Perser iFokus

Perser

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 815 ggr
Naquita
0

dräktig lr "bara" överviktig o skendräktig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ehm..jag hoppas ju att jag har en skendräktig hona här hemma.. annars är lillan..på tjockenGenerad jag har inte sett ngt löp, Noah har parat henne på ryggen o lillan har gallskrikit o lagt sig på rygg o sprungit bort, inte en enda gång har jag sett en enda lyckad parning, och inte en tendens till löp(lite mer kelen de sista veckorna, o vill bli klappad) och hon har gått upp en hel del i vikt,hon kan nog kallas överviktigGenerad

Om jag fotar o lägger upp biler här, vill ni hjälpa mig gissa om Wilma "bara" är lite för tjock o skendräktig, lr om hon är dräktig?

Idag nämligen när jag kollade på tuttarna var de mkt mer rosa än vanligt..neeeeej tänkte jag, hon har ju en annan hane på G när tiden är inne..suck…heeeeelp me..*skratt*

Kittentotts
0

svårt se på bilden.Skrattande

Naquita
0

jo jag vet de va bara en bild jag la in sålänge,ska ta bilder när jag laddat batterierna till kameranGlad

IdaJ
0

Hon ser rätt "stadig" ut ialla fall Skrattande

Naquita
0

hon är en stor hona och har varit det sedan hon var liten, men nu..e hon lite föör rund..Generad jag täntke först att de växer bort, hon är ju bara 9 månader. men hon blir bara tjockareFot i munnnen

vad säger ni om att sätta en så ung hona som inte växt klart på lightfoder? rekommenerar ni ngt särskilt?

Marita-L
0

Hur ser hennes tuttisar ut???

Nej säger jag till lightfoder till en avels hona..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Naquita
0

#5 okii en följdfråga då.vrf säger du nej till lightfoder för att hon är just avelshona?

De är mörkt rosa, inte sådär blekrosa som de brukar vara..men fortfarande små.

miapia
0

emma jag tror du skall bli mormor haha

EddaM
0

Jag tror hon med e dräktig.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Naquita
0

men men..neeee..jag är inte alls med på notorna här..fyy vad elakt att inte berätta för mormor i tid isf..

jag har ju inte sett ngt löp? inte ngt riktig parning? *springer o fotar henne*

Prizma_o_Kristall
0

Hon ser helt klart dräktig ut….

Marita-L
0

#6 Jag tycker inte man ska använda light foder om hon är i avel för hon behöver allt hon kan få om det inte är så att hon är riktigt FET å lider av det.

Hon ser dräktig ut..hon har inte dom där " fet" kinderna så resten av kroppen skulle vara överviktigt utan det är magen…gnaska långt gången eller???? Känns det något???

Crystal Pearl´s

Naquita
0

nu när ja tittar e de inte lika rosa längre..jag blir bilnd..hjäälp..ska föra över bilderna nu iaf=)

Naquita
0
Marita-L
0

Ja stor mage har hon, det putar ut på sidorna..hm ser inte tuttisarna för dålig bild..men jag tror dräktig

Crystal Pearl´s

IdaJ
0

Vivvi som är dräktig nu för första gången har fått betydligt mycket större bröst och bröstvårtor. Magen är hård och stram går inte att "nypa" i någon valk.

Om hon inte är dräktig hade jag nog ransonerat maten eller gett lightfoder. Övervikt har så många följdsjukdomar och är inte heller bra för en avelshona.

Naquita
0

som "ny" i avelsvärlden blir jag lite förvirrad;P ska jag lr ska jag inte ge lightfoder åt tjockisen?

magen är hård men inte stenhård, och ja hon har mkt fett men bara runt själva magen..hm svårt detta=(

EddaM
0

Jag tycker att du skall avvakta ett tag o då märker du ju om det kommer några små eller inte. Känn på magen med om det rör sig i den=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Naquita
0

ja,de får jhag nog göra..hihi

Naquita
0

den här bilden tog jag nyss

simzonites
0

#19 på den bilden ser hon ju i allra högsta grad dräktig ut Skrattande

/Lotta

Marita-L
0

Håller verkligen med #20 i högsta grad.

Crystal Pearl´s

Naquita
0

HUR har jag kunnat missa detta? ifs har jag inte letat efter tecken eftersom jag inte trott hon varit könsmogen ännu på långa vägar, men ..undra när "de" blev till isf .hon har varit extra kelen i en månad ca, o "tjock" började hon också bli runt där för 3-4 veckor sedan..trodde det bara var åldernGenerad

alla som besökte mig bara "oj vilket litet huvud till den stora kroppen" jag bara jaja, de e åldern hon växer ifatt de..haha

Ska avvakta en vecka lr två o förblir hon lika tjock utan några mer framsteg(lr baksteg;)) blir det ett ultraljud.

Marita-L
0

glöm inte att tala om hur det blev…..
Jag hade inte kunnat vänta men det är ju jag..Glad

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Nä hade inte gett lightfoder, hon kommer rätta sig då ungar kommer. Och är hon dräktig så vore detta helt fel med. Hon är ung, vänta till hon är över året med se o löp o annat tar på henne sen med.

Naquita
0

jaha, nu är jobbet slut så snart bär det hem till min tjockis..*skratt* ska ringa vet. o boka tid för ultraljud. jag vet faktiskt inte vad jag hoppas på, bebbar lr inte bebbar=/ det kommer så olägligt, jag ville ju vara med o planera o veta när de ska komma osv..*s*

hur noga ser man på ett ultraljud när de kan tänkas komma?

Kittentotts
0

En duktig Veterinär kan se hur gamla de är på ett ungefär iallafall. Hoppas du kommer till en braSkrattandeFördelen är ju du får reda på hur många det kan vara med, fast kan göma sig någon bakom, men det är bra veta ifall det krånglar el annat vid födseln. Hon tyckte nog inte matte hade med detta o göra när hon ville ha småttFlört

Naquita
0

ja  nu när jag kom hem ser jag ju hennes mage tydligt..vad blind man kan bli när man inte letar efter tecken..*s*

står i kö till vet. just nu,dryyygt..

Naquita
0

inget ultraljud där, bara röngen..*ringer vidare*

Marita-L
0

Vart bor du?

Crystal Pearl´s

Naquita
0

ronneby, blekinge

Marita-L
0

hm..finns det en blåstjärna där, för dom har ju ultraljud fast dom är säkert dyrare..

Crystal Pearl´s

Naquita
0

nee inte i närheten. håller på att ringa djurkliniken nu, de ska ha ultraljud enligt smådjurskliniken.

Marita-L
0

åh vad spännande jag vill också veta vad det är i den magen…

Crystal Pearl´s

Naquita
0

såå nu…

imorgon 16.45=) får jag veta hihi

Naquita
0

den 13 mars vägdes Wilma sist, då låg hon runt 2900

nu vägde hon 3400

hm,men i hennes ålder e de väl normalt att gå upp ett ½ kilo på 2månader?FörvånadFundersamOskyldig

Marita-L
0

åh vad spännande..Hemlis

Crystal Pearl´s

Naquita
0

sådana här parningar e de jag sett,MISSLYCKADE haha

Naquita
0

okej..tagna uppifrån idag..hon är inte jättetjock=/

Naquita
0
Naquita
0
Naquita
0

eller är hon bara tjock?haha

imorgon får jag veta:P

Lells
0

spännadne haha Skrattande

hon ser gravid ut tycker jag!

Annkis54
0

3400 är ingenting
hon är inte alls tjock…bara gosig
men dräktig…jaaaaaaaaaaa
o jag tror oxå högdräktig
hehe
2 veckor kvar gissar jag hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

2 veckor?

hehe neee liiite måste jag väl få förbereda mig..*s*

Naquita
0

nu kanske jag får ändra tiden får ingen har tid att köra migFundersam

Annkis54
0

men…!!!???
typiskt
gör det idag hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

wiiiie en underbar vän kör mig o tjockisen:D kan ni gissa vem som är pirrig?hihi

Naquita
0
Naquita
0
Naquita
0

bovarna i dramat haha;)

maggan47
0

spännande att få veta, om det finns någon eller några i magen, i alla fall vacker pappa till bebisarnaGladMaggan47

Naquita
0

ja hehe..Idag gäller det. är hon dräktig skulle det inte förvåna mig..alla tecken har funnits rakt framför näsan på mig, men jag har avfärdat dom som torårsgrejer..*s*

Flisans
0

Nu e ja oxå hur spännd som hellst. Jättenyfiken juh. Tror oxå de finns smått i den magen. Men blir lite förvirrad av alla korten på vissa e de ju jättetydligt menas mindre tydligt på andra.

Lycka till senare!

Kommer tillbaks senSkrattande så ja vet hur de går

Mvh Emma

Naquita
0

ja jag vet ibland ser de inte ut som ngn mage o så ibland e den där med besked! men så e de ju i början innan magen riktigt väer minns jag med min perserhonas 2 kullar..gaah de e så svårt=/

"bara" 4½ timme kvar nu..*iiiivriga jaaaag vill se nuuuu*

Naquita
0

snart bär det ivgä=9 håll tummarna att…eeh vet inte vad jag ska be er hålla tummarna för..*skratt*

Jag blir glad om de e bäbisar, alltid kul me smått.

men samtidigt blir jag glad om de inte e några, då blir inte mina nuvarande planer liggande på is=)

IdaJ
0

Skrattande *håller tummarna*

Marita-L
0

Hur har det gått???????? Jätte nyfiken!!!!!

Crystal Pearl´s

IdaJ
0

Hur gick det? *nyfiken*

miapia
0

ja emma hur gick detCool

LarsiForshaga
0

HALLÅ!!!

Fick du en chock på 6 bäbisar i magen eller? Skrattande

Naquita
0

haha ehm..jani..nu är ni allt nyfikna va..i hennes mage finns……………

FETT

hahahah..suck. vet inte om jag är glad eller ledsen. hade varit kul med bäbisar, men dålig taiming o va ju inte såhär jag hade tänkt mig. lillan är bara tjockGenerad ska byta foder, har persian nu som är mkt fetter i, har ni ngt tips om ett bättre smalare foder?

har fått tipset om Fit32 någon som använde det?

miapia
0

hehe emma lilla emma dina är feta mina magra hehe vi kanske skulle ta o dela våra påsar vi kan ju blanda hehe skoja bara lite nu me dig

Naquita
0

haha nej men det lät väl inte så dåligt;P mina får alldeles för mkt o fet mat hehe. ska byta ner mig från Persian till Fit32…lr nåt;P

Annkis54
0

sanslöst
hade jag aldrig trott hehe
tuttarna stack ju ut på henne hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

ja,hon e skendräktig haha..knaskatt=)

LarsiForshaga
0

Jag kör ju persian kitten och mina är inte tjocka….konstigt. Fast mina härjar järnet här på dagarna så dom kanske springer av sig lite. Glad

Naquita
0

mina rör sig med mycketFot i munnnen men wilma e väl i den "åldern"

en nyfiken fråga- varför ge kitten till vuxna katter?

Kittentotts
0

Jag kör fet mat på mina, och de är inte tjocka för det. Men jag gillar katter med hull. Men miapia! vad menar du med du har magra katter, inte är Bella smal?? el?

Naquita
0

meh..vad gör jag för FEL på wilma då? hon e ju ..ehm..kraftigt byggd.. haha..men de e väl mellan kattunge och vuxenstadiet, kroppen hänger inte med riktigt hehe*min egen teori*

Naquita
0

Kittentotts Miapia syftar förmodligen på kattungarna;)

har sett Lisa o sköldpaddvita va hon nu hette o de e ju inte magra!

Naquita
0

eller hur är jag bara hönsig nu? hon kanske bara är rund o go..'s*

LarsiForshaga
0

Wilma är rund o go…..tycker hon är jätte vacker.

miapia
0

nej nej nej jag menade just kattungarna

bella gucci lisa eet ojoj och aldra minst diablo är inte underviktiga tex diablo väger 5.5 kg o är 9 månader

jag har nu skällt på min särbo han måsste se tilll så dom får i sig det dom skall jag kommer övervaka detta  nu

jag skall få upp vikterna på dom små jag börja med  nötfärs och kalt nu på morgonen sen vid 11.30 i dag blir det blötmat med välling blandat  sen till middag blir det lite fisk

dom har kommer även till att få hills blötmat som jag fick tips om

jag kommer även till att övervaka detta väldigt noga  och jag kommer tilll att se till att dom inte springer av sig för mycket  för det är mycket bus på dom .

Annkis54
0

Flyttat Maritas inlägg till rätt tråd
Ja då var hon rund å go då…skendräktig..jag det förklara ju saken att hon har gått upp i vikt..den tappar hon snart efter hon har börjat löpa runt dag 42..Glad

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se