nya tänder..
ja bara undrar.. hur sent kan en perser byta ut sina mjölkisar och e de någon som vart med om att dom byter igen? är helt hundra på att maskot bytt sina tänder men härom dagen när ja titta han i munnen så fattades där en hörn tand men ja såg ju att de va en ny på väg??
ingen som haft problem din sina perserkatters tänder?!?
Hur gammal är katten?
han e lite över ett år
Det kan inte vara så att han slagit av hörntanden och det är restena som du ser? Jag har aldrig varit med om att någon katt bytt tänder så sent och skulle det vara fråga om dubbla tanduppsättningar så bör de inte komma så sent.
hmm skumt nä ja fr¨ågade carina å hon såg oxo en ny tand som va på väg ut
men han e inte så pigg att man pillar han i munnen men får väl beställa tid hos veterinären så han får titta på han annrs så kan ja ju inte ställa ut min lille pojk 

Nanna jag sa att jag aldrig varit med om en katt bytt så sent, men att nog ser det irriterat ut o som en ny tand är på väg, man får vänta o se. Det finns mäninskobarn som är 12år och som först tappar sina första tänder, klart det kan ske undantag på en katt med trts detta är mkt ovanligt tappa en tand vis 1årsålder.Men om det inte rättar sig så får man söka Veterinär som tittar så inget fel är med denna tand, eller annat.
har inte skrivit något om att du varit med om de heller bara att du oxå såg en tand som va på väg.. vet inte vad du fick de andra ifrån!?

Vet inte riktigt hur de kan va. Men jag har lite liknande problem hemma själv nu.
En hona jag har är nu 9 månader o hon tappade tre av sina mjökltänder vid 4månader och dom nya kom snabbt upp. Men den sissta hörtanden tappade hon mycket senare. Först vid 6 1/2- 7 månader gammal den nya har ännu inte dykt upp. Kan detta va vanligare än vi tror??
Tacksam för all info som finns=)
Kan det var så att den mjölktanden som inte vill släppa samtidigt som de andra hörnmjölktänderna lutade inåt eller utåt i mjölktandbettet?
Min erfarenhet att om hörntänderna i mjölktandsbettet inte är korrekta verkar det som några av dem sitter kvar mycket länge. Risken för att det permanent bettet blir fel ökar, har man otur kommer den nya tanden ner snett.

Maskot som Nanna berättar om här va korrekt vad jag kan komma ihåg. Jag har inte sagt att du skrev det heller Nanna
Men formulerar det kanske knepigt, men at jag inet varit med om det innan är ju sant, och att jag tror att sådant här kan ske lika väl som på mäninskobarn. Vad jag kunde se vad han va nu röd o irriterad, han vill ogärna vi pillar, och därför så tycker jag vi får vänta o se om det kommer en ny tand, det ser så ut nämligen. Man får hoppas den kommer rätt! Han mår inte dåligt vad jag vet, äter han bra? eller? I annat fall får du se om du kan få i honom blött för det kan ju göra ont äta nu.
hm ja har försökt ge han blöt mat ända sen han va liten å hade svårt att äta.. om du kommer ihåg så fick vi ju sitta å mata han varge gång med torr foder för att han skulle äta (bortskämd!) men han äter inget annat en royal. de finns blötmat ståendes framme varge da till smulan men han rör de inte.. men äter de gör han ju flera ggr om dagen men ja tycker han ser magrare ut.. å som ja har fattat de så har ju perser lättare att få problem med tänder en andra katter eller??

Nej inte att de har mer problem, inte vad jag märkt av, och tror inte på detta. Mer att du kanske hört de kan vara snea mm
Han gillar väl helt enkelt inte blötmat. Men att han just nu är magrare tror jag beror på han är så otroligt fertil, det märks ju på honom han har bekymmer med hormonerna. Får helt enkelt muta med gottigheter han gillar nu.