Väntar kull
Jag sitter här och väntar på att en kull ska födas. Hon skulle ha fått för 2 dagar sedan enligt tabellen, men den har hon inte läst.
Hon är tjock som en fotboll.
Hon har hållit mig vaken under 2 nätter utan resultat.
Kan man vara riktig i huvet som håller på med sånt här?
Man kunde ha sparat pengar och lagt dem på trevliga utlandssemestrar istället. Jag har inte haft en semester, värd namnet, på minst 30 år, och ALLA sparade slantar går till katterna.
När sedan de nyfödda piper och hittar sin spene, så är man fast med den dyra hobbyn, IGEN!
Man behöver ingen flådig TV, när kattungarna växer och hittar på bus.
På bilden: Yamacatos Qute Qarate, kallad Klasse (Shell golden exotic hane). Just nu har han en enormt tjock rävsvans, med en katt framför.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Lycka till! Hoppas de kommer snart :)
Hej Erna
Jag håller med dig ibland undrar man va i h….e man håller på med
Men nu har jag 4 femveckors och 5 enveckors å jag njuter för fulla muggar 
Håller tummarna att allt går fint med din "fotboll".
Kanonsöt golden du visar
Sussie
Näää ni är inte riktigt kloka någon av er :-)))
Jag som tillfrisknat njuter av min cabbe, ser fram mot egypten-semestern i januari och slipper på köpet alla puckade spekulanter som ringer.
Det är rätt mysigt att bara ha ett litet gäng kastrerade gamlingar som inte gör så mycket väsen av sig.
Lycka till med den väntade nedkomsten
M v h / Eliza
Klasse, som ska bli min nya avelshane, är från den väntande mammans förra kull.
Han är urgosig, som en nallebjörn. Han har provat att para de yngre kattungarna, det är vad han törs just nu. Han är snart 7 månader och jag borde ta nya bilder, men tiden vill inte räcka till till allt som jag skulle vilja.
Den blivande mamman pockar på min uppmärksamhet och är som ett frimärke, så nu hoppas jag att det äntligen ska bli resultat snart.
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Spännande, Erna! För egen del föredrar jag tusen gånger om att stanna hemma och följa en kulls härliga utveckling framför att åka till Egypten och bli magsjuk (sorry Silverklon!).
Det är klart att Klasse är urgosig med en sådan otroligt trevlig mamma! 
Har det blivit några bebisar? 
Japp! Igår klämde hon fram 2 st hanar, en shaded golden och en shell golden. Jag som trodde på minst 4 st med den magen. Fast de var enormt stora. Familjen mår bra och båda diar och går upp i vikt.
Mamma Indy är jättemallig och vill visa vad hon fått, hela tiden.
Vi hade besök av ett par manniskor nyss och Indy "hämtade" dem och visade ungarna. Hon är lite speciell den tjejen.
Hon tog sig upp på taket på vårt stora 2-våningshus första sommaren här. Nu är balkongdörren stängd för hennes skull. Hon snor alla snittblommor som vi sätter i vaser och massakrerar dem sedan. Hon välter ut torrfodersäcken och river ut mat så att hon och kompisarna kan äta sig proppmätta. Grannen ringde en gång och frågade om katten var våran och jag som inte ens saknat henne. Tur att vi inte har någon trafikerad väg i närheten.
Så här ser hon ut den lilla rackarungen, CH Lionstone´s Indiana, shaded golden exotic
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Grattis till de stora pojkarna, Erna! Söt Indy är 
Grattis!!

Grattis till kullen! /Laila
japp grattis till dina små troll
ha en bra dag. kram