Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1098 ggr
[Vixxi]
0

Hjälp med foder

Hej,

Jag startar en egen tråd ang foder då jag är helt snurrig av alla som finns.

Jag har en ragdoll hane på 10mån som äter BRIT torrfoder och det har funkat bra. Det var uppfödaren som rekomenderade det.

Nu ska jag snart hämta hem min 12vec Exotic kisse och han är uppvuxen på Sportsmans Pride, det kommer han självklart få i början då jag får med lite ifrån uppfödaren.

Jag skulle gärna vilja ha ett bra foder ( spelar ingen roll om det är lite dyrare ) som båda mina kissar kan äta i framtiden. Jag tänkte börja med Royal canin persian kitten men har läst rätt mycket dåligt om det i foder tråden.

Jag har letat runt lite och läste bla om Oliver`s och liknande som verkar bra.

Skulle vara jätte tacksam om ni vill dela med er av några tips till mig, finns ju såå otroligt mycket olika foder .

Tack på förhand :)

A_KickEm
0

Det pågår ju en diskussion just nu "Foder till era perser" - där kan du få en del tips….Olivers t exFlört

[Vixxi]
0

Ja jag har läst den , men jag tänkte att jag inte ville sno den med mina frågor då man skulle skriva vilket foder man använder i den tråden :)

Jag skulle vilja veta om det finns något bra foder som kan funka till båda mina katter framöver och som är bra osv :)

Headturners
0

Orijen och Acana funkar till alla raser, jag rekomenderar det Glad Till min fertila hane blöter jag upp torrfodret, han älskar det Glad

jambo
1

Olivers foder för min del, har prövat en hel del under årens lopp .

Detta gäller i första hand de vuxna för min del .

Mycket näringsrikt foder ( Nytt recept sedan i höstas.p.ga att det finns i Danmark)

Utan ngt fodertillskott.

Äter mindre o mindre i pottorna , fina pälsar o jättefin avföring!

Mvh / Gujje

l

[Highonbluetomorrows]
0

Applaws torrfoder, Porta 21 torrfoder. Finns på zooplus.com med enbart 40 (?) kr frakt rakt till din dörr, gratis om du köper mycket. Komplettera med Mjau eller Bozita blötmat. Bozita går att köpa i storpack på nämnda sida. Tadaa - en fullvärdig kost till ett rimligt pris :).

Eller applaws är rätt dyrt men köper man stora förpackningar går priserna ner rejält. Porta 21 är däremot ett billigt foder med jättebra värden förutom att det har för hög magnesiumhalt. Varierar du med blötmat får katterna i sig mer vätska varav den halten späds ut. Eukanuba är också ett väldigt bra foder, men det kostar också en del.

Sen finns ju alltid Barf ;).

[Vixxi]
0

Tack så mycket för era tips, jag hoppas att det går att få båda att äta samma foder tillslut :)

Ska kolla upp alla tips jag har fått!