Skärminställningar datorn
Har en fråga! När jag går in på gubbens dator som är av äldre modell i skärmen. Jag ser då min hemsida flyger runt, nä men bildern ligger helt fel o allt, vad i jisse namn gör man åt detta? jag menar finns ju fler som har äldre modell. Jag är ju ny i detta , har precis för 2 dagar sen klarat föra ut sidan på internet
kan du förklara bättre hur det ser ut på Jonnys dator
så ska jag fråga Lars..han är fortfarande vaken
Lars säger att ju lägre upplösning Jonny har i sin dator..ju mindre stämmer det som du har gjort som ser bra ut i din
om du har gjort sidan så att den ser bra ut i upplösningen 800X600 så blir den förvrängd i 640 X 480
jag fattar ju inte vad han säger men kanske du gör det

Nähä fattar noll :) men upplsöningen är både i johnnys o min samma. 1024*768
Däremot har jag en större skärm o han en liten tror han har 17 o jag 19, vet inte riktigt. Ser du min sida okej?
På min dator ser sidan bra ut i 1024*768 & 1280*1024 men blir förvrängd i 800*600
min dator har 1024X768..o den ser bra ut förutom några saker som inte var centrerade

Kolla även vilken version av IE som han har….uppdatera den om den är gammal. Men detta med upplösningen är nog kanske ditt problem.

jaha! Frågan är vad jag ska göra åt att sidan syn knepigt i andras datorer men bra i min
Få se har mailat ett proffs idag
Hoppas allt löser sig.
Mvh Carina

Du får skriva på hemsidan: Funkar bäst med 1024*768 upplösning.
Många som skriver så på sina hemsidor. Dom brukar även skriva vilken version av IE som är bäst.

ja i värsta fall får jag skriva så :)
Fick svar från några som bygger hemsidor:
Ja det är för du har gjort din sida i större format än 800x600- Men och andra sidan hur många har en inställning i skärm i dag på 800x600.? Du måste skriva att din sida ses bäst i 1280x1024 Annars får du göra om hela sidan i 800x600
Sen va det en av svaren som sa de måste ligga i tabell o cell osv osv
Detta är ju kul! man får hela tiden lära sig, hoppas jag hinner lära mig innan graven ropar

#9…ja du ser….fick samma svar som jag skrev, hehe. 

Jag har kört med 1280x1024 sedan första 17" skärmen som jag köpte för många år sedan. Nu har jag 19" och 800x600 finns inte i tankarna ens, hehe. Så skriv på hemsidan vilken upplösning som behövs.

Ja jag får göra det!
Tack Lars! Och ska även försöka få till detta med tabeller o annat, man lär sig inte allt på en gång