Kattsand!
Hejsan allesammans!
Jag har tagit mig in i den stora djungeln bland kattströ, puhh va det finns många! Jag har (fast jag bara är ägare till 3 katter än så länge) tröttnat på att springa fram och tillbaks till stadens djuraffär för att köpa dyr kattsand! Då jag inte har körkort blir de ett evigt bärande :( Jag har nu bestämmt mig för att hosta upp de tusenlappar som behövs för att beställa hem en hel eller halv pall med leverans till dörren! Skönt! :) Nå ja, tillbaks till djungeln! Jag har kikat runder på nätet, läst trådar här på iFokus och kommit fram till att jag nog skulle vilja testa oliver`s ströet. Jag är mycket kräsen när det gäller sand, INGEN LUKT helt enkelt, fy! Jag har också en tjej här hemma som inte tål när det blir för mycket damm utav sanden. Jag har hittils bara använt ever clean och är super nöjd med denna sand, men som så många sagt innan, inte med priset :( Jag byter ofta i mina lådor och tycker redan med 3 katter att det är för dyrt, då kan jag bara tänka mig hur det är för er stora uppfödare, ush! :( Helst av allt skulle jag vilja få ett bra pallpris på ever clean men finns det? Är Oliver`s en bra sand? Finns det någon annan bra sand till bra pallpris?
Tack! MVH Johanna med kisar 
Vi beställer från foderbilen, sanden heter Canada litter. mycket nöjd med den.

Jag beställer hem 600 kg (60 säckar) sand från Oliver's Petfood. Vi fick hem en pall i början av december och betalade då 3800:- (63.33 kr per säck). Du får betala 29: i aviavgift om du betalar med faktura - men med kort kostar det inget extra.
Eftersom jag tycker det är tufft att betala 3800:- på en gång gör jag så att jag lägger 65:- i ett kuvert varje gång jag tar en säck. Har bekanta som köper sand av oss eftersom de inte har plats till 60 säckar och då får de betala 80:- för en säck. Att jag tar 15:- extra per säck beror på att sonen bär ner säckarna i källaren när vi fått dom från Oliver's och han bär upp dom när bekantingarna ska ha.
När det sedan är dax för en ny pall - ja, då finns det 3800:- och det känns inte så tufft.
Jag är nöjd med Oliver's - det är viktigt att det inte luktar med två fertila hanar.
Det finns även Nutram - men för min del blir det samma pris som Oliver's. Har en vän som köper Nutram och hon fick 702 kg för 3800:- men när jag ringde skulle jag betala 3800:- för 612 kg. Killen jag pratade med sa att det berodde på var man bor i Skåne. När det gäller Oliver's kostar sanden lika mycket var du än bor i Sverige.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Spännande! De finns ju så många olika! Men för mig är det främst lukten och dammet som är det viktiga sedan att den är klumpbildande med såklart! :) Jag har funderat mycket kring Oliver`s den verkar bra. Har aldrig testat Canada litter men sett och kännt på den på en uts. Priset på olivers är ju kanon tycker ja :)
Headturners. Vad betalar ni för canada litter?
Yvette. Tack för den fina kammen ja köpte utav er på uts. i helsingborg den är super bra! :)
MVH Johanna
everclean är ju alltid en klassiker ;) finns i flera varianter och är "bäst i test". Själv använder jag Golden grey och är mycket nöjd
Sajtvärd på Perser iFokus
Den kostar 149:- för 12 kilo, men vi har 20% uppfödarrabatt så då blir det 119:- för 12kilo. Den kommer i plastpåsar med hantag, så man slipper alla dessa hårda kartonger ;) men kolla med dom vilken rabatt du får när du köper många. Den har en svag fräsch doft, klumbildande och dammar inte mycket alls.