Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 390 ggr
Marita-L
0

Sverak eller IDP ??

Ni som har gått över från IDP till Sverak finns det något negativt eller något ni saknar??

Ni som har gått över från Sverak till IDP..något negativt??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

simzonites
0

Jag har ju gått över från IDP till SVERAK, men än har det ju inte gått så lång tid (årsskiftet).

Vad jag tycker är väldigt positivt med SVERAK är ju att det finns så många utställningar att välja mellan, att man kan ta de cert man behöver utan att behöva vänta flera månader på att det ska bli utställning, inom IDP tycker jag att det är väldigt dåligt med utställningar, nästa är väl först i augusti?
Vad det gäller vissa avgifter osv är det ibland dyrare i SVERAK jämfört med IDP.
Tidningen Våra katter som ingår i medlemsavgiften är väldigt bra, så den är ett plus.

/Lotta

Marita-L
0

Jag funderar lite..det finns ju många fördelar med båda, men det är just det du säger så få utställningar man får vänta jätte länge..

Men hur är det med Sverak då..vad jag har fattat så om du inte anmäller dig å betalr direkt flera månader i förväg så får du inte plats å fast du har gjort allt så är det ändå inte säkert att du får komma med..stämmer detta???

Crystal Pearl´s

simzonites
0

#2 Jo man måste i regel vara snabb och anmäla första dagen, så det gäller att ha koll, detta är ju klart en nackdel att utställningarna blir fulla snabbt, vissa är ju populärare än andra.

/Lotta

Marita-L
0

hm…är du nöjd Lotta att du gick över?
Kostade mycket att byta??

Crystal Pearl´s

simzonites
0

Jag är mycket nöjd. Jag fick ju ha kvar mitt stamnamn, betalade 1000kr för överföringen av mitt stamnamn. Sen blir det ju en kostnad för varje katt man vill föra över, transfer från IDP-klubben 100kr  + avgift för stamtavla i SVERAK 100kr. Jag har fört över dem jag kommer att ha i avel och de som ska ställas ut de andra låter jag vara.

/Lotta

Marita-L
0

okidoki..
Hur är det med utställningarna..jag tyckte det fungerade lite olika än IDP`s??

Crystal Pearl´s

Summerwinds
0

När jag ställde i SVERAK (innan det blev stoppat) tyckte jag att det var skoj för det var ju så mycket katter och olika konkurrens beroende på var någonstans man ställde. SVERAK utställningar är ju mycket större på alla sätt. Jag tycker det är lite tråkigt att SVERAK inte har BIG & BIR och Bästa totalt och BIS (BOB) Iallafall inte varje gång va, eller är jag ute och snurrar? Det tar ju slut vid tex BIS-vuxen och jag tycker det är kul att se vilken den bästa katten i varje hårlåg och bästa katten på utställningen (BOB) är oavsett om det är en Långhår eller någon annan ras.