Kostnad för försäkring?
Ja, efter att ha fått det årliga beskedet och insett att mitt försäringsbolag höjt min månadskostnad med 37 kronor, så undrar jag om de är galna! Jag undrar om veterinärenerna tar allt högre priser för vård eller om de erbjuder vård in absurdum? Funderar på att sänka försäkringstaket, men det kanske man ångrar när han blir äldre… Hur tänker ni kring försäkringar?
Försäkringstaket skulle jag aldrig våga sänka.Däremot så har jag bara de fertila katterna livförsäkrade.
Jag har IF flockförsäkring och den tycker jag är toppen.
Stolt ägare till tre La permer
Har också IF flockförsäkring på mina, mycket nöjd med dom. Har man en katt tycker jag det räcker med vetrinärvård. Hur högt försäkringstak har du då?
När jag skaffade honom satte jag 50000, då det skulle sänkas med ålder….och så har jag låg självrisk, då jag är student….
Jag är ingen expert på försäkringar men 50 tusen känns lite väl mycket på katt. 25 tusen låter lite rimligare.
25 tusen är ingenting.18 tusen kostar ett kejsarsnitt en vardagsnatt.
På Ultuna kostar det 2200 bara att komma innanför dörren en helg.
Sen brukar det vara marginellt dyrare att välja det högre beloppet.
#5 Ja vetrinärpriserna är ju då olika i landet, jönköping kostar snitt circa 12 tusen på en vardag..
#5 dagtid eller nattetid?
Hm ska ringa på måndag och fråga vad exempelvis ett benbrott kan kosta hos veterinären….och hur mkt det skiljer i månaden på olika tak…
kanske fråga vad et kostar om han av ngn anledning skulle behöva ligga inne också el får diabetes el nåt….tankar?
Jag hade ju oturen att behöva snitta för ett tag sen, och jag tittar på kvittot som är utskrivet 18:41;) så det räknas väl som dag då.. Men jag har aldrig varit med om några fall där det skulle ha kostat uppåt 50 tusen på katt! Vad skulle det vara isåfall?
varit dum som betalt för det kanske då..
#10 Nu ska ju de där 50 tusen kronorna räcka ett helt år.