Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1511 ggr
frukove
3

LillOlle 9 år

Tänk vad mycket som hänt sen Divornas Macho Aboo Action DSM/ LillOlle Kyss flyttade till oss!

Jag körde AllIn på en gång.

• Började åka på utställningar(han blev nummer 7 på Årets Katt 2011!)

Hade inte ens en aning om att man ställde ut katter:)Att kamma och bada dom…katter hade vattenskräck i min värld:)

• Blev Uppfödare med stamnamnet Optimal Primes (väntar EV en kull nu igen-om hon inte luras)Haft 5 kullar och även lånat ut honom till några honor med väldigt bra resultat.

Trodde aldrig att jag skulle hjälpa en katt med förlossning,tillmatning och att sen kunna sälja dom små söta…

• Gick med i Solkatten och var suppleant i många år.Nu är jag kassör.

Hade aldrig varit med i nån förening och ALDRIG på nåt möte.Inte ens fackmöte :)

• Första året började jag i utställningsgruppen och nu ordnar vi min 7;e utställning…

Tänk vad en söt liten kattunge kan innebära för förändringar i ens liv.

Tack för det min älskade LillOlle!!!

heliotropes
1

Vilken härlig berättelseGlad

Och visst är det härligt hur "kattbiten" man kan bli GladCool

Eva // medarbetare på Perser

WildWest
1

Grattis till LillOlle på hans födelsedag. Jag har sett en del av hans avkommor och de är underbara, precis som sin farKyss.

evawennman
1

Grattis lilla Olle som inte är så liten längre! Kyss

Amorstroll
0

Kan du inte sätta in några fina foton på "Lill-Olle"! GladFlört

Kram

Lisa

S*Amors Troll

http://www.amorstroll.com

Mayer
4

Ja tänk vad katter kan föra in positiva saker i människans liv,ja inte bara katter…Djur!

LillOlle är så tjusig och du är så kunnig i kattande och utst.och regler önskar jag kunde som duSkrattande.

Ja tänk om vi inte haft katterna…………….Då hade vi heller adrig lärt känna varann,. Nej minst en katt i varje hem!!!!

///Anja

Amorstroll
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen!

Jag är så glad att jag lärt känna er!

Mina bästa vänner i "kattvärlden" är faktisk de som köpt katter av mig och blivit intresserade av utställning och ibland avel samt de som jag köpt katter ifrån!!GladGlad

Vi har en fin kontakt allihop och kan prata med varandra om det mesta och utbyta erfarenheter även om det geografiska avstånden är stora träffas vi ju i samband med utställningar och har trevligt ihop dessutom finns ju telefon och dator (när man nu har någon FlörtObestämd som fungerar!)

"Lill-Olle" är ju son till Amors Troll Divine, exo n22 och Anki Hällbergs hona som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på….. sorry…

Min fina rödtabby perserhona EC S*Amors Troll Red Divine DSM, "Divan", 10 år är alltså moster till honom….. Hon spökar ju i en hel del stamtavlor runt om i Sverige….. vilket i och för sig inte är min förtjänst…….FlörtTyst

Hittade några foton på "Lill-Olle" som Heléne tidigare skickat mig!

Amorstroll
0

…ett till på honom !

Hälsningar

Gun-Lis

S*Amors Troll

http://www.amorstroll.com

solohm
1

Jag instämmer i det Anja skriver. Så sant. Det är ju tack vare våra katter vi lärt känna er Glad. Ser alltid fram emot nästa tillfälle att träffas. Lill Olle har vi ju träffat/sett några gånger. Han är en sån fin kille. Underbart temperament och så blir han bara stiligare med åren. Fina avkommor har han oxå.

//Solveig

frukove
1

Tack Lisa för bilderna på min fantastiska kille!

Tack för alla fina ord om LillOlle -det värmer!

Han HAR gett väldigt fina avkommor och nu är det inte länge kvar tills vi kanske får kattungar i det här huset igen :)

Jag är också så glad att vi lärt känna varann alla mer eller mindre "katt tokiga".Tänk så kul vi hinner ha på och runt en utställning.Fick den kommentaren att gu vad ni perserfolk har kul!

Ibland har tanken slagit mej-om det inte varit för "kattandet" vad skulle man haft en dator till?????Definitivt skulle det inte blivit så här maniskt…..

Ha en trevlig helg så ses vi väl i Skellefteå i juni då?Glad

Heléne