Hur länge kan katterna vara ensamma?
Hej! Nu har jag tre katter. Vi den här tiden förra året hade jag en. På sommaren händer det att jag åker till vår sommarstuga. Det blir bara övernattning max en natt åt gången då det inte finns dusch och sådant där. Jag har då tagit med mig mina djur (papegoja och katt). Nu har jag tre katter och det är svårt att ta med alla tre för jag har inte bil. Kan jag lämna två av dem ensamma i ett dygn? Eller är jag stygg då? Två av mina katter är sådana så man kan ta med sig dem till olika ställen men den tredje är så rädd så hon har inte någon glädje av att få följa med och se sig om ändå. Min tanke var att alltid lämna henne hemma i sällskap med en av de två och ta med mig en. Som sagt var det gäller kanske från kl 11 ena dagen till kl 18 dagen därpå. Är detta helt galet? Min papegoja kan jag inte lämna så här men eftersom jag inte är jättekunnig om katter ännu så vet jag inte hur de reagerar.
Jag skulle ha lämnat dem hemma och låtit någon titta till dem på kvällen och morgonen därpå.
Jag har inte någon som kan titta till dem.
Jag får helt enkelt försöka ta med mig allihopa istället. Hade inte min rädda katt varit så rädd så hade inte det varit något problem. Jag har letat lite och det finns faktiskt transportväskor/vagnar som man kan transportera flera katter i.