vad är det för skillnad???
Mellan Nutri-Cal och Gimpetpasta???
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
vet inte
vet bara att mina gillar gimpet bättre
så är gimpet billigare oxå…kanonpasta

Ja Annki jag ångrar mig så att jag inte köpte det när vi var på utställningen för nu hittar jag det inte..har en sida men då kostar ju det massor med frakten..jag kan ju inte köpa på mig många för jag vet ju inte änns om mina gillar det..finns den inte i någon affär eller så??
Hittar bara Nutri-Cal pasta för 150:- i en djuraffär.
Vet någon något???
#2 Högkalorie pasta med massor av vitaminer till katter som är dräktiga eller behöver öka i vikt. Ska vara jätte bra har jag hört.

#5 ja det var just det jag had lite funderingar om…men visste inte vad som var skillnaden mellan dessa två…
Så här står det om Gimpetpastan..
Gimpet vitaminpasta innehåller 12 vitaminer som är viktiga för välbefinnandet hos katten. Mycket bra för immunförsvaret. Innehåller taurin för ögon och hjärta. Den är en riktig energikick för nedgångna katter i dålig kondition, och rekommenderas speciellt för utställnings och avelskatter där man vill ha bra päls och hull på katten. Detta är en högkvalitativ vitaminpasta som kan likställas med Nutri cal. kan ges till kattungar.
Å Nutri-Cal pastan står det..
Nutrical högkonc. näring
Högkaloripasta för hund & katt med mycket högt näringsinnehåll.Ges med fördel till svaga, dräktiga, nyfödda-,magra,och sjuka djur.Utmärkt som lunch .En kvalitetsprodukt som rekommenderas och används av veterinärer.
Dom är alltså lika …
o jag kan nästan "gå ed" på att det stärker deras magar
nä Marita..jag har inte sett de i nån affär
om du kan komma överens med företaget så att du förskottsbetalar så kanske frakten blir bara runt 30 kr i ett stort kuvert…du kan oxå säga till de att ta ur de/dem ur kartongerna

Jag har ju aldrig kört med pasta mer än t någon unge som är nedgången, ska kolla runt i våra zooaffärer, finns de här ska jag säga till. Men vad menar du med magarna Annki? jag ser bara fasta bajsar hos mina, är inte risken de blir hårda om detta gör magen bra på lösa magar? Jag vet ju persern kan vara lösa o känsliga i sina magar, men jag har inga sådanda problem, möjligen under parning el annat i så fall
#8. hos människan så finns det ju medel som gör lösa magar fastare o hårda magar lösare…som helt enkelt förbättrar magen vad det än är
o jag kan aldrig tänka mig att det skulle göra en bra mage hård
för jag ger det ju till ALLA mina katter..varav mestadels det är Cosmos som har haft en orolig mage o nån hona som tvättar o kissar/bajar sina ungar o har reagerat på det…o hans har blivit jättebra o de som redan är bra har fortsatt att vara bra

Hej
Gimpetpasta kan med fördel ges till friska djur,men fertila.
Det ökar aptiten och ger bra pälsar.
Och är ju då förbyggande av sjukdomar.
friskvård kallas det tror jag fniss.
Har aldrig sett det i Zooaffärer men det kan ju hända.
jag köper det på utställning eller från
Be-cats www.becats.se
Mona

#9 Jag märker på Merlin nu han är lite irriterad då Eliza löper, så förstår nu vad du menar med magar.Inte märkt av detta innan
Man lär sig nytt, sen luktar han vidrigt då han skiter
Är väl stress av alltihop.Han verkar inte fixa parningen heller
#11..ja..lukten var oxå värre än vanligt när Cosmos var sån