Föna exotic.
Jag har två kastrerade exotic killar enbart till sällskap, badar dem ca 1ggr/månad.
Nu till frågan, när de är färdigbadade så fönar jag dem torra med min hårtork, men efter att ha läst lite här på sidan så fundarar jag på om det är kalluftsfunktionen jag skall använda?
Hur gör ni?
När man enbart har katterna till sällskap så känns det lite onödigt att lägga ut ett par tusenlappar på en katt/hund fön.
MVH
Jag köpte en fön på el-giganten för 299kr där det finns 3 värmelägen och 2 hastigheter
, provade alla deras fönar och tog den som lät minst. Det viktigaste tycker jag är att vara uppmärksam på katten, vad den gillar. På mina katter växlar jag mellan kallt och medelvärme, för dom tycker om när det är varmt och skönt
Jag gör ungefär som i inlägg #1, snobbehills, jag börjar föna på medelvärme och sedan växlar jag mellan medel och kallt (då har alltså fönen tre värmelägen), när katten är blöt blir den väldigt kall om man fönar med enbart kalluft, så så gör jag
Jag köpte en fön med ac-motor i, diskuterade med butiksbiträdet dilemmat att jag ville ha en fön som verkligen håller, när man fönar katter, så den inte går sönder och blir överhettad av att man föner längre stunder så då blev jag rekommenderad en fön med ac-motor i, kostade kanske 600kr. Köpte den för 3½ år sedan, den gick sönder för ett par månader sedan men inte av allt fönande utan av att min son har kastat den i golvet ett antal gånger
så jag tyckte att den var välvärd pengarna, fungerade jättebra 
S*She Loves chinchilla, shaded silver & golden perser. www.sheloves.se
Torka på medelvärme med fullt blås och avsluta alltid med kall luft så sluter sig hårstråna och pälsen blir blank och slät.
Blås inte kall luft på en blöt katt, för då fryser den och det är inte skönt. I värsta fall kan katten sluta att vara medgörlig.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se