Golden & Silver till salu
Dessa två finns till salu,på bilderna är dom 3veckor gamla. De kommer att vara leveransklara efter den 5 Mars. Spännande linjer för den avelintresserade,ev.utställning. Mamman är S*Vintertassens Peach och Pappan CH S*Abo Volos Wicco.
Först ut med tre bilder är en Shaded Golden kille. S*Heliotropes O-Boy
vilka fina ungar grattis.
ha en bra dag. kram
varsågod du varför är inte golden vitfläckar tillåtna i sverak?? had evarit helläckar katter ju.
ha en bra dag. kram
Det är många färger man kan tycka borde vara godkända…men tyvärr inte,enda sättet som jag vet för att få en färg godkänd, är om färgerna dyker upp på utställningar och det visar sig vara tillräckligt många inom Fife och att en motion läggs in för att få färgen godkänd hos SVERAK. Det var väl så den Blå Golden blev godkänd,känner till en som träget tävlade sin fina Blå Golden som då var en X- färg utan certifikatsrätt….trägen vann..
Så fina bebbar!
Vitfläcksgolden är läckert och godkänt i WCF!
För många år sedan fick en kompis en tjuvparning mellan en rödvit hane och en goldenhona från mig och kullen blev asläcker.
Särskilt en hona som var sköldpadd-vit shaded golden med perfekta fläckar för en 03 var bedårande!
Jag har själv funderingar på att ev tillverka en kull, men är i valet och kvalet, eftersom jag snart ska lägga ner men det skulle vara super att få avla vidare på dessa. Jag har redan utsett vilka föräldrar det skulle vara isf.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
men vad gör du med mitt hjärta! o-boy stal det totalt! åh vilken sötnos, synd man inte håller på med golden ;)
super grattis till båda, tjejen var ju för näpen på sista bilden, jag dör <3
Sajtvärd på Perser iFokus

Ja håller med dig mallabralla! Killen bara ville man ta hem direkt och tjejen på sista bilden Ohhh så söt!
ok är det många som håller på med just blå golden nu då?? jag tycker allt du kan göradetjag skulle tycka vitfläcks
golden vore coolt.
ha en bra dag. kram
Tack Erna,mallabralla och johanna!
ps.mallabralla
det går att byta färg
eller köra med flera.
jenay,tyvärr finns det väldigt få med blå golden. Jag har inga planer för att få vitfläcksgolden,jag har fått några vitfläcks shaded silver som också är en X-färg i Fife. Dessa blev jätteläckra.
säg inte så, min sambo kommer mörda mig om jag ger mig in på en ytterligare färg..hahahah
Sajtvärd på Perser iFokus
Som underbara små dockor 
Så underbart söta, goldenkillen vill jag nospussa
Sussie
oj hur kommer det säj att blågolden inte är så popis då bland uppfödarna ?? är det svår färg?? ok ha du någon bild på dina sha
de silver vitfläckar??
ha en bra dag. kram
Jag har aldrig sett någon blågolden i verkligheten, men av bilder att döma verkar det vara väldigt svårt att få till typen, men med tiden blir det säkert bättre för de är ju så läckra
Tack Sussie!
de är pussgurkor allihopa

#24,25.
Fler blå golden med bättre typ kommer det nog framöver
Då kanske de blir mer "synliga" på utställningarna. Bilderna som jag tog på mina vitfläcks shaded Silver är av gammal modell,vanliga fotografier,de måste då scannas in och just nu känns det är för jobbigt
ok men blågolden och golden finns väl bara uppåt
landet el??
ha en bra dag. kram
Eva ja e så dålig på dina färger så jag hoppas du inte tycker jag e helt puckad nu när jag frågar
Golden hanen blir han grönögd?
Det hoppas jag att han blir,båda föräldrarna är det. Men det finns ju orangeögda bakom så helt 100% säker kan jag tyvärr inte vara…än.
Senaste kullen i samma kombinikation där dom var 4st.så blev tre grönögda och en "kameliont",med det menar jag att ögonfärgen uppvisar alla färger beroende på ljus,det är min miss Matilda,endel tar sådan tid på sig att visa sin slutliga ögonfärg,det kan ta upp till tre år för vissa. Mammakatt var sen att visa den slutliga färgen.
Men de tidigare Silver och Goldenbarn som har blivit orange/brunfärgade har visat det ganska tydligt vid 2-3 mån.ålder. De har inte varit så många. Kan bara komma ihåg två just nu.
Kommer han bara upp lite mer i åldern så kan jag se åt vilket håll det går.
Häftigt, jag såg en goldenperser med illgröna ögon och fy tusan va läckert det var
Ja då kanske inte min fråga var så dum då 
Jag har aldrig fått några blåtippade silver/golden. Personligen är jag inte överförtjust i just blågolden, men det är ju en smaksak.
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
blågolden är sygga men jag är mer förtjust i golden jag har inte sett nån golden perser på nån utsl jag kanse ha missat då el???
ha en bra dag. kram
De golden som tävlar är inte många och de finns i Göteborgstrakten eller norr om Sundsvall för det mesta.
Jag har tävlat golden EXO i både Uppsala och Tierp i WCF, och flera kommer under året, om det blir som jag planerar.
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
ok kanse därför jag missat dessa fina golden då. vad ska man eg tänka på om man ev vill hålla på med vitfläcks golden???
ha en bra dag. kram