Pälsifierat hem
Att ha perser, och ffa om man har flera, så innebär det ett pälsifierat hem har jag konstaterat. 
Eller måste det vara så? Hur gör ni för att få bukt med pälsifieringen av inredning och textilier osv?? 
#3 Helt rätt att det blir mycket mindre hår med regelbundet duschade och torrfönade katter,men de brukar kunna efterfälla ca.en vecka efteråt,om de är i fällperiod,det "döda" håret får det lättare att "komma ifrån" de övriga håren. Men sen så blir de nästan fällfria…ett tag
De borstar du visar är helt super. 
Tja dammsuger varje dag, överkast på sängen o tja har i övrigt erkänt mig besegrad…
damsuger torka golvet och borsta katterna varje dag. funkar bra.
ha en bra dag. kram
Gick in här på perserifokus för att ställa exakt samma fråga som du gjort sötsigne! 
Ställer en följdfråga, hoppas att det är okey då det ju handlar om din fråga!
Hur får ni bort allt hår lättast på plädar, soffor, gardiner, etc? Har för mig att det fanns någon slags handske av skinn, rätt eller?

# 3
VAR får man tag på denna borste?? Den är toppen!
Jag har en gammal som är väldigt utsliten nu… skulle behöva en ny!
jag använder "mirakel svampen" eller som den egentligen heter "lupus svampen" har haft min i 5 år och den funkar fortfarande på nästan alla underlag!
Sajtvärd på Perser iFokus

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
#9 Hur använder man lupus svampen, jag har en hemma men har inte kommit underfund med om man ska blöta den innan användningen eller hålla den torr, i djuraffären sa de torr men jag tycker inte riktigt att den funkar då :S Tacksam för svar 
S*She Loves chinchilla, shaded silver & golden perser. www.sheloves.se
den skall användas torr, dra den på underlagat med lite kraft, den funkar inte klockrent på alla underlag men på de flesta!
Sajtvärd på Perser iFokus
Tack
ska ge den en ordentlig chans till 
S*She Loves chinchilla, shaded silver & golden perser. www.sheloves.se
Åh vad bra, nu ska det inhandlas både Lupus-svampen och Paxborsten. ÄNTLIGEN något som funkar mot katthåret. :-)
Vanliga gummihandskar funkar oxå bra…..men jag köper gardiner o mattor osv som är lättstädade. Tips på gardiner som fungerar bra är sådana kräppade med öljetter på Gekås i Ullared…det sitter inte en hel katt på baksidan som det te.x gör på ett rent bomullstyg. Har inte haft så mycket mattor i mitt hus men när jag inhandlar det så blir det röllakan som är väldigt smidigt att få som nya med gummihandskarna….hår får man på köpet när man har husdjur men som några oxå säger här på tråden är tipset att bada o kamma katterna ofta särskilt vid fällningen….Lycka till