Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2081 ggr
heliotropes
1

Ch S*Amors Troll Big Bang

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min blå grabb fyller 5 år om två dagar…Glad

Och nu verkar det som om han äntligen ska få chansen att komma till Norge på utställning,nu i helgen,och där ta sitt sista cert för att bli IC,hoppas jag iallafall,Tungan ute för att vara en fertil hane så har han väl inte den bästa pälsen..

Han fick en dusch idag och efter det gick vi ut i blåsväderet för ett vårfoto…pälsen stod åt alla håll och kanter…fy! tyckte han..

Eva // medarbetare på Perser

sötsigne
0

Åh vilken härlig Troll-unge Glad

[chames]
0

åhh vackra ögon smälterKyss

SweetPearl`s
0

Han ser ut att ha jätte fin pälsFlört Han var fin hela hanGlad

heliotropes
0

Tack för era fina inlägg om min kramis!Glad Han är lite tunnhårig,men den päls  han har sitter fast…alltid någotTungan ute

[MonEnil]
0

Så vacker hane! Kyss

fifi.a
0

Jättetjusig misse!

heliotropes
0

Tack Monica och fifi.a! Glad

mallabralla
0

såååå snygg!!!

Sajtvärd på Perser iFokus

heliotropes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Malin! Glad Försökte ju fota honom inomhus först..det gick inge vidare. Men den här bilden blev endå lite häftig..

Currbits
0

Superfin!  Och vilka ögon!  Eva, du tar alltid så fina bilder. Glad

/Tove

mallabralla
0

jag är helt såld, älskar ju blått också .dregel

Sajtvärd på Perser iFokus

frukove
0

Vilken kille ,Häftig ögonfärg till det blå!

Lycka till!

frukove
0

Blev så nyfiken på honom.Vad har hans föräldrar?

IC -inga bekymmer med en sån kille!BIS förvånar mej inte.Kyss

Heléne

heliotropes
0

Tack Tove,så roligt att du tycker det. Glad

Malin,jag kan bara hålla med om att blått är fiiiint! Flört

Tack Helen! Glad det skulle ju vara en extra krydda,men det brukar vara tuff konkurrens Cool här kommer en länk till hans stam. Flört

Erna
0

Jag har alltid gillat honom, Eva. Han har blivit jättesnygg!

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

heliotropes
0

Tack Erna!..ja! just det du träffade honom live på en Borlänge utställning.Glad

Amorstroll
0

Han är som ni kan se av stamtavlan "Pure Persian", alltså inga exoter i stamtavlan. Kyss

De allra flesta kattungar jag har fått fram har exot någonstans i stamtavlan. Glad

Hans mamma min älskling "Puss", Stargates Black Hole, blir 15 år i höst och löper som en tok nu i mars !!? FörvånadFörvånad

Vad skall man göra med en så gammal hona? Vågar inte ge henne P-piller…. Skulle ni våga Obestämd

Kanske inte en fråga som passar i denna länk………..?

Undrande

Gun-Lis

S*Amors Troll

http://www.amorstroll.com

heliotropes
0

Det var en bra fråga,du kanske ska göra en egen tråd om det,då fler kommer att se denFlört annars gör det mej inget Flört

Jag tror inte att p-piller skulle göra någon skada.

jenay
0

lite ot men vad gå ålders gränsen eg inann hona el hane gå ur avel?? 15 år låter som en gammal dam.

Skrattandeha en bra dag. kram

heliotropes
1

Fick nyss veta att "BB" blev IC idag…GladGlad av en mycket trött Lisa som är snäll nog att tävla honom i Oslo…Tack Lisa!

Headturners
0

Grattis till IC titlen och en mycket snygg herre du har där hemma Eva Kyss

heliotropes
0

Tack Sussie!Glad Idag tog han även sitt första cert.för GIC…men det var som jag trodde..det hängde på håret….för något annat Flört han har inte för dagen den tjocka massan av hår de vill se. Jag vet inte heller om han kommer att få den som okastrat…Obestämd

Headturners
0

# 22 Ja det är inte lätt att hålla fertila hanar i päls, håller min nerklippt för närvarande Flört

Amorstroll
0

Hemma igen!

Det var roligt att få ha hand om honom en hel weekend på hotellet och på utställningen. Visserligen i bikini för tillfället men vad gör det? "Pälsen kommer och går." Flört

Vilket härligt temperament han har, så vänligt inställd till allt och alla! Det kändes faktiskt som om han kände igen gammelmatte Lisa trots att nästan 5 år gått……. kanske rösten och tonfallet väcker minnen?Kyss

Hans svarta kullbror Amors Troll Star Dust hamnade ju i Göteborgstrakten och är pappa till bl a Catpurs Black Beauty som blivit 3:a och 4:a Vuxen Hona på Sveraks Årets Katt lista de senaste två åren.

Den tredje i kullen, en svart perserhona, Amors Troll Black Velvet, finns i Norge hos Mary-Anne Sundby, Mistys katteri och gett henne vackra kattungar. Lite om tjocka släkten….

heliotropes
0

Så sant så Sussie..synd bara att domare inte riktigt ser det såObestämdCool

Lisa…jag tror han fick mersmak av uppmärksamheten…Flört