Hur badar ni era troll? :)
Hej,
Vill börja med att säga att denna sida har blivit en total favorit.
Det är så oerhört roligt och lärorikt att läsa allt som skrivs här och jag suger i mig allt som en svamp :)
Så nu till min fråga - Hur badar/duschar Ni era troll?
Duschkabin, badkar eller balja? Vad är era tips och tricks? Hur ofta och vad använder ni för produkter?
Mvh, Marie
hej! men så roligt att höra ett du gillar PiF! här kan man lära sig mycket.
kattungar är lättast att bada i handfat med en förängningsbar kran.
annars har jag bara dushkabin så jag sätter mig ned på golvet med katten så jag är på samma nivå som den.
mitt favorit shampoo är One All system, mina katters päls blir fantastisk av den.
jag använder super cleaning shampoo och sedan whitening shampoo efter det då mina katter skall vara ljusa, därefter tar jag en conditioner.
såhär på vintern då de lätt bli torra och statiska har jag i en skvätt av esprees silk drops för att pälsen ska bli mjukare.
jag badar väldigt olika mina katter, vissa var 8e vecka, men min avelshane får jag bada var 2-3 vecka.
detta är då vardags bad, när det skall showbadas är det lite annat :)
Sajtvärd på Perser iFokus
Tänkte vara lite bekväm..
här kommer det en länkad tråd med en massa svar
# 1
Vart köper man alla produkter?
Tycker det är en djungel att försöka hitta borstar, shampo och dylikt.
Och ännu svårare blir det när man inte har en aning om vad som är bra/mindre bra. Och dyrt!
Har varit nere på vår "lokala" djuraffär, men de promotar ju givetvis det lilla de har i Sitt sortiment.
Är det bra att försöka bada katten lite oftare i början för att vänja den?
Vi har bara badkar eller diskhon i köket att tillgå..
# 2
Tack!!
Förstår att det är olika beroende på kattens pälstyp (och humör!)
Har du mera "trådar på lager" gällande badprodukter? 
Förutom #One All Systems schampo tycker jag om Espree Silky Show, som brukar finnas bland annat på Djurmagazinet samt hos CRT Zoologiska i Handen och Högdalen.
I badkaret kan du ha en pall eller skötbord. Med en pall eller en till två uppochnervända drickabackar behövs halkmatta både under och ovanpå. Om du duschar katten nere i badkaret är halkmatta också väldigt viktigt.
många brukar gilla märket espree, det brukar finnas på djurbutik.
skall man ha en borste och en kam så är det Mirakel kammen och Mason pearson borsten, bästa redskapen. de köps på internet. man kan söka på namnen så kommer det upp.
just one all system serien kan manköpa på utställning eller olika webbshopper :)
det är bra att bada katten oftare i början, jag brukar bada dem varannan vecka när de är över 12 veckor.
vi säljer espree i haninge djurbutik :)
Mon enil, visste inte att du också bodde i haninge
# mallabralla
Menar du CRT eller ligger det en djurbutik inne i Haninge Centrum?
Har man duschkabin/duschplats så kan man med fördel använda ett vanligt babybadkar i plast med tillhörande hopvikbar ställning så man kan stå rak. För att få tillräcklig avrinning i karet tar man en vanlig borrmaskin och gör helt enkelt en massa hål.
Problemet om man är trångbodd består i att hitta en förvaringsplats för grejerna när dom inte används!
#8 Nej, jag bor inte i Haninge, men åkte ofta dit och handlade förr, men numera bara om jag ska till Biltema.
Nej inte CRT!
inne i haninge centrum vid din sko :) bor du i närheten? kom in isf. så kan jag hjälpa dig!
ah då förstår jag ;)
är de tnågon som ha bråkiga katter ha hört det är bra och använda badsele???
ha en bra dag. kram
Mina missar älskar att bada, min hane spinner hela tiden, och vill gärna att man fyller badkaret så han har vatten ända upp till hakan! Och riktigt varmt vatten tycker de om, inget ljummet här inte