Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 809 ggr
Marita-L
0

Är det någon som vet?

Hur bengal katter å exoter går ihop??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Uppfödaren jag köpte första Perserkatten av hade ju en av de första Bengaler som kom till sverige.Hon hade ju inget problem, men jag vet inte om någon mer har hört om detta är problem. Vet det kan vara svårt beblanda persern med vissa raser då de är en lugn katt. Vet tex en som gick över t föda upp Main Coon(stavas det så?) och perserkatterna blev mobbade fick inte äta mm.

Marita-L
0

Ja jag funderar lite

En spekulant har två bengal katter å är intresserade av lilla Emila

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Ja nu har jag kollat runt lite å de flesta säger att det skall gå alldeles utmärkt men det finns en å en annan som säger att det inte skulle gå på pga deras olika livligheter.

Crystal Pearl´s

Bullan
0

http://hem.passagen.se/moneceros/

Detta katteri föder upp både Perser och Bengaler. Jag har träffat katterna och deras uppfödare flera ggr på utställning, och de har jättegoa katter. Du kan ju alltid höra med dem om det är något du undrar över. De är jättetrevliga att prata med :)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

jenay
0

vet int eom de tär ot men min huskatt kastrat hane åke rpå stryk av min per dam varför e de tså tro ni?? hon kan smäla till han bara när han är  för nåra henne. jag säjer till henne men ve tinte omde thjälper.

Skrattandeha en bra dag. kram

Erna
2

På en utställning fick man flytta perserna som fanns bredvid bengalerna för de stressade upp persern med sina läten och lukten. De har tydligen lite vilddjurslukt som perserna reagerade våldsamt på. En ägare sa att hennes perser knappt gick att ta i.

De blev sitt "gamla jag" så snart de flyttades från bengalerna.

Jag tror att man ska vara väldigt uppmärksam och försiktig. Jag själv skulle inte ens vilja försöka.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se