hem!!
Jag får frukost på sängen med teckningar eller något mina barn har jobbat på hela dagen före.
Sedan hälsar vi på med blommor till min mamma å Peters mamma..Så blir det lite tårta.
Men vad jag vet så är det nog jag som håller i dom traditionerna ingen av varken hans eller mina syskon fira det.
Samma blir det på Fars dag.
Jag måste ju tala om att jag ringer min mamma på morgonen den dagen å säger att jag älskar henne med har gjort detta sedan jag flyttade hem ifrån å det är länge det.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Mina barn brukar köpa blommor (inne eller ute), och en Morsdags årskruka och ibland något annat.De kommer hit och så fikar vi,umgås och har allmänt trevligt.Så länge tjejerna bodde hemma,blev det frukost på sängen oxå.(sonen tycker det är skönare att få sova själv på morgonen) Så länge min mamma levde åkte vi alltid dit på Mors dag,nu blir det blommor i minneslunden.Jag tycker det är en söt tradition,som vi ska bevara.
Själv hoppas jag få frukost på sängen och kanske har mina barn (5 och 4 år) gjort en teckning, då skulle jag bli glad!
Vi åker på förmiddagen till min mamma och på eftermiddagen till makens mamma med en chokladask. Där äter vi tårta och umgås.
Jag tycker att det är kul att sådana hära dagar finns då man har en anledning att träffas, det blir inte så ofta annars i en hektisk vardag.

Barn och barnbarn har varit här och uppvaktat med en Orkidee som jag tycker mycket om.
Gubben och jag fick en vacker kristall skål från Kosta på vår 40åriga bröllopsdag som även den är idag.
Nu har alla åkt och här är Tyyyyyyyyyyyyyyst.
Ha en riktigt fin kväll allihop. /Sylvia
jag har varit ute en liten snabbis….var TVUNGEN att åka ut o köpa några små paket till David…han tyckte att det var såååå tråkigt på hans födelsedag…så när han hade fått ryckt upp några paket o slänga de ifrån sig på bordet..så var han nöjd..ja dessa våra "annorlunda" barn
Gubben blev kvar uppe i Värmland..på nån tävling…svenska rallyt eller nåt annat jox.
så gränsänka hela dagen idag med.
INGET barn kom ihåg att ringa mamma på mors dag
än….
Grattis Sylvia på er 40 åriga bröllopsdag…det är en bedrift..hehe

#12..klart han stannar uppe i Värmland. Han är ju som en annan uppväxt här så.
Synd att jag inte visste att han skulle till RallyCrossen i Arvika, då hade jag åkt dit också.
#11……grattis på eran 40 åriga bröllopsdag. Firar 10 år nästa år, tycker det är en bedrift, hehe. 
Jag och mina syskon hjälpte till att fixa grillfest åt mamma igår när hon kom hem från jobbet, hon fick tidig morsdag. Min syster fixade potatisgratäng och jag skar grönsaker och fixade spett och pappa fixade grillen, jätte härlig kväll att sitta ute. Och så hade vi köpt presenter och blommor 

Här kom iallafall blombudet med en fin bukett, och johnny o jimmy va och köpte present till mig som jimmy hade sett på stan till mamma i veckan. Sen har jag varit på 25 årskalas, oj oj va folk där va. Annki va roligt höra glädjen i paketen till David, De är så goa våra annorlunda barn, fulla av kärlek och glädje i dem.

Här får du en bunt med kramar från oss Annki, vi tycker så mycket om dig.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#12 #13 Ja det tycker vi också att det är en bedrift alltså
Har ju inte precis bara varit rosor vi vandrat på.Taggarna har varit rätt många.
Vi firade morsdag med att äta palt hos mormor och lämna en blomma till mormor och en trädgårdsbok till mamma. sen åkte vi till värmor med en bukett kabbelekor och en ros. Hade en mycket trevlig dag :)
Hm min mor är inte heller den bästa….men annars brukade jag visa uppskattning året om för henne…inte bara morsdag…
mina barn kom hem och vi grillade jag fick en stot buket nejlikor som dom vet jag älskar
sen ett usb minne hmm min lilla tycker jag har för mycket katter på min dator hehe
frampå kvällningen kom äldsta dottern som var på väg till jobbet..med ett morsdagskort…
blommor är det ingen som ger mig för det vet ALLA att jag inte vill ha…
om nån råkar ge mig de som inte vet..så ställer jag de nånstans så att de dör fort.
…låååångt bort från katterna…

Vilken vacker bukett!!
jättefin är den Carina
njae…de är säkert intresserade …men utav nån konstig anledning så gillar jag inte snittblommor
konstig jag….
gröna växter gillar jag…men har knappt kvar det heller längre
utom det som kan sitta uppe i taket hehe