Perser iFokus

Perser

Etikett06-till-salu
Läst 1536 ggr
aloizias
1

Söt liten perser tjej!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Har en söt liten perser tjej Aloizia’s Elvira, som är tillsalu till rätt hem!!Fler bilder på min hemsida. www.aloizias.se

Henric

mallabralla
1

vilken sötnos

Sajtvärd på Perser iFokus

aloizias
0

Tack!! hon är riktigt mysigSkrattande

jenay
0

siken läcker bit grattis men hon är calico el???

Skrattandeha en bra dag. kram

Firinella
0

Padda, mumma/Laila

Razzmatazz
0

Jättesö katt. men hon kan väl inte användas i avel i sverak? Hennes pappa har en ickegodkändfärg i sin stamtavla.

//Rita

Shahis
0

#5 finns det ej godkända färger på perser?

heliotropes
1

Jättefin tjej med i sin skarpa färger..Kyss

#5,6

Det kan bli ej godkända färgen om man gör en sådan parning där färgutfallen på kattungarna inte är godkänd inom det förbund man tillhör. Som när jag själv parade en vitfläck (ville bla. få in storlek som vitfläckarna har gott om)med chinchilla och fick några vitfläcks shaded silver. Dessa blev inregistrerade med ett x vid färgnumeret.

Dessa avkommor kan användas i avel med ett avelsgodkännande,det innebär att för rasen behörig domare avger utlåtande om katten
är rastypisk och godkänd för avel.,iallafall inom SVERAK´s regler.

Eva // medarbetare på Perser

sötsigne
0

Söt som socker!

aloizias
0

Tackar Flört och det är som #7 skriver. Det går att använda till avel innom WCF efter som pappan är regad där! Om man vill använda henne innom SVERAK måste man ha ett avelsgodkännande antingen på utställning eller två dommare som kommer hem och bedömmer katten.

Shahis
1

Nu blir jag än mer förvirrad. INGEN har ju talat om vilka färger föräldrarna har! Det tycker jag skulle vara intressant att veta, alltså vilken kombination som inte är "direktgodkänd".

aloizias
0

Min katts morfar är röd shaded silver-vit, Per ds 11 03 Skrattande

jenay
0

ha du nån bild på morfar??? låter ju som en vacker färg???

Skrattandeha en bra dag. kram

Shahis
0

#11 cool färg

aloizias
0

Hittar inga bilder!