Perser iFokus

Perser

Etikett: 11-utställning
Läst 3173 ggr
Amorstroll
0

Liten rapport från GRK nu i helgen....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var 68 katalogförda katter på GRK, av dem var 7 absade, alltså 61 tävlande perser och exoter på söndag!

19 vuxna hanar

15 vuxna honor

9 juniorer

7 kattungar

4 kastrat hanar

7 kastrat honor

--------------------

61 närvarande

Jag ställde min älskling rödtabbyhonan Divan som veteran eftersom hon nu har fyllt 10 år…….. Hon blev 1:a veteranhona men förlorade mot veteranhanen Korsviks Ferryman, Per d, som domaren Veikko Saarela tog som bästa veteran totalt ……

Det var 15 vuxna honor och 19 vuxna hanar, alltså 34 vuxna totalt, som ställdes och Veikko tog 3 hanar och 2 honor till sina 5 bästa. Av dem blev min trollunge Glorious 5:a totalt vuxna eftersom hon blev slagen av den söta danska svartgoldenhonan Persefelis Nynne, JW som blev BIS vuxen hona (2:a vuxen total)……

Här kommer ett litet foto på Glorious som liten kattunge……

Kram

Gun-Lis

S*Amors Troll

heliotropes
0

Tack för rapporten!Glad Och Grattis!Glad Det var inte så dåligt med deltagare..

Vilken godisplutt du visar uppKyss

Eva // medarbetare på Perser

Amorstroll
0

Hej igen!

Ja Eva, idag är man glad ifall det är över 50 perser och exoter på en utställning. När jag började ställa ut då var det mycket hårdare konkurrens, antalet kategori I-katter var omkring 100 och oftast fler ändå….

Glorious är tyvärr inte fotad som vuxen utan bara som kattunge jag hade hoppats på att Kicki Thenberg skulle föreviga henne för hon tar så fina foton men det var ju bara endags utställning och timmarna sprang så snabbt iväg…….

Här kommer ett till foto på trollungen lite,… lite äldre än på det första

heliotropes
0

Ett sött litet spökeKyss Synd att du inte hann med att fota henne..

Visst är det tråkigt med få tävlande….

Eva // medarbetare på Perser

jenay
0

varför är de tmindre katter nu i kat 1 då???

Skrattandeha en bra dag. kram

evawennman
0

Grattis till Lisa , Glorious och Divan!!

Amorstroll
0

Tusen Tack för snälla kommentarer om min trollunge som hunnit bli 18 månader gammal och som jag vill skall bli Internationell Champion innan jag tar en kull på henne senare i år Glad

# 4

Jag vet faktiskt inte men jag tror att perser/exoters rykte blev extra skamfilat efter Robert Aschbergs tv-program som var mycket kritiskt mot rasen överhuvudtaget. Fördomarna om rasen hos gemeneman växt sig starkare…. det kunde man höra av besökare på utställningarna…. där är dendär rasen som är så "missbildad" och "sönderavlad" kunde man höra….

Många duktiga uppfödare av rasen har lagt av under de senarste åren, vilket också bidrar till det minskade antalet utställare.

Hälsningar

Gun-Lis

S*Amors Troll

mallabralla
0

mmm och undrar då vad man gör på en kattutställning om man nu är emot kattavel så :) betala pengar för att komma in och titta på de unika huskatterna månne?

men det är bra, låt dem komma så får de ju se med egna ögon att per och exo är de coolaste katterna på utställningen ;)

Sajtvärd på Perser iFokus

Amorstroll
1

# 7

Visst är det tråkigt när man hör sådana kommentarer. Jag brukar ta fram mina katter samt visar och förklara att så inte alls är fallet.

Ifall jag lyckas få dem att förstå vet jag ju inte men jag tycker man skall protestera när man hör sådana fördomar.

Här kommer foton på GLORIOUS mamma som liten kattunge, Amors Troll KITICAT som är en svartsköldpaddsexot. Man kan se varifrån looken kommer, eller hur Flört

Natthälsningar

Gun-Lis

S*Amors Troll

Amorstroll
1

ett till på mammakatt…..

jenay
0

va stora ögon hon har mycket fin kisse. så då är det bra jag som ny att jag valt per och exo då jag tycke rdom är colla faktikst.och jag är en van utsl har ju ställt ut mycket   men bli min första utsl nu med min pSkrattandeer och exo den 3 mars på wcf.nervös som katten redan

Skrattandeha en bra dag. kram