Ch S*Amors Troll Big Bang
Min blå grabb fyller 5 år om två dagar…
Och nu verkar det som om han äntligen ska få chansen att komma till Norge på utställning,nu i helgen,och där ta sitt sista cert för att bli IC,hoppas jag iallafall,
för att vara en fertil hane så har han väl inte den bästa pälsen..
Han fick en dusch idag och efter det gick vi ut i blåsväderet för ett vårfoto…pälsen stod åt alla håll och kanter…fy! tyckte han..
Åh vilken härlig Troll-unge 
åhh vackra ögon smälter
Han ser ut att ha jätte fin päls
Han var fin hela han
Så vacker hane! 
Jättetjusig misse!
såååå snygg!!!
Sajtvärd på Perser iFokus
Superfin! Och vilka ögon! Eva, du tar alltid så fina bilder. 
/Tove
jag är helt såld, älskar ju blått också .dregel
Sajtvärd på Perser iFokus

Vilken kille ,Häftig ögonfärg till det blå!
Lycka till!

Blev så nyfiken på honom.Vad har hans föräldrar?
IC -inga bekymmer med en sån kille!BIS förvånar mej inte.
Heléne
Tack Tove,så roligt att du tycker det. 
Malin,jag kan bara hålla med om att blått är fiiiint! 
Tack Helen!
det skulle ju vara en extra krydda,men det brukar vara tuff konkurrens
här kommer en länk till hans stam. 
Jag har alltid gillat honom, Eva. Han har blivit jättesnygg!
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Han är som ni kan se av stamtavlan "Pure Persian", alltså inga exoter i stamtavlan. 
De allra flesta kattungar jag har fått fram har exot någonstans i stamtavlan. 
Hans mamma min älskling "Puss", Stargates Black Hole, blir 15 år i höst och löper som en tok nu i mars !!? 

Vad skall man göra med en så gammal hona? Vågar inte ge henne P-piller…. Skulle ni våga 
Kanske inte en fråga som passar i denna länk………..?
Undrande
Gun-Lis
S*Amors Troll
lite ot men vad gå ålders gränsen eg inann hona el hane gå ur avel?? 15 år låter som en gammal dam.
ha en bra dag. kram
Grattis till IC titlen och en mycket snygg herre du har där hemma Eva 
# 22 Ja det är inte lätt att hålla fertila hanar i päls, håller min nerklippt för närvarande 

Hemma igen!
Det var roligt att få ha hand om honom en hel weekend på hotellet och på utställningen. Visserligen i bikini för tillfället men vad gör det? "Pälsen kommer och går."
Vilket härligt temperament han har, så vänligt inställd till allt och alla! Det kändes faktiskt som om han kände igen gammelmatte Lisa trots att nästan 5 år gått……. kanske rösten och tonfallet väcker minnen?
Hans svarta kullbror Amors Troll Star Dust hamnade ju i Göteborgstrakten och är pappa till bl a Catpurs Black Beauty som blivit 3:a och 4:a Vuxen Hona på Sveraks Årets Katt lista de senaste två åren.
Den tredje i kullen, en svart perserhona, Amors Troll Black Velvet, finns i Norge hos Mary-Anne Sundby, Mistys katteri och gett henne vackra kattungar. Lite om tjocka släkten….