Gott
Hej! Igår var jag och klippte ner en av mina räddningskatter. Det var den räddaste av dem som jag inte kan ta i. När hon hade blivit nedsövd så insåg jag när jag tog i henne hur tovig henne päls var. Jag började nästan lipa för jag skämmdes så att jag inte förstått hur illa det varit för henne. Vi skulle både klippa och bada men någon badning blev det inte tal om. Tjejen på trimmet var så trött att hon helt enkelt inte orkade efter nerklippningen. Hon fick skala av henne pälsen i bitar. Det såg ut som en rustning som vi tog av henne. Tjejen råkade klippa lite i skinnet på ett ställe. Jag klandrar inte henne för detta för det var så tovigt och hon sa flera gånger att jag vet inte om jag klarar detta. Och det var pytte lite och mycket ytligt. Det började inte ens blöda. Så hon limmade och då var det ju inte heller någon idé att bada för vi kan ju inte blöta ner det som hon limmade. Det är en mycket skicklig tjej jag går till så när hon tvekade om hon skulle klara detta så förstår jag att det var illa och jag skäms något ohyggligt. Men jag kan inte ta i min katt och det är jättesvårt att avgöra hur illa det är från håll. Varför skrev jag då gott som rubrik. Jo, det är så att jag trodde min katt lagt på sig. Att hon har fått för mycket godsaker men så är det verkligen inte. Nu när pälsen är borta så ser hon faktiskt nästan mager ut. Så nu vill jag skämma bort henne lite med lite snask. Hon vill inte äta kattgodis. Men där emot tycker hon om sådant som jag äter. Men det får inte vara för hårt och segt eftersom hon har en fraktur i en tand. Så jag funderar på kyckling. Jag äter själv inte kyckling eftersom jag inte äter fågel (jättefånig idé som jag har men jag såg en film för flera år sedan hur uppfödning av fåglar gick till så jag kan bara inte äta det) men jag kan köpa lite till henne. Tycker era katter om kyckling? Kokt skinka vet jag att hon gillar men jag vill ge henne något extra och som inte är jätteonyttigt. Mina katter annars bara torrfoder. Och mina andra två gillar kattgodis.
Jag tycker inte du ska klandra dig själv! du tog ju med henne för att få det fixat, det är mer än vad många andra hade gjort! jag tycker det är bra att hon har dig!
Sajtvärd på Perser iFokus
förresten om du vill ha upp henne i vikt skulle jag ge henne nutrical, går att köpa på apotek eller i djurbutik och är extra kalorier, du kan kräma ut lite på hennes vanliga mat!
Sajtvärd på Perser iFokus
Bozita mjukmat eller rå nötfärs kanske kan va nått för henne 
kokt kyckling med skinn, råa kyckling hjärtan - finns att köpa på ica :) jag klipper ned dem i småbitar brukar upskattas : du kan även ge råa kyckling fileer (uppklippta) smaskens :) äggulor på ett fat brukar uppskattas - obs ej ge rå äggvita.. så separera bort den först.. Lycka till
Tack för alla tipsen. Två frågor bara. Det är inte farligt att ge rått kött? Kan de inte få mask eller något sådant då? Sedan undrar jag vad är det med det där Bozita? Mina katter blir som galna av det. Prenumererar på KATTLIV och har fått provpåsar med tidningen. Katterna bara glufsar i sig. Ger mina katter RC för perserkatter men om Bozita är lika bra och de tycker det är så himla gott så kan de ju få det istället. Någon som har erfarenhet av Bozita? Är det bra för perser/exotic?
Bozita blötmat älskar mina kissar , brukar ge dem de emellanåt .
Så det kan du med gott samvete ge dem .
Mvh / Gujje

Ger mina deras blöt mat dom älskar det tycker det är super bra mat :)