Nytt rasforum
Hej alla svenska Perser och exotic uppfödare!
jag skriver till er med anledning om senaste tidens skriverier på forum angående vår ras och att vi inte har någon aktiv rasklubb.
Vad jag förstått när jag talat med folk så saknas det någonstans där man kan finna information om vårat arbete med kat 1 raserna, en plats där man kan läsa om hur vi arbetar med hälsofrågor osv.
Jag har luskat lite angående SWEPEX och det tycks inte finnas några planer på att ta upp arbetet med denna klubb igen, eller är det någon annan som vet något?
jag har därför efter diskussioner med några andra uppfödare tagit initiativ till att öppna en sida på internet med information, kattunge annonsering, bildgalleri, uppfödarregister mm som ska vara en aktiv plats för alla Kat 1 intresserade.
Jag har som föslag på namn:
SPEXUS - Svenska Perser och Exotic Uppfödare i Samverkan.
Någon som har några synpunkter? Anna-Lena Berg har sagt att hon kan skriva kapitlet om hälsa och historik, har ni information angående detta så hör gärna av er till henne.
Vill du synas med ditt stamnamn och dina uppgifter så maila mig hypknoxs@hotmail.se, bilder att lägga upp i galleri skickas också till mig med namn på katt, färg och vem ägaren är.
syftet är som sagt att vi åter ska få en plats där vi kan stråla samman och informera om våra vackra raser :)
allt material är av intresse!
kram på er och trevlig fortsatt vecka
PS Ni får gärna sprida detta meddelande vidare till andra svenska kat 1 uppfödare
Sajtvärd på Perser iFokus
Malin kan jag kopiera detta och lägga ut på perexo listor? eller du kanske är med själv på dom flesta och lägger ut det där?
Kram till dig med
nej lägg upp du! sprid vind för våg hahahha
jag tycker det namnet låter helt ok mallabralla kram jenay.
ha en bra dag. kram
Namnet är kanon 
Hör av mig via PM.
Snyggt!
vill du ha med din snygga exo padda på solid galleriet? ett måste!
Jag saknar fortfarande bilder till några av gallerierna:
Silver/smoke
Grönögda silver
Chinchilla
Ni som har bilder på perser eller exotic i dessa färger, skicka till hypknoxs@hotmail.se
självklart går det bra att skicka bilder på andra färger också ;)
är du uppfödare och vill vara med på sidan med dina uppgifter och fortfarande inte skickat dem, se till att vara med från början!
har du annonser om kattungar, omplaceringar, avelshanar, skicka dessa till mig så lägger jag upp det.
Sidan kommer att publiceras på nätet den 1 mars!
Det låter super tycker jag!
#7 Det kommer! Det kommer!
låter spännande :D
låter intressant tycker jag

ha spridit ut det till per uppfödre vänner kram.
ha en bra dag. kram
ÄNTLIGEN! nu ligger det uppe!
uppmanar alla reggade uppfödare att länka från er hemsida till nya rasforumet! Jaghoppas ni skall trivas och vara nöjda med resultatet, synpunkter tas tacksamt emot :)
Starkt jobbat!!! Hurra hurra hurra för Malin och Anna-Lena!
Men nog tycker jag att ni borde ta en liten avgift för att man ska kunna stå i uppfödarregistret samt annonsera kullar. Förutom en enorm arbetsinstas så måste det ju vara direkta kostnader med domännamn och webhotell!!
#16 jättefin sida.. jag tror du skall rätta texten under frontbilden dock
Erna tillhör WCF och skall inte ha S* framför kattens namn och sitt stamnamn.. utan det skall skrivas utan (eftersom det bara är SVerak uppfödare som har S* framför sina stamnamn)
Fin lättorineterad och välkomnande hemsida.. grattis :)
ah tack för att du påpekade det! och tack för din kommentar :)
mvh
Snyggt jobbat!!!!!
Jättefint! Det är mycket jobb ni lagt på detta.
Jag önskar en länk även till den svenska WCF-sidan, www.wcfnordic.se
tack! jag skall peta in den då bland länkarna ;)