Mönstrade bebisar
Mina 2 kattungar här hemma är nu mönstrade. Men man kan se en tydlig skillnad på dom. Honan är väldigt varm i sin färg och hanen är kallare. Vad jag förstått så kan jag få både spotted och tabby. Hur ser man skillnad på spotted o tabby när de är små?? :)
häfitgt det värkar inte va så vanligt på per och exo med spotted och tigre.
ha en bra dag. kram
Precis som #1 säger. Och de har ju färg ganska långt ner på sidorna så om du kammar ner pälsen bör du se om de har fjärilen på sidorna eller om de är randiga (tigré) eller prickiga.
Tabby har oftast inte mer än 4 ringar medan spotted/tigré har 6-7 st på svansen.

Jag har en spotted exotichona och när hon var liten sa en uppfödare till mig, en spotted kattunge ser ut som en makrill i pälsmönstret :)
Jag skickar med foto på henne där hon är 4 veckor. För visst är det svårt att se, vi reggade henne först som tigré men fick ändra det.
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Jag hittade ett foto på en perser och en exotic båda tabby mönstrade. De är 7 veckor gamla.
Hoppas det kan hjälpa dig lite :)
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
De är 4 v idag så jag tycker att det är ganska svårt att se ännu. :)
Du kan kika på svansen,tabby har bredare och färre ringar,en spotted och tigré har flera och smalare. Om de inte är för små ännu..