Lån av avelshane
Hejsan.
Nu har min lilla exoticflicka blivit stor och jag har nu tänkt att ta hennes första kull ungar och söker nu efter lämplig avelshane. Jag är novisch inom exotic/perseruppfödning och har inte hunnit favorisera någon färg ännu så jag är öppen för förslag på den punkten.
Flickans namn är Emelita och hennes föräldrar är S*Yomano’s Jesse James och S’Petre’s Nirvana.
Tips & råd tas tacksamt emot eftersom själva uppfödningsgrejen är helt ny för mig, däremot har jag stor erfarenhet från avel/kattungar från min uppväxt på en bondgård med många helt äkta bonnakatter ;)
Mvh Maria
har du frågat din katts uppfödare om vad de har för rekommendationer i val av hane? de känner linjerna bäst och kan oftast ge de säkraste råden
Visst har jag gjort det. Jag har turen som har en riktigt bra uppfödare som jag kan luta mig tillbaka på och fråga om råd. Men det hindrar ju inte mig från att söka egna vägar också, man blir ju vis av erfarenhet :)
ingen hane för tillfället att låna ut men lånar gärna ut frammöver. hoppas du hittar en snygging till henne nu ;)
Sajtvärd på Perser iFokus