Stamboken på nätet
Nu finns Sveraks stambok på nätet.
Alla ser man inte. Jag saknar mina katter födda 1988-1991, både inköpta och egenuppfödda.

#2 tråkigt att inte de födda 88-91 finns med.Finns de med i stamtavlor på dessas avkommor då?Mitt förslag.Kontakta SVERAKs kansli!
I version 2 kommer hälsa med.Typ HCM scanning odyl!
Heléne
Superbra!!
Men den verkar inte vara riktigt komplett. Saknar många avkommor efter min gamle avelshane Iwanhoe, och dessutom saknas ungar från flera kullar som jag födde upp (några står med, men inte alla).
# 4 Det saknas ett par ur en kull från 1992 också. Några av dem som saknas är en mor med två ungar. Annars har de inga avkommor, men min katt född 1975 finns med fast han aldrig fått avkomma, så jag förstår inte principen.
Alla "gamla" katter är inte inlagda ännu har jag läst i något protokoll…
Det kommer. Jag antar att det är viktigare för oss alla att kunna se de som fortfarande finns bland oss 
#9 Det har man ju länge kunnat göra i Pawpeds om man lämnat sina stamtavlor där.
Ja, de tycks ligga där innan stamtavlorna är klara.
Det var roligt att titta på.
Vi är inga maraton uppfödare heller 
man hitta ju sina huskatt me d där häftigt ju.
ha en bra dag. kram
Alla katter finns inte med och min förra svarta hane IC New Dawn´s I´ll Go Crazy saknas och han hade många avkommor.
Söker man på ett känt stamnamn så kommer upp en massa andra stamnamn dessutom.
Fast min allra förta kull finns med, men jag har inte kollat alla, det saknas säkert några.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Huskatter i stamboken men inte alla perser? Ja, det blir väl bra om det kompletteras med tiden… Sökfunktionen kommer väl också att utvecklas. När jag sökte på ett specifikt namn och angav könet hane, kom alla hanar upp från den uppfödningen.
ja ve tinte mend jag hittade både tarzan och snuttan min husiasr.
ha en bra dag. kram

Meddela Sverak om era katter fattas.De kan ju ha ett svar varför eller FÖRMODLINGEN har dom ingenaning om att inte alla ligger inne.VORE JU SKÖNT OM ALLA KATTER FINNS INLAGDA.
I nästa version där alla tester man gjort ska liggar inne måste man ju skicka in svaren
själv
sicka in svaren själv hur då???
ha en bra dag. kram
#19 Det tror jag inte är någon idé.
Registreringsnumren är löpande, så det måste ju märkas att det fattas nummer.

#20 skicka ett mail till Sverak och berätta att alla dina katter inte finns med bara.Då får de säga hur du ska göra.Om det går maila stamtavlan eller så…?
#21 kan tänka mej att det är nån "bugg" av nåt slag.Tror inte de vet om att det saknas katter.
När SKK lanserade sin sajt HUNDDAA var det också diverse fel…..hundar saknades, fått fel rasbeteckning osv - men det rättades till allt eftersom. Vi får nog räkna med en del "Barnsjukdomar"!

Jag tycker det är skönt att man inte behöver kopiera och skicka in stamtavlor och sen vänta,vänta och vänta utan nån stamtavla(som på pawpeds-det är ju privata personer som gör det på sin fritid-om det nu finns….)finns på nätet.
ja tycker med pawpeds är dåligt jag har ju med väntat och vänta men det händer ju inget.???????.
ha en bra dag. kram
jag har inga som helst problem med Pawpeds - uppgifterna kommer in snabbt och i brist på annat så är det ett bra hjälpmedel. Bara synd att så få skickar in uppgifter på sina katter - i alla fall inom den här rasen.
Jag hoppas SVERAK vidareutvecklar sitt system så man kan få ut samma information som jag är van vid från SKKs Hunddata resp Avelsdata.
men vill man inte visa sin adress i skk så gör dom inte de theller hur kommer de tbli på sverak visa dom det fast dom inte får???jag mENAr min adress är ju skyddad. och dom här olika färgerna dom h ai sverak stambok jag fatta inte den biten rikgt???
ha en bra dag. kram

#I stamboken ser du inga adresser det är i ID registret bara.Vill du inte ha med din adress där så SKA den inte synas (som jag fattat det…
).
De olika färgerna är om samma katt återkommer flera gånger i stamtavlan.
Hej
#16, du har ju hållit på ett tag så kanske dina katter omfattas av det man kan läsa i styrelseprotokoll 6/11 att:
"inmatning av resterande gamla stamtavlor från registerkort sker så snart som möjligt"
ok då hajar jag tack.
ha en bra dag. kram
Ärligt talat, så är det inte så viktigt om stamtavlor från forntiden finns med eller inte. Jag har själv kopior på alla.
Det är mera en kul grej.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se