Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 1240 ggr
FiiaL
0

Uppsala 12-13 maj

Inbjudan till utställningen finns nu under Utställning på www.snrf.org

Där finns också WCF-föreningarnas gemensamma anmälningsblankett, som alla ska anänvda, att hämta.

AlexH
1

På lördagen är det special för alla mönstrade/tickade katter med eller utan vitt - alla raser!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

jenay
0

även husisar??? vad är de t Skrattandeför slag s special???

Skrattandeha en bra dag. kram

[spinn]
0

Låter kul. :) Om man bara vill vara åskådare är det bara att åka dit då?

[MonEnil]
0

#3 Det ska du absolut göra! Det är lätt att hitta och gott om parkering, eftersom det är i utkanten av Uppsala. Du kan säkert få besked längre fram om öppettider och inträde (brukar nog vara 40-50 kr).

http://www.snrf.org/utstallning/Inbjudan%20Allians%202012.pdf

AlexH
0

Jenay - ja även husisar får vara med och tävla i mönster specialen! det är ju inte rasen som döms, utan själva mönstringen så välkommen med huskatter att tävla om huskatts titlar (i WCF kan äver Huskatter tävla om certifikat och titlar) samt var med på specialen :)

absolut är man välkommen att titta, :)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

jenay
0

ok låter skoj jag fund skarpt på och komma till uppsala finns det nårga mer camping förslag än dom som stå på inbjudan??? är de tbara svenks cert el kan man ta utlänskt cert med där???

mallabralla
0

Jenay, WCF är ju ett annat förbund än FiFe så tror man måste vara reggad i WCF för att få ut titlar om jag inte har fel, precis som på CFA.

så om du går till en WCF utställning med din katt innebär det att du börjar från ruta ett med den, med andra ord de cert du redan tagit inom FiFe räknas inte där.

utländskt cert kan bara tas utomlands;)

Sajtvärd på Perser iFokus

MonicaLagerquist
0

Nej katten/ägaren behöver inte vara reggad i WCF för att kunna ta titlar i WCF.

I princip alla mina katter har dubbla titlar-Både i WCF och FIFe och jag har mitt stamnamn och medlemskap reggat i FIFe.

Numera kan man om man vill börja tävla i GIC klassen i WCF om man har en FIFe IC.

På vissa WCF utställningar kan man ta utländska titlar i Sverige men inte på SNRFs utställning i maj.

Stolt ägare till tre La permer

mallabralla
0

monica, om man tar en titel i WCF får man skriva in den i stamtavla då? på CFA får man ju ta titlar men inte skriva in dem i stamtavla om man inte är reggad, är det annorlunda på WCF? det är ju toppen isf

MonicaLagerquist
0

#9 FIFe skriver inte in WCF titlar i stamtavlan.Men har du en FIFe reggad katt som får WCF avkommer så kan titlarna reggas i WCF stamtavlan.

På din egen hemsida kan du ju skriva in titlarna.

På samma sätt som att dina COOP poäng inte kan utnyttjas på ICA.Flört

Stolt ägare till tre La permer

mallabralla
0

hahaha ja :) ja jag har ju skrivit ut min hanes CFA CH titel fast han inte får ha det i stamtavlan. det får man ju göra ;)

jenay
0

ok tack förhjälpen jätte bra man kan ta cert till titel både i sverak ohc

wcf. man kan ju ställa ut lite mer när man är sverak reggad. trist inte sverak låter wcf komma på sveraks utsl faktikst men det är vad jag tycker. kram.Skrattande

Erna
0

Är man intresserad av silver och golden så kan man passa på i Uppsala att kolla in dem. Som jag känner till idag, så kommer det ett gäng, vilket är ytterst ovanligt. Annars ser man dem nästan aldrig på utställningarna.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Snobbehills
0

Vad kul! Jag tror jag tar med 2 katter på lördagenGlad

jenay
0

häfigt jag vill ju gärna se goldden i verklighet med.

FiiaL
0

PUTT

[MonEnil]
0

Jag har anmält min yngste till båda dagarna. Han är kvalificerad för specialen också, men mönstret syns inte så bra på kroppen, så den står vi nog över. Tyvärr har jag inget sällskap till honom att ställa ut.

FiiaL
0

Det skulle vara trevligt att få in fler perser till utställningen.

jenay
0

tyvärr kan jag inte den helgen och lite för långt och åka.Rynkar på näsan

[MonEnil]
0

Ja, det vore roligt om fler kommer! Man kan ställa ut bara på lördagen om man vill.

http://www.snrf.org/files/Inbjudan-Allianshallen-2012.pdf

[MonEnil]
0

20 april är sista anmälningsdag, så det går fortfarande att anmäla!

AlexH
0

Vi behöver alla Perser och Exotic som kan komma, då vi har en domar elev som kan ta sin Examen IFALL det finns nog många på plats.. så kom igen och anmäl och ha en trevlig helg! vi har många fina priser från Sponsorer!

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se