Perser iFokus

Perser

Etikett: 06-till-salu
Läst 1803 ggr
emelie90
0

Söker fosterfamilj!

Jag har nu tagit det stora beslutet att min bebis ska få en ny familj.

Anledningen för att jag söker ny familj är att jag har nyss flyttat ifrån min sambo och Amadeus trivs inte i den nya lägenheten (etta) + att jag jobbar mycket. Jag känner att han behöver mer sällskap och omvårdnad, än vad han får av mig.

"Hej, Jag heter Amadeus. Jag är röd perser i mina bästa år!
Jag gillar att sitta i fönsterkarmen och titta på allt som händer där ute, har varit ute i koppel men tyckte att gräs var lite obehagligt men att gräva i rabatten var super kul!
Att bli borstad är skönt men efter ett tag tycker jag att det blir tråkigt och fortsätter gärna själv, att bada är ingen favorit men jag älskar hårfönen :)
Jag älskar mat! Men eftersom jag fick grus i urinen så går jag på specialfoder ifrån vet. men på lördagar får jag burkmat som jag snabbt glufsar i mig, kan även hoppa upp och provsmaka människomat när det lämnas obevakat Flört
Jag är kastrerad men har mitt barnasinne kvar, tycker om att leka med mina leksaker och kan även busa med min mamma när hon minst anar det ;) tex, när hon ligger och drar sig i sängen så är det kul att pilla på henne fötter haha!

Låter jag som en intressant kise? Tveka inte att höra av er till min mamma!"

Jag ser gärna till att han hamnar inom skånes gränser, så att jag kan hälsa på honom eller att vi har kontakt någon gång i månaden. 
Han är INTE till salu utan jag söker foster familj, ser jag att han trivs och mår bra så kan det leda till ev köp.
Ser att han helst hamnar hos en kvinna som har mycket tid till honom eftersom han inte är så förtjust i män, vet inte varför han är sån men men. Har träffat andra katter och hundar, den ända han gillade var en liten chivava (stavning?). Han är kastrerad.

Vill du/ni ta hand om Amadeus? Vi kan ha Mail kontakt först, kollar min mail flera gånger om dagen. Bilder på amadeus finns på Min sida samt på Facebook, Emelie Ingvarsson.

emelie.i90@gmail.com

heliotropes
0

Hoppas du finner någon lämplig som kan ta över din "baby"Glad

Eva // medarbetare på Perser

mallabralla
0

håller tummarna

Sajtvärd på Perser iFokus

Epica
0

Önskar verkligen att jag kunde :( har drömt om en perser men har riktigt knaper ekonomi som student..

Lycka till och hoppas att ni hittar en bra fosterfamilj :)

[silkesnosen]
0

# 3 Jag är student, med god planering och "marknadsundersökning", så är det ganska billigt med katt… Köper storpack med mat….billig kristallsand..sedan är det försäkringen som kostar och lite "omkringprodukter".

Epica
0

Hur mycket ligger det på i månaden då?

Jag har haft det knapert just denna månad, men brukar ha lite pengar kvar.. ska söka bostadsbidrag på 900 i månaden också.

Har två föreläsningar i veckan så är inte direkt borta mycket Oskyldig

[silkesnosen]
0

svårt att slå ut…köper kattmat i storpack, RC 8 kg. Jag köper max två påsar per år ca: 620*2 är typ 1300 per år max. Sedan köper jag lite annat foder, men det behöver man ju inte. Räkna på det foder kissen äter!

Sedan använder jag ju lite dyrare kattsand, så det går på typ 60-70kr. i månaden. Annars kan man ju köpa lerbaserad kattsand, som är mer drygt om man städar två ggr per dag.

Sedan tillkommer försäkringen..jag har tyvärr en väldigt dyr, men jag får just nu betala 130kr  i månaden, finns betydligt billigare! Undersök!

Sedan få man ju vaccinera katten..i början en gång om året, men är den bara innekatt och inte träffar andra katter, så anser min veterinär att det räcker att göra det var tredje år. Du får höra med lite olika djursjukhus i ditt område vad det kostar..men kanske ca: 300….

Sedan tja kan man ju alltid räkna in lite mer…men får man med katttlåda, borstar, schampo och så om man tar över en annan äldre katt så slipper man ju de inköpen. Kan vara bra att alltid räkna upp med en hundralapp , då man kanske köper till någon kringprodukt, som kan krävas till perser, så räkna upp med iaf 500 per år…..och lite sparande om lilla kissen skulle skada sig….

så tja de flesta månader kostar han mig bara någon hundralapp, men ibland så ökar kostnaden, men det går ju att spara till! Jag pluggar och jobbar några dagar i månaden och jag klarar det!

Mitt råd är att räkna på det och undersöka!