Perser iFokus

Perser

Etikett: ot-allmänt-prat
Läst 577 ggr
diana_
0

Är du en ängel?eller någons nya bästa vän?

In heaven you may be?

Hoppas du är himlen, eller om du inte är det att du mår bra. Ibland hatar jag mammas och pappas beslut att inte ta med dig till Sverige från Mexiko,men de tyckte karänten (stavning) var för tungt för dig. Men är det inte värre att du kanske är nu gatuhund? eller misshandlad av monster fylla med grymhet? (människan)

Har du en sådan liv min vän så hoppas jag att du inte lever idag!Gråter Ingen djur är värd en sådan lidande! Men så är sanningen i Mexiko. Jag vill gärna tro du är hemma hos någon som älskar den underbara hunden du var.

Det går aldrig att lita på vad djur hamnar,aldrig ! Jag lämnade dig hos den jag trodde var min bästaste vän på den högstadieperiod i Mexiko. Han hörde aldrig av sig, inte en signal från dig och Blixten. Av en annan vän fick jag veta dem lämnade bort dig, VART? VART? Hata är aldrig rätt,men hatar mig själv för att jag trodde du skulle få ett bra hem!

Varför 'är människan opåtlig? varför är människan grym?

( inte Blixten,men han såg precis ut sådär,du var vacker,du var underbar,du älskade mig,du tog hand om mig,om oss…)

Bara av att tänka på dig faller mina tårar som kristaller för dig, hur hur hur kunde vi lämna dig…hur….hur…Gråter!!!!!!!!!

IdaJ
0

Så tråkigt att måsta lämna kvar någon sådär… Men när föräldrar bestämt sig är det svårt för ett barn att göra någonting åt det.

diana_
0

Ja det är hemskt att de sällan i sådana beslut inte lyssnar på barnen… =( jag vet inte hur mkt ha hunden på karantän kostar (eller djur överhuvudtaget) och hur länge då den kom från Amerika…fast mamma sa det va jätte dyrt….

Det är svårt att lämna över husdjur, trodde det var till en vän som var endå då en bra vän mot mig i skolan,men som sen visade sig vara lat på att berätta via brev hur hunden mådde…

Så det känns man vet aldrig till hundra hur en människa är..lämnade mina underlater också då vi flytta till sverige gången innan 2001…men det var till mina kusiner som jag endå har kontakt med. Det var skönt att höra dem sa att dem fick massa fågelungar och dog när dem var 10 år,lagom gammla…

Det är nog inte samma sak kanske nu när man har katt och prata med uppfödaren,men vad jag förstår som gillar dem det,veta hur djuren mår. Som min första uppfödare, Rosenboms i den där katt programet på tv4 fick veta det var en av deras katt som blev vanvårdad…man slutar aldrig att överraska sigGråter