Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 503 ggr
Tessan73
0

Förtidig förlossning

Hej hej på er.

Måste fråga om råd ang min mammas hona.

Hon är på dygn 64 idag. Men i fredags fick hon 2 bebisar, som bara vägde 54 o 56 g, men båda dog, det var alltså på ca dygn 59.

Men idag har hon börjat blivit jättekonstig igen, börjat slicka sig i baken, kelig mot mamma, och inte glad i dom andra katterna. Hon ser ut som hon ska spricka, ser inte ut som hon fått 2 kattungar redan.

kan det vara möjligt att hon varit så full i ungar att hon släppt 2 ungar för tidigt och att den riktiga förlossningen ev börjar nu.

har ni varit med om nåt liknande eller har några råd?

Jätte tacksam för svar om era råd o erfarenheter

kram Tessan

Kittentotts
0

Ja Tessan det kan vara så hon släppt dessa 2 innan pga det va fel på dem el annat. Och hon kan föda igen. En katt kan föda med flera dygns mellanrum. Hur längre parade de? Kan ju vara så det va olika åldrar på dem, det är inte så vanligt, men kan hända.

Marita-L
0

Det kan säkert hända men jag hade varit hos veterinären för länge sedan.
Har du hört med dom??
För att ha värkar för att släppa två å sedan knipa igen så lång tid efter låter inte riktigt okej tycker jag.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Tessan73
0

Hon parades bara i 3 dagar. Men dom 2 första släppte hon ju på dygn 59,,,o idag har hon gått 64 dagar. Så jag tror oxå att hon kanske släppt dom 2 första pga fel, dom va ju så små oxå, och hon brydde sig inte ett dugg om dom.

Annkis54
0

jag har 2 gånger varit med om att det har gått 2 hela dygn emellan o allt har varit helt ok
om honan bara mår bra o beter sig som vanligt så skulle jag ha is i magen
o kalla fakta är ju att de 2 kom för tidigt
o om de inte hade kommit så hade ju allt varit ua eller???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Så länge honan mår bra o äter är detta ingen fara. Jag hade problem en gång med en hona som släppte en död unge, frågade då min mentor som sa de andra kommer jag lovar! hon är nu på dag 64, hoppas de kommer när som helst de andra.

Marita-L
0

Hur går det????

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s