Svansar och päls
Hejsan Allesammans!
Jag har länge undrat över hur vida min kastrathane skulle kunna gå att ställa ut. Har är superfin på alla sätt och vis det är bara det att jag tycker att hans svans är lite "smal" han är som katt väldigt stor och har en hejdundrans stor päls men så kommer den lille svansen där bak :( Min mamma sade när jag köpt honom (han är 6 år) att det såg ut som om svansen var från en annan katt och ditsatt liksom! Haha! Lille gubben! Hur viktigt är det egentligen får svansen vara lite smal eller den måste vara stor och yvig som de flesta perserkatters är? Jag förstår såklart att det inte är lätt att svara på när ni inte sett svansen men jag ville bara veta lite kring svansar :) Jag har även en annan fundering eller snarare ett problem, han har som tidigare nämt en jätte päls och den är hemst rent ut sagt att sköta! Den tovar sig och lockar sig och detta på bara någon dag, tilläggas ska ju att han hatar allt vad pälsvård innebär så varje gång är en strid oss emellan! Hans päls har en helt annan kvalite än min honas den är väldigt "fin" och lätt att sköta, finns det någon som har samma pälsstrul eller vet något tips för att få den lättare att hantera/reda ut vore jag evigt tacksam!
Tack på förhand!
Ha en god jul och ett gott nytt år!
Bada ofta med bra produkter och föna pälsen helt torr så den inte blir lockig, och undvik att ha katten ute. Men det är inte lätt när katten inte vill samarbeta
jag brukar passa på när de är jättetrötta och belöna med lite godis
Använd en inpackning innan schampot, så håller sig pälsen snygg längre. jag använder Goop. Det går att hitta på nätet.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se