Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 493 ggr
Kittentotts
0

Skärminställningar datorn

Har en fråga! När jag går in på gubbens dator som är av äldre modell i skärmen. Jag ser då min hemsida flyger runt, nä men bildern ligger helt fel o allt, vad i jisse namn gör man åt detta? jag menar finns ju fler som har äldre modell. Jag är ju ny i detta , har precis för 2 dagar sen klarat föra ut sidan på internetSkrattande

Annkis54
0

kan du förklara bättre hur det ser ut på Jonnys dator
så ska jag fråga Lars..han är fortfarande vakenCool

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

Lars säger att ju lägre upplösning Jonny har i sin dator..ju mindre stämmer det som du har gjort som ser bra ut i din
om du har gjort sidan så att den ser bra ut i upplösningen 800X600 så blir den förvrängd i 640 X 480
jag fattar ju inte vad han säger men kanske du gör det

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Nähä fattar noll :) men upplsöningen är både i johnnys o min samma. 1024*768

Däremot har jag en större skärm o han en liten tror han har 17 o jag 19, vet inte riktigt. Ser du min sida okej?

IdaJ
0

På min dator ser sidan bra ut i 1024*768 & 1280*1024 men blir förvrängd i 800*600

Annkis54
0

min dator har 1024X768..o den ser bra ut förutom några saker som inte var centrerade

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

LarsiForshaga
0

Kolla även vilken version av IE som han har….uppdatera den om den är gammal. Men detta med upplösningen är nog kanske ditt problem.

Kittentotts
0

jaha! Frågan är vad jag ska göra åt att sidan syn knepigt i andras datorer men bra i minFundersamFå se har mailat ett proffs idagSkrattandeHoppas allt löser sig.

Mvh Carina

LarsiForshaga
0

Du får skriva på hemsidan: Funkar bäst med 1024*768 upplösning.

Många som skriver så på sina hemsidor. Dom brukar även skriva vilken version av IE som är bäst.

Kittentotts
0

ja i värsta fall får jag skriva så :)

Fick svar från några som bygger hemsidor:

Ja det är för du har gjort din sida i större format än 800x600- Men och andra sidan hur många har en inställning i skärm i dag på 800x600.? Du måste skriva att din sida ses bäst i 1280x1024 Annars får du göra om hela sidan i 800x600 

Sen va det en av svaren som sa de måste ligga i tabell o cell osv osv SkrattandeDetta är ju kul! man får hela tiden lära sig, hoppas jag hinner lära mig innan graven ropar

LarsiForshaga
0

#9…ja du ser….fick samma svar som jag skrev, hehe. Oskyldig

LarsiForshaga
0

Jag har kört med 1280x1024 sedan första 17" skärmen som jag köpte för många år sedan. Nu har jag 19" och 800x600 finns inte i tankarna ens, hehe. Så skriv på hemsidan vilken upplösning som behövs.

Kittentotts
0

Ja jag får göra det!GladTack Lars! Och ska även försöka få till detta med tabeller o annat, man lär sig inte allt på en gångRäcka ut tungan